Miehen sisar on tyly lapsellemme

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "reetta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko vaihtoehtoo että sun lapsi todellakin on jotenkii häiritsevä/ärsyttävä käytökseltään?

Jotkut äidit kun tuntuu olevan täysin sokeita oman kakaran häiriköinnille

[QUOTE="reetta";29595082]Osuit naulan kantaan... miehellä on ikävä suku...

Juuri näin aion tehdä jatkossa - kommentoida hänen käytöstään yhtä "kivasti". Pitäis vaan keksiä joku todella naseva "vyön alle" napsahtava kommentti... Hän on aika lapsellinen ihminen..[/QUOTE]

tai sitten voisi itse pysyä aikuisena ja ei-ikävänä. sanoa suoraan, että koitas käyttäytyä, jos sellaiseen on tarvetta. sanoa vaikka, että koitappa puhua janipetterille ystävällisemmin. eikä yrittää keksi jotain vielä ikävämpää vastaiskua?

• Tykkää
Reactions: baby-mama
Olen lapseton aikuinen, enkä tosiaan ole kiinnostunut ottamaan kontaktia tervehtimistä enempää toisten ihmisten lapsiin. Eikä pikkulapsi siitä traumatisoidu jos joku random ihminen ei olekaan uuh aah palvomassa maata lapsen jalkojen alla.

Olen aika äimistynyt, että joidenkin mielestä lapselle saa olla epäkohtelias eikä siinä ole mitään väärää. Kuinka moni teistä on samanlainen aikuisille? Kohtelee kuin ilmaa vaikka tällä olisi asiaakin jne. Vielä kun lapsi on vasta lapsi eikä välttämättä ymmärrä vielä milloin on sopivaa tulla höpöttämään omia juttujaan väliin.

Enkä todellakaan tarkoita, että kenenkään tarvitsisi lapsiani leikittää tmv vasten tahtoaan, mutta jos lapsi (tai aikuinen) tulee jotain kysymään/sanomaan niin on hyvin epäkohteliasta kohdella ko henkilöä kuin ilmaa. Onneksi minulla ei ole tuollaisia kavereita vaikka suurin osa ystävistäni on lapsettomia ja osa jopa haluaa ollla sellaisia pysyvästi. Meillä muutenkin ihmiset tulee kylään Meille. Jos halutaan jutella kahden kesken ilman lapsia/muita osapuolia niin kahvitellaan kahden kesken esim ko ystävän kotona. Ketään ei suljeta seurasta ulos vaan kaikki paikallaolijat saavat kyllä "olla olemassa".

Ap:n tilanteessa minä kyllä "nostaisin pienen metelin" tuosta, eli puhuisin ko naisen kanssa vähän käytöstavoista. Tai pyytäisin miestäni sen tekemään.

• Tykkää
Hassua vaatia vierailta/kavereilta/ym huomiota lapselle. Sama kun loukkaantuisi siitä kun kaveri ei erityisemmin tykkää silitellä koiraa tai muuta lemmikkieläintä. On ok, että mamman maailma pyörii pelkästään lapsen ympärillä, mutta on järjen köyhyyttä vaatia sitä perheen ulkopuolisilta ihmisiltä.

[QUOTE="reetta";29595070]Tiedän kyllä... mutta silti ihmetyttää.. Pieni poika leikkii omiaan tai vaan _on lapsi_ ja aikuinen nainen kokee tarpeelliseksi arvostella/tylyttää/väheksyä... jotenkin häiriintynyttä...

JOtain nasevaa tekisi mieli sanoa seuraavaksi, mutta mitä?![/QUOTE]

No tuskin sen häiriintyneempi kuin keskivertoäiti. Kyllä sitä vaan aika paljon muiden asioista pitää valittaa palstalla itsekunkin.

Minä olen lapseton ja se ei ole oma valintani. Tykkään hirveästi, jos lapsia tulee meille kylään. Tuntuu mukavalla kun siskoni 3-vuotias poika juoksee syliin. Eivät kaikki lapsia halua huomioida, mutta minusta lapset on ihania ja on kiva olla yksi välittävä aikuinen sukulaisten ja ystävien lapsille.

Vaikka mullakin on lapsia, ei mua kiinnosta/en tykkää muiden lapsista oikeastaan vähääkään.
En tosiaankaan ala missään leikittää tai lässyttää jonkun lapsen kanssa.
Ihan kamalinta on jossain terkkarin odotusaulassa, kun erehdyt edes hymyilemään väkinäisesti jos joku tulee siihen luokse pyörimään. Kohta se räkä valuen haalaa sulle kaikki ne lelut syliin, eikä vanhemmat kireästä hymystä huolimatta tajua käskeä lastaan pois.
Odottaiskohan ap nyt vähän turhan paljon toisilta ihmisiltä. Se sun ihmeellinen kullannuppu ei ole sitä muille.
Eipä sitä tietenkään lasta tarvitse pilkata tai haukkua, mutta joskus toivoisi vanhempien älyävän ohjata se lapsi muihin puuhiin ihan itsekin.

Hassua vaatia vierailta/kavereilta/ym huomiota lapselle. Sama kun loukkaantuisi siitä kun kaveri ei erityisemmin tykkää silitellä koiraa tai muuta lemmikkieläintä. On ok, että mamman maailma pyörii pelkästään lapsen ympärillä, mutta on järjen köyhyyttä vaatia sitä perheen ulkopuolisilta ihmisiltä.

Juujuu, tätä velapuhetta on netti täynnä. Muistetaan nyt kuitenkin, että koira on koira. Lapsi on ihminen.

[QUOTE="reetta";29595033]Olen aika äimistynyt miehen nuoremman sisaren käytöksestä, kyseessä siis aikuinen (27v) nainen, joka opiskelee tällä hetkellä arkkitehdiksi. Eli ei ihan "tyhmästä" tyypistä ainakaan älyllisesti ole kyse. Aina kun tapaamme (muutamia kert. vuodessa) hän nakkelee niskojaan lapsellemme, joka täyti juuri 2v. Katsoo jäätävästi lapsen leikkejä ja kommentoi ikävään tyyliin "onpa herkkä!" tai "pelkuri" tms. Lapsi ei ole tottunut koiraan ja se oli sisaren mielestä aivan naurettavaa. Jos lapsi yrittää ottaa jotain kontaktia niin ei ole huomaavinaan tai tölväisee tylysti jotain. Kuitenkin edellyttää että me kyselemme hänen opinnoistaan ja elämästään. Jos emme niin tee hän suuttuu. Olen aivan kyllästynyt ko. ihmiseen ja käytökseensä. Pelkään että seuraavan kerran sanon jotain hänen käytöksestään ja edessä on ilmiriita..[/QUOTE]

Lyön vetoa, että tämäkin 27 v kirjoittelee velapalstoilla (tai vauvalla velaketjuissa) hurmoshenkistä lapsivihaa ja samaan hengenvetoon väittää kyllä itse olevansa avarakatseinen ja hyväkäytöksinen. :D Ja kuinka veljen vaimokin on vaan niin uponnut mammalandiaan, että ei edes puhu mistään muusta kuin siitä kakarasta, kun itse haluaisi puhua elämästä ja opinnoista...

Mä en kannata sitä, että antaa "samalla mitalla" takaisin tai että rupeaa itse yhtä lapselliseksi. Sitten ei oikein ole varaa arvostella sitä toistakaan. Mutta jos on aihetta, niin kyllä siitä voi sanoa ihan suoraan. Laita miehesi sanomaan. Ihmetteleekö hänkin sisarensa käytöstä?

• Tykkää
Jos kaverin mies tulisi sulle jotain sanomaan, niin kai vastaisit? Ihan samalla lailla sitä voi vastata lapsellekin. Eihän sitä tarvitse lattialle mennä leikkimään, ellei välttämättä halua.

Vanhempien nyt on vaan huomioitava lapsensa, jos he jotain tulevat sanomaan, varsinkin jos lapset ovat pieniä. Ei sitä 2-vuotiasta vaan voi jättää oman onnensa nojaan siksi aikaa, kun kaveri on
kylässä.

Huvittaa tuo, että koirat ovat kuin lapsia. Eivät ole. Koirat voit jättää yksinään kotiin, jos lähdet kauppaan/baariin/kaverille kylään tms. Pieniä lapsia ei voi.

No höpöhöpö. Ennen jätettiin navetan ajaksi, tehdastyöläiset jne jättivät kotiin ja monessa maassa edelleen. Pieneen puiseen aitaukseen ja kaikki ok. Kaikki tottumiskysymykksiä.

No höpöhöpö. Ennen jätettiin navetan ajaksi, tehdastyöläiset jne jättivät kotiin ja monessa maassa edelleen. Pieneen puiseen aitaukseen ja kaikki ok. Kaikki tottumiskysymykksiä.

Sä siis jättäisit lapset yksin johonkin aitaukseen, vaikka baarireissusi ajaksi. Huhhuh, toivottavasti sulla ei ole lapsia.

Ei se, että ennen tehtiin niin, tarkoita että asia on ok. Monessa maassa lapset on ihmiskaupan uhreina, ilmeisesti tämäkin on mielestäsi ok? Kun vetosit miten muissa maissa toimitaan.

Niin, ja loppuun se klisee, eli minun koirani ovat minun lapsiani :P Siksi koen että voin ihan hyvin ne rinnastaa. Älyllisiä ja sosiaalisia olentoja nekin on, ja huomiota nekin kaipaavat.

Muuten mainio kirjoitus, mutta tuo tokaisu saa aina sappeni kiehumaan. Koiran kanssa ei voi olla kuten vanhempi ja lapsi. Koiran kanssa ollaan lauma, jossa omistaja on johtaja, koira alimpana omegana.

Muuten mainio kirjoitus, mutta tuo tokaisu saa aina sappeni kiehumaan. Koiran kanssa ei voi olla kuten vanhempi ja lapsi. Koiran kanssa ollaan lauma, jossa omistaja on johtaja, koira alimpana omegana.

Tää on kyllä totta. Ja ennen vanhaan varmaan lasten vanhemmatkin ovat olleet perheessä "johtajia", joita lapset kuuntelee ja tottelee.
Nykyään vain on kääntynyt ihan nurinkuriseksi koko soppa, ja lapset ovat niitä korkeimmalla pallilla olevia. Ja jos vieraat eivät palvo niitä, ja suurin piirtein suutele lasten jalkoja, niin ollaan niiiin lastenvihaajia että :rolleyes:

Yhteistyössä