miehen uupumuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut avovaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut avovaimo

Vieras
Mitä sitten kun mies uupuu/ masentuu?
Epäilen oman mieheni olevan masentunut. Mitään ei jaksa, mikään ei kiinnosta, kova stressi raha-asioista ja tulevaisuudesta...
Ehdotin jo lääkäriä ja toivottavasti mies sinne ajan varaa. ja pakko kai olis vähän jutella et miten asiasta ylipäästään. Ja että mitä minä voin tehdä auttaakseni...
Kyseessä on aika suuri perhe, neljä lasta. enempää en halua kertoa.

toivoisin vain että saisin täältä lukea kokemuksia jos vaan joku haluaisi sellaisia minulle kertoa. Kyllä vaan tuntuu että miehen takia minäkin tarvon mudassa...

näköjään tähänkin saisin varmasti enemmän vastauksia jos kirjautuisin ;( mutta ihan kaikkea en mikäkään halua tunnistettavasti elämästäni täällä paljastaa....

Meillä on se tilanne, että minä olen masentunut ja mies on myös uupunut/masentunut. Kolmas lapsi tulossa. Lääkäriin mies ei suostu menemään huoliaan purkamaan. Jotenkin me vaan yritetään jaksaa ja sinnitellä eteenpäin. Nyt mies on kesälomalla ja sitten osan aikaa isyyslomalla, joten toivottavasti saa edes työstä johtuvan univelan pois nukuttua.

Varaat vaan itse suoraan ajan lääkäriin ja ilmoitat miehelle.
Meillä mies kärsi työuupumuksesta, vaikka kuinka sanoin että mene lääkäriin ja hae saikkua että vähän helpottaisi, niin ei. Soitin sitten itse ja lähetin miehen lääkäriin. Ensin yritti sanoa ettei menisi mutta tajusi sitten itsekin että ei tässä kaikki nyt ole ihan ok.
Sai sitten saikkua, tilanne rauhoittui ja kaikki on nyt ok.

Lääkäri saattaa helposti määrätä mielialalääkkeitä, niitä suosittelen välttämään jos vain saikulla pärjää. Mielialalääkkeitä kun ei yleensä voi vain lopettaa tuosta noin vain ja niiden vaikutusta usein joutuu myös odottamaan suht pitkään.

Laita yv:tä jos haluat jutella enemmän. :hug:

Mun mies masentui toista lasta odottaressani. Minä varasin miehelle ajan lääkäriin , koska oli tosiaan jo sinä kunnossa että makasi vaan sohvalla (no kävi silloin vielä töissä).
Kävi lääkärissä, sai lääkkeet ja saikkua ja keskusteluaikoja ja siitä sit pikkuhiljaa alkoi parantua
Mut raskasta oli ku ei lainkaan jaksanu ottaa vastuuta kodista, lapsista tai ylipäätänsä mistään.
Voimia teille ja apua kannattaa hakea

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Tunteeks mies ite olevansa masentunut, onko siihen ihan joku syy?
Kyllähän siitä lääkärikäynnistä apua olisi
Ja keskustelemisesta

On mieskin sitä epäillyt. Tosin naurahdellen heittää ilmaan et onkohan masentunut. Peruslaiskaksi itseään väittää, minä taas oon sitä mieltä et noin laiska ei oikeasti ole kukaan ettei jaksa mitään.

Ei kiinnosta ajaa partaa, kun se kasvaa kuitenkin takasin, koulu on rästissä, autokin pitäis viedä katsastukseen ja huoltoon, en tiedä milloin sen aikoo tehdä. Tätä tietokonepöytäänsä ei saa pidettyä siistinä, eikä edes kiinnosta siivota, pelaa illlat koneella ( kuulemma ainoa hetki kun rentoutuu ), ei jaksa aamulla nousta ajoissa ( minun mielestä johtuu yövalvomisista ) kotihommien hoitaminen ja järjestykseen laittaminen kestää... parhaimmillaan monta kk. Ei juo, eikä harrasta mitään. Tuntuu et lastenki kanssa on piuha vähän turhan tiukoilla, kun itse olen töissä niin täällä ei ole tehty mitään, ainakaan mitää ylimääräistä.Lapset ei välttämättä ole olleet edes ulkona. Perustelu on että ei ole jaksanut! ja paska puhetta.
Mies väittää että ei ole rahaa eikä aikaa harrastaa ja nähdä kavereita, minä taas sitä mieltä, että voisi hyvinkin tehdä hyvää olla välillä poissa kotoa. En tee hänellä täällä mitään joten ihan hyvin voisi olla pari tuntia viikossa jossain omassa jutussa. Ei vaan kuulemma huvita lähteä liikkeelle..

En sit tiedä et onko uupunut, mut mun mielestä kukaan ei vaan voi oikeesti olla noin laiska. Vai liekö sit minussa vika että ei vaan enää jaksa perhe-elämää ja sitä et kaikki raha menee mitä tulee......
en kertakaikkiaan tiedä mikä nyt on meininki,mut silti haluaisin että kävis lääkärissä edes juttelemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kumikameli:
Varaat vaan itse suoraan ajan lääkäriin ja ilmoitat miehelle.
Meillä mies kärsi työuupumuksesta, vaikka kuinka sanoin että mene lääkäriin ja hae saikkua että vähän helpottaisi, niin ei. Soitin sitten itse ja lähetin miehen lääkäriin. Ensin yritti sanoa ettei menisi mutta tajusi sitten itsekin että ei tässä kaikki nyt ole ihan ok.
Sai sitten saikkua, tilanne rauhoittui ja kaikki on nyt ok.

Lääkäri saattaa helposti määrätä mielialalääkkeitä, niitä suosittelen välttämään jos vain saikulla pärjää. Mielialalääkkeitä kun ei yleensä voi vain lopettaa tuosta noin vain ja niiden vaikutusta usein joutuu myös odottamaan suht pitkään.

Laita yv:tä jos haluat jutella enemmän. :hug:

kiitos. katsotaan nyt miten tilanne etenee.. minä en ainakaan paranna tilannetta haluamalla koko ajan enemmän... kai se pitäis minunkin pysähtyä paikoilleni ja auttaa hoitamaan päiväjärjestyksestä asiat jotka on rästissä.
jotenkin vaan tuntuu että miks taas? Isäni on aina ollut ihminen joka ei jaksa mitään ja mikään ei huvita, tavallaan elämä on jäähyllä koko ajan. Ja kun mies on tuollainen ettei oma-aloitteisesti nouse sängystä aamuisin niin kyllä mua pikkuhiljaa alkaa turruttaa arki.. joka aamu käskeä nousemaan ja kysyä et onko se tehty ja entäs se? Puhui kyllä tuossa jo työpaikan vaihtamisesta, enkä näe mitään vikaa kyseisessä...

Onko kaikki nyt siis vaan saamattomuutta (tottunut saamaan palvelua, itsekin siihen syyllistynyt ) vai uupumusta? pahimmillaan tietty masennusta. mut toivottavasti ei.

Yhteistyössä