Miehen sisko käyttäytyy kuin moukka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Merika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Merika"

Vieras
Mitta täynnä miehen siskoa, joka on aivan moukka. Hämmästyttävintä on se, että hän ei voi olla aivan tyhmä - valmistui nimittäin kolme vuotta sitten juristiksi. Käytös kuitenkin on moukkamaista. Räikeintä ehkä se, että hän tulee aina juhliin tyhjin käsin. Viimeksi kuopuksemme ristiäisiin. Kyseessä on siis 3-kymppinen aikuinen nainen, joka kuitenkin itse aina odottaa tuliaisia lomamatkoilta, synttäri- ym. lahjoja ja jopa mainitsee "ohimennen" lahjatoiveitaan meillekin. Silti hän tuli esim. häihimme ilman lahjaa tai edes korttia.

Eikä tässä ole kyse siitä, että kutsuvieraalla pitäisi olla valtavat lahjat vaan että huomioisi jotenkin kohteliaasti esim. viimeksi lasta tämän kastepäivänä. Kortti ja vaikka pieni pehmolelu olisi riittäneet vallan mainiosti! Rahallisesti en odota mitään isoa satsausta, mutta oman kotikasvatukseni periaatteita vastaan sotii se, että tullaan juhliin tyhjin käsin. Itse vien aina jotain tuliaisia, oli kyseessä sitten kahvit ystävällä tai suuret juhlat.

Ottaa jo valmiiksi päähän hänen tupaantuliaisensa johon meidät on kutsuttu. Miehen äiti jopa muistutti, että Niina toivoi sitten sitä ja tätä tuparilahjaksi!

Älä vie tuparilahjaa. Jos tulee perään kyselyä, niin sano, että susta on oikein hyvä idea, ettei viitsitä enää jatkaa mitään pakkolahjojenvaihtoa. Kiitä vielä häntä siitä, että on uskaltanut reippaasti katkaista perinteen. Hymyile päälle nätisti.

toi oli hyvä idea=) mut on opetettu et kyl aina jotain piebtä voi viedä, jos vaan kahvitellaan ystävän luona niin joskus viedä kahvipaketti tai jotain kahvileipää.. ja kyl ristiäisis kuuluu muistaa pientä, se pehmolelu vaikkapa ei varmana vie ketään konkurssiin

tosi outoa. useinhan ajatellaan että jos asuu vielä kotona niin ei tarvitse viedä erikseen vaan isän ja äidin kanssa yhteinen lahja. kun taas jos suunnilleen samanikäinen sisarus asuu muualla ja on perheen perustanut, hänen oletetaan tietysti vievän lahjan ihan itse vaikka samat tulot kuin lapsettomalla perheettömällä sisarella joka asuu kotona ilmaiseksi ja ei lapsia elätettävänä.

elämä on...

Mikäli haluat ostaa lahjan, niin se on oma asiasi, mutta myös sinunkin kohdalla on aina väärin odottaa lahjaa itsellesi. Mikäli joku joskus tuo lahjan, niin siitä on oltava kiitollinen, mutta sitä ei saa pitää mitenkään oletusarvona.

anoppi toi sellaisen pienen posliinikengän meidän esikoiselle ristiäislahjaksi. Olisitte nähneet mun siskon ilmeen. Se oli hämmästynyt, ällistynyt, sitten kun sisko on vielä sellainen aika hmmm... omanarvontuntoinen ihminen niin katsoi tosi pitkään anoppia. (sisko siis ihminen joka kehtaa, jolla on pokkaa) Sen oma anoppi kun ostaa isot lahjat jopa kummin kaiman kissan ristiäisiin ja tekee sinne vielä lisäksi voileipäkakut ja tuo kukkasidontajutun pöytään.

[QUOTE="hih";28211836]anoppi toi sellaisen pienen posliinikengän meidän esikoiselle ristiäislahjaksi. Olisitte nähneet mun siskon ilmeen. Se oli hämmästynyt, ällistynyt, sitten kun sisko on vielä sellainen aika hmmm... omanarvontuntoinen ihminen niin katsoi tosi pitkään anoppia. (sisko siis ihminen joka kehtaa, jolla on pokkaa) Sen oma anoppi kun ostaa isot lahjat jopa kummin kaiman kissan ristiäisiin ja tekee sinne vielä lisäksi voileipäkakut ja tuo kukkasidontajutun pöytään.[/QUOTE]

Ai niin, kun miehen sisko sai esikoisen, niin anoppi ohjeisti meitä ostamaan kalliin lahjan. (olimme opiskelijoita 300 euron opintorahalla) ensimmäinen lapsenlapsi anopille oli tuo.

toi oli hyvä idea=) mut on opetettu et kyl aina jotain piebtä voi viedä, jos vaan kahvitellaan ystävän luona niin joskus viedä kahvipaketti tai jotain kahvileipää.. ja kyl ristiäisis kuuluu muistaa pientä, se pehmolelu vaikkapa ei varmana vie ketään konkurssiin

Kohteliaisuus on kiva juttu ja parhaimmillaan vastavuoroisena. Ehkä se miehen sisko hoksaa noin, että itse on tullut luistettua pikkujutuista, mutta itse hän odottaa yhä lahjoja. (Tai sitten ei, mutta yritetty on ainakin, eikä kuitenkaan tarvinnut pilata välejä alkamalla suoraan kommentoida sitä, että hän itse ei tapaa muistaa muita.)

[QUOTE="Vieras";28211814]Mikäli haluat ostaa lahjan, niin se on oma asiasi, mutta myös sinunkin kohdalla on aina väärin odottaa lahjaa itsellesi. Mikäli joku joskus tuo lahjan, niin siitä on oltava kiitollinen, mutta sitä ei saa pitää mitenkään oletusarvona.[/QUOTE]

Kyllä se kuuluu ihan perusasioihin, että lahja viedään. Se on sitten eri asia, millainen lahja.

Lahja voi olla kukkakimppu, sadan euron lahjakortti, omatekoinen neule tai lahjakortti, jolla lupaa tulla pesemään ikkunat, mutta lahja viedään, jos juhliin mennään.