Miehen riippuvuudet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tekisitte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä tekisitte

Vieras
On kituutettu taloudellisissa ongelmissa jo kuukausia. Olen ihmetellyt, kun rahat aina loppu. Mies on hoitanut raha-asioita. Eilen selvisi, että mies on pelannut suuria summia nettipeleissä. Sinänsä ongelma ei ollut uusi, koska aiemmin teki salassa samaa. Asia käsiteltiin, mies lupasi lopettaa ja minä otin nettipankin tunnukset. Mies oli kuitenkin sattumalta löytänyt kortin ja pelannut salassa kuukausia, en edes tiedä kuinka kauan.
En ole itse katsonut pankkiin, kun mies aina hoiti laskut. Luotin häneen ja annoin kortin aina laskujen maksamista varten. Olo tuntuu tosi petetyltä.
Koko perhe on joutunut kärsimään miehen itsekkyyden takia ja lisäksi valehdellut minulle.
Eikä tässä vielä kaikki. Lisäksi mies käyttää rahojamme juomiseen. Vähintään viitenä iltana viikossa tissuttelee. Usein menee ainakin kuusi isoa olutta, joskus enemmän, joskus vähemmän. Kuulema humalan takia aloitti pelaamisen ja kun raha-asiat hunnigolla, tekee taas mieli juoda. Olen lopen kyllästynyt tilanteeseen.
Hoidan koko kodin yksin, mies on töissä päivät ja illat istuu tietokoneella kaljatölkkinsä kanssa. Tilanne ollut jo vuosia tämä.
Koko avioliiton ajan miehellä on ollut aina joku riippuvuusongelma. Hoitoon ei suostu menemään.
Nyt jemmasin taas pankkitunnukset omaan piiloni ja toivon,että mies ei löydä niitä. Taidan tästä lähtien maksaa laskut itse.
En tiedä suhteemme tulevaisuudesta, uskallanko enää ikinä luottaa mieheen, kun pettynyt jo niin monta kertaa. On myös mm. suudellut toista naista humalassa ja ollut suhteen alkuaikoina väkivaltainen. Ongelmia riittää.
Vieläkö jaksaisitte tälläisessä tilanteessa?

Onko mies hakenut apua? Haluaako OIKEASTI lopettaa vai sanooko vain sinulle niin? Riippuvuuksista on vaikea päästä eroon, mutta se on mahdollista, kun on motivaatio ja ammattiapua. Googleta GA-ryhmä, olisiko paikkakunnallanne.

Onko ne vanhat laskut oikeasti maksettu?

Jos mies ei näe mitään ongelmaa käytöksessään, eikä näin ollen ole valmis muutokseen, niin laittaisin miehen tien päälle.

Itse vastaavan tyyppisessä tilanteessa, tosin meillä ei isäntä juo (enää). Mä käyn itse myöss töissä, hoidan lähes kaikki maksut, ja mies pelaa oman palkkansa lähes kokonaan. Lisäks ollaan pikavippikierteessä oltu nyt kolme vuotta eikä loppua näy. Omat verkkopankkitunnukset suljin ettei enää mun nimiini ota yhtään vippiä (teki tätä mun selkäni takana). Henkisesti oon tehnyt eroa jo pitkän tovin, mutten vaan pysty lähtemään, osittain lasten takia ja osittain sen takia, että haluan/vaadin miestäni maksamaan niitä vippejä pois. Että jos keksit hyvät niksit miten saada tuo loppumaan lopullisesti, niin ottaisin itsekin neuvot vastaan. Tuollainen vie henkisesti voimat ihan loppuun.

Itse vastaavan tyyppisessä tilanteessa, tosin meillä ei isäntä juo (enää). Mä käyn itse myöss töissä, hoidan lähes kaikki maksut, ja mies pelaa oman palkkansa lähes kokonaan. Lisäks ollaan pikavippikierteessä oltu nyt kolme vuotta eikä loppua näy. Omat verkkopankkitunnukset suljin ettei enää mun nimiini ota yhtään vippiä (teki tätä mun selkäni takana). Henkisesti oon tehnyt eroa jo pitkän tovin, mutten vaan pysty lähtemään, osittain lasten takia ja osittain sen takia, että haluan/vaadin miestäni maksamaan niitä vippejä pois. Että jos keksit hyvät niksit miten saada tuo loppumaan lopullisesti, niin ottaisin itsekin neuvot vastaan. Tuollainen vie henkisesti voimat ihan loppuun.

Tiedäthän että olisit voinut tehdä rikosilmoituksen miehesi toiminnan vuoksi. Toisen nettipankkitunnusten käyttö ja pikavippien ottaminen toisen nimiin on petos.

Mistä te oikein löydätte itsellenne näitä helmiä?! Itse en katselisi kuvaillun kaltaista miestä enää päivääkään, kylmästi laukut rappusille ja lukot vaihtoon.

No meillä myös mies otti pikavippejä aiemmin ja pelasi kaiken. Luottotiedot menneet. Itse olen sairastellut ja tälläkin hetkellä sairauslomalla. Ei jaksaisi kaiken muun lisäksi vielä holhota aikuista ihmistä, jonka myös toivoisi ottavan jonkunlaista vastuuta perheestä ja elämästään.
En haluaisi kuitenkaan rikkoa perhettä.Isä on lapsille tärkeä. Unelmoin paremmasta elämästä. Ikääkin alkaa olla jo sen verran, että alkaa ajatella, että tätäkö tämä elämä sitten olikin. Pakko vaan pysyä vahvana lasten takia.

Hyvänen aika sentään...No ottaisin eron välittömästi ja tekisin miehestä rikosilmoituksen poliisille. Tuossa on niin monta negatiivista kohtaa, mutta mulle riittäisi ihan yksikin noista ongelmista, että laittaisin lusikat jakoon. Ei edes vaikuta siltä, että mies olisi halukas muuttumaan. Ja kaikenkukkuraksi tuossahan on jo ihan rikos tapahtunut. Ei kyllä mun nimissäni kukaan ilman lupaa ota vippejä tai tilaile muutenkaan mitään. Poliisiasia!

Yhteistyössä