Miehen puhetyyli lapsille....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhautunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhautunut

Vieras
Mieheni on jo pidemmän aikaa puhunut mun mielestä lapsille todella törkeällä ja halveksivalla tyylillä =/ ja siis en jaksa enää kuunnella ja olla sanomassa siitä! Lapset ovat alle 8 v ja siis tyyli on "turpa kiinni" ,"kohta tujautan ???" (siis ei vramaan koskaan löisi mutta sanoo kuitenkin kun menettää hermonsa lasten kanssa kun eivät tottele tms)..siis miten ihmeessä ihmisen saa tajuamaan ettei noi todellakaan saa puhua..meidän suurimmat riidat johtuu juuri tästä kun en voi sietää hänen tyyliään puhua lapsille.ei aina siis mutta kun on väsynyt ja lapset vaan riehuvat ym..mun sydän särkyy kun kuulen miten heille puhuu. Mun sanominen saa hänet kyllä tajuamaan ettei noin voi puhua lapsille mutta kun seuraava hetki tulee niin taas sama jutt..

No voi jeesus kun sulla on tyhmä mies. Anteeksi mutta pakko sanoa näin. Missä sen empatiakyky ja järki on? Onko se niin ylpeä, ettei voi muuttaa väärää käytöstään, vai onko sillä muistissa vikaa kun ei mene oppi perille? Ala itse puhua sille kuten se lapsille (kun lapset eivät kuule) ja kysy miltä tuntuu.

Tajuaakohan mies, miten inhottavalta hänen puheensa kuulostaa? Jos saisit vaikka kuvattua/nauhoitettua pätkän noista tilanteista ja sitten antaisit miehen rauhoituttuaan kuunnella, miten hän lapsilleen puhuu? Ehkä sitten hänkin tajuaisi asian.

Oon tehnytkin niin ja tietää kyllä että kivalta se ei tunnu mutta siis en tajua miten ei voi lopettaa sitä..siis se kuulostaa aivan kauhealta mun korvissa ja voitte varmaan arvata että miltä pienten lasten.hitsi tuo nauhoitus juttu onkin hyvä,laitan seuraavaksi nauhoituksen ja annan sitten kuunnella =)

Itsekin olen joskus vastaavaan aiheeseen tarttunut. Sain asiani perille kun esitin asiani tällaisen ikävän tilanteen ulkopuolella, ihan rauhallisesti, niin että miltä miehestä tuntuisi jos muut perheenjäsenet puhuisivat hänelle jatkuvasti töksäyttäen, ilkeästi, alistaen. Kerroin myös ihan konkreettisia esimerkkejä tilanteista, miten voisi ilmaista asian jotenkin toisin.

Voi kuulostaa turhauttavalta, ruveta nyt aikuista ihmistä neuvomaan, mutta se toimi! Onhan niitä parisuhdeleirejäkin, missä opetellaan seurustelemaan, miksei tuota nyt voisi opetella? Sehän on kuitenkin niin että minkä taakseen jättää...

Mun lapsille ei kyllä kukaan huuda, että turpa kiinni! En kuuntelis sitä kertaakaan ilman kolmatta maailmansotaa. Äidin homma on puolustaa lapsiaan ja vaatia että heitä kohdellaan asiallisesti.

^ Olen kyllä aivan samaa mieltä ja saakin kuulla siitä joka ikinen kerta..Taidan pitää aamulla miehelle pienen "puhuttelun" aiheesta ,siis nyt tää saa loppua! Kohta tosiaan saa huutaa yksin itselleen ...

Yhteistyössä