Miehen sterilisaatio...kokemuksia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kihara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kihara

Vieras
Ehkäisyä mietitään synnytyksen jälkeen,ja mies ehdotti että pistetään johdot tukkoon häneltä. Meillä 2 lasta. Enempää ei taida mun pää kestääkkään.
No siis kokemuksia,haitat,hyödyt.
Itse en haluaisi hormonaalista ehkäisyä ja kuparikierukasta olen täällä lukenut...vuotoongelmia.

Vähänhän tuo lopullisuus siinä oudoksuttaa. mutta uskon ,että 2 lasta on meille sopiva määrä.
Mutta siis kokemuksia niiltä joiden mies on sterilisoitu....

Meillä on. Lapsia on kolme, joista yksi vaikeavammainen. Mies oli alle 30 v, kun toimenpide tehtiin. Tyytyväisiä olemme olleet eikä vauvoista ole ollut ajatustakaan. Nyt olemme jo nelikymppisiä.

Miehen kannattaa miettiä asia tarkasti. Esimerkiksi jo tulisi vaikka avioero ja uusi liitto, niin mitä, jos uusi kumppani haluaisikin lapsia. Meillä mies oli ehdottomasti sitä mieltä, ettei hän haluaisi lisää lapsia missään tilanteessa.

Mun mies kävi... ja minusta päätös oli hyvä. Hän ei halua enää yhtään lasta minun, eikä kenenkään muunkaan kanssa (meillä 5 yhteistä). Jonot, ainakin meilläpäin, ovat aika pitkät ja ehdimme keskustella asiasta useampaankin otteeseen.

Toimenpide tehtiin poliklinikalla paikallispuudutuksessa. Kuulemma oli tehnyt välillä kipeääkin. Haavat vuotivat pari päivää, kun niissä ollut mitää tikkejä. Jälkikipulääkkeenä oli Burana.

Täytyy sanoo, että muutaman operaation jälkeisen hankalan päivän jälkeen kaikki on ollut vain loistavaa!!! On helpottavaa, kun ei tarvitse miettiä ehkäisyä tai sen puutetta. Mies ei ole kokenut miehyytensä olevan mitenkään uhattuna eikä erektiohäiriöitä tms. ole ollut.

Asiaa kannattaa miettiä ja pohtia oikein kunnolla. Tosiasia on, että toimenpide on peruuttamaton.