Miehen perheelle joululahjat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..,,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..,,

Vieras
Tosiasiahan on se, että useimmiten vaimo on se, joka ostaa sitten anopille + miehen siskoille/veljille yms. lahjat, koska eihän miehet yleensä ostele lahjoja. Noh, mitä siis ostaa noille toisella puolella sukua oleville? Omalle äidille ja siraruksillehan osaa jotakin ostaa, mutta pitääkö/onko suotavaa/itsestäänselvyys nähdä yhtä paljon vaivaa/rahaa myös miehen sisaruksille´+ vanhemmille? Miehen suku ei ole minulle mitenkään erityisen läheinen, jotain yhteenottojakin on ollut, mutta mutta..

Suhteuta muistaminen siihen, miten miehesi perhe muistaa sinua syntymäpäivinäsi tai jouluna. Jos lahjojesi eteen on selvästi nähty vaivaa, eli lahjat ovat persoonallisia ja sinulle tosi mieluisia, niin ehkä sopivaa on myös hivenen sinunkin heidän muistamisiin satsata.

Omat appivanhempani eivät muista minua edes puhelinsoitolla syntymäpäivänäni ja jouluksi saamme heiltä esim. pullaa ja pipareita. Olen heille sitten aina ostanut jonkun tosi kauniin jouluasetelman.

Miehen siskot muistaa meitä aina joulukortilla, joten siinä on meidän muistaminen myös heille.

Tee joku jouluinen korisysteemi missä on esim. kahvia, suklaata tms.
Meillä yleensä yhdessä funtsitaan mitä miehen suvulle hankitaan. En tosin panosta yhtä paljon heidän lahjoihin, kun omien sukulaisteni, sillä tiedän heidänkin hankkivan meidän lahjat vain pakosta jostain alelaareista. Ei siis mitään tunnetta tai halukkuutta muistaa toista, vaan koska on pakko niin hankitaan... Tänä vuonna tosin teen paljon joululahjoja itse ja miehen sukukin saa niistä osansa.

Meidän suvussa on sovittu, että aikuisten kesken ei osteta lahjoja. Tietysti puolisot ostavat toisilleen ja itse kyllä ostan lahjan myös äidilleni. Sen sijaan en osta lahjaa esim. veljelleni enkä hänen vaimolleen, vaikka yhdessä joulua viettäisimmekin. Systeemi on ihan hyvä, koska meillä kaikilla on lapsia, joten antamisen iloa saa harjoittaa ihan riittävästi.

Minä ostan siis lahjoja seuraaville henkilöille:
- tytär
- poika
- puoliso
- äiti
- kummipoika
- kummityttö

Jos menen kyläilemään, niin vien aina jonkun pienen tuliaisen ja joulukuussa kun kyläilen niin saatan viedä joulukukan, joululeivonnaisia tms.

Yhteistyössä