Miehen sisko tärkeämpi kuin minä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
En ymmärrä mikä minua vaivaa, mutta olen sairaanloisen mustasukkainen siitä huomiosta mitä mies antaa siskolleen. Me ollaan seurusteltu hieman yli vuosi eikä asuta vielä yhdessä. Mua alkaa ärsyttämään heti sillä sekunnilla, kun kuulen miehen mainitsevan siskonsa. Hänen siskonsa on kaunis ja mukava. Mieheni puhuu hänestä paljon ja puolustaa häntä eniten sisaruksistaan, koska he 8 lapsen sisar parvi. He viettävät aikaa yhdessä todella paljon ja istuvat iltaa sekä soittavat toisilleen suunnilleen joka päivä jopa. Mies myös uskoituu minusta enemmän siskolleen kuin minulle. Hänen siskonsa on hieman vanhempi miestäni. Ja mieheni kysyy kaikkiin ongelmiinsa ohjeet tältä siskolta ja voitte vain kuvitella kuinka paljon meidänkin suhteeseen vaikuttaa nämä siskon ohjeet ja mielipiteet. En mahda asialle mitään, että olen mustasukkainen tuosta enkä ymmärrä miksi pitää viettää noin paljon aikaa siskonsa kanssa. Ja ei, en ole kenestäkään muusta mustasukkainen kuin hänen siskostaan... Hänen siskonsa seurustelee tosin myös ja he asuvat hänen miehensä kanssa yhdessä.
Olen miettinyt jopa eroa tämän takia muuten kympin mies, mutta tuo hänen siskonsa vie minut kohta hullujen huoneelle.
Minusta kumppani tulee ekana kuitenkin aina eikä suku. Neuvoja?

Hoida homma vaiheissa pidempänä aikana.. ihan tavallista itsenäiseen ajatteluun opiskelua.
Voit alkuun vaikka ihan kysellä, että mitä siskos sanois, soita ihmeessä siskolles ja kysy, mitä mieltä se on. Ja myötäile, asioita voi hoitaa niin monella eri tavalla. Sano, että sehän on hyvä idea, tehdään niin jne.
Sitten vaan jatkat myötäilyä, sanot, että hyvä idea, mutta koska teillä on sellainen tilanne, niin voisitte yhdessä miettiä jonkin pikku muutoksen siihen siskon sanomiseen.
Sun ei tarvi tehdä omia juttuja niinkuin sisko sanoo, jos sellaista tulee, niin voit sanoa, että hyvä idea, mutta sä nyt vaan teet toisin.

Tämä on siis ainoastaan teidän kaksinkeskiseen elämiseen. Jos on jotain niiden perhejuttuja, niin hoidat hommat kuten sisko käskee.

Luottamus taas kehittyy ajan kanssa, joten anna sen uskoutua sille, kelle haluaa. Ei siihen kannata yrittää vaikuttaa.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä: JUOKSE kun vielä voit.
Yli kolmekymmentä vuotta olen katsellut tuota ja edelleen mieheni elämän tärkein nainen on hänen siskonsa.
Nyt viimeisinä vuosina olen järjestellyt asioita niin, että joku päivä vain ilmoitan, että nyt lähden. Kiitos ja näkemiin. En vain enää jaksa, kaikkeni yritin.

Hänen siskonsa on kaunis ja mukava.
:laugh: Ja tässäpä se juurisyy tähänkin aloitukseen. Nainen on maailman kateellisin olento, etenkin toisille naisille. Ja etenkin silloin, jos kaunis nainen saa miehen huomion.

Piti vielä oikein erikseen mainita, että sisko on kaunis ja mukava. Ikäänkuin sillä siskon ulkonäöllä olisi oikeasti mitään käytännön merkitystä moisessa tilanteessa. Jos ei olisi erikseen maininnut, niin olisin aavistellut, koska niin kliseisen klassiselta kateus/kontrollointikeissiltä haisee muutenkin.

VOI EI, mies kuuntelee KAUNIIN siskonsa neuvoja, mitä jos se sisko päättääkin neuvoa veljeään etsimään itsellensä viehättävämmän puolison? :laugh:

Vittu miten teinimäisen angstista epävarmuuspaskaa.

Ei tuo ole normaalia käytöstä, siis sinulta ap.

Jos et kestä sitä, että miesystävälläsi on läheiset välit sisaruksiinsa, niin sitten sinun on parempi siirtyä sivuun. Eri asia on tietysti, jos tämä sisko on veljestään kovin mustasukkainen ja puuttuu elämäänne, sellaistakin tapahtuu.

Oletteko todella sitä mieltä, että läheiset välit siskoon on ihan ok? (oli se sisko kumman tahansa puolison) Siis jos siskon kanssa jutellaan tunti-pari joka ilta. Lisäksi siskolle kerrotaan yksityiskohtaisesti, miten parisuhteessa menee. Arki-illoista menee siis suurin osa ajasta siihen, että siskolle pitää raportoida elämää. En vain voi käsittää, miksi puoliso ei käyttäisi kaikkea tuota aikaa oman puolisonsa kanssa keskustelemiseen. Voisi parisuhde olla aivan toisenlainen.

Oletteko todella sitä mieltä, että läheiset välit siskoon on ihan ok? (oli se sisko kumman tahansa puolison) Siis jos siskon kanssa jutellaan tunti-pari joka ilta. Lisäksi siskolle kerrotaan yksityiskohtaisesti, miten parisuhteessa menee. Arki-illoista menee siis suurin osa ajasta siihen, että siskolle pitää raportoida elämää. En vain voi käsittää, miksi puoliso ei käyttäisi kaikkea tuota aikaa oman puolisonsa kanssa keskustelemiseen. Voisi parisuhde olla aivan toisenlainen.

Siis toi osuus, että parisuhteesta kerrottaisiin kenelle tahansa yksityiskohtaisesti, menee kyllä mun ymmärryksen yli.

Mutta en mä näkisi että siitä tärkeyskysymystä voi tehdä. Jättäisin tyypin ihan vaan siks kun ärsyttäisi.

Jos kaksi sisarta uskoutuu toisilleen ja jakaa asioitaan ja kysyy mielipidettä, asia on ok, mutta sisaren ja veljen välillä ei ja miksi ei?.. mutta siis minkä ikäisiä olette?

Jos kaksi sisarta uskoutuu toisilleen ja jakaa asioitaan ja kysyy mielipidettä, asia on ok, mutta sisaren ja veljen välillä ei ja miksi ei?.. mutta siis minkä ikäisiä olette?

Mulle on ihan sama, oisko kyseessä sisar vai veli tai isä tai äiti, mutta jos mun aikuisella miehellä ois tapana puida meidän suhdejuttuja jonkun kanssa niin siihen, ihan tosissaan, ois jäänyt koko suhde jo alkumetreillä.

Läheiset välit on ookoo, mutta ei toisten (eli sun) asioiden kertominen. Ja koska olette yhdessä, niin sun asiat on sen asioita..
Ja jos puoliso viettäis kaks tuntia illasta kenen tahansa kanssa jutellen... jooei.

Mulle on ihan sama, oisko kyseessä sisar vai veli tai isä tai äiti, mutta jos mun aikuisella miehellä ois tapana puida meidän suhdejuttuja jonkun kanssa niin siihen, ihan tosissaan, ois jäänyt koko suhde jo alkumetreillä.

No juu, vähän tuntuu myös liioitellulta tuo ap:n kertomus. Jos eivät edes asu yhdessä, niin miten voi tietää, miten kauan on puhelimessa ja mitä puhuu?

Vai istuuko tää hemmo puhelimessa ja kertoo sisarelleen suhteestaan niin, että toinen on paikalla? Vähän vaikea uskoa, mutta jos näin on, niin livohkaan ja pian.

Miten mä muistan lukeneeni tällasen samaisen jutun täällä jo muutamia vuosia sitten?

Joka tapauksessa, mulla on siskoja ja veljiä ja pikkusiskon kanssa todella läheiset välit...mutta ei me nyt joka ilta puida paria tuntia puhelimessa siskon ja hänen miehensä välisiä asioita..sensijaan monesti huumori kyllä kolahtaa niin yks yhteen ettei paljon tartte puhua kun toinen ymmärtää jo miss mennään.

No parempi lienee se sisko kuin esim. äiti.
Yleensä läheiset välit perheen kesken ennustavat hyvää myös omalle parisuhteelle ja lastenkasvatukselle, mutta toki rajansa kaikella.

Suhteenne on kuitenkin aika lyhytaikainen, joten unohda epävarmuutesi ja annan ajan kulua. Aikaa myöten mies oppii nojautumaan enemmän sinuun.

• Tykkää
Reactions: Elena777

Samaa mietin. Olipa kyseessä kuka vain, ja etenkin jos on joku sukulainen jonka kanssa pitää aikuisen miehen joka päivä nähdä tai soitella (ellei kyseessä esim. perheyritykseen liittyvä kuvio) niin miehessähän on vikaa.

Minulle on näitä sattunut muutama. Ja nää sukulaiset olleet äitejä yleensä, siskokin joskus. Naisilla kova tarve tietää ja neuvoa elämää. Sehän on tietysti vain huolenpitoa... Mutta sellaista miestä ei kannata ottaa, jos on vara itsellä valita, joka tarvii kaikessa nojautua äityliin tai siskoon. Siinä palaa kumppanilla hermo enemmin tai myöhemmin, ja sitten sinä olet kauhea ja itsekäs ämmä.

Eli neuvon, sano miehelle että kuvio on nurinkurinen mielestäsi. Jos mies suuttuu, niin sano nätisti Heippa ja päästä siskon kainaloon lohdutettavaksi ja etsi itsellesi omilla jaloilla seisova mies. Ei tarvitse päivittäin ärsyyntyä.

Yhteistyössä