miehen suhde vieraaseen naiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuiske
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuiske

Vieras
Tillanne on siis se että avioliitossa mennyt huonosti jo pitkään. Sain vuosi sitten tietää miheni ystävystyneen työkaveriinsa niin että on salaa käynyt hänen luonaan, ovat käyneet kahvilla ja soitelleet paljon. Tuo naisystävä oli jossain vaiheessa kertonut mihelleni olevansa häneen ihastunut, mutta suhde ei ole mihinkään tuosta pidemmälle mennyt.

Tuolloin annoin miehelle vaihtoehdon että hän tai minä, koska tunsin hänet uhaksi tuon ihastumisen vuoksi.

Nyt, vajaa vuosi myöhemmin puhumme edelleen erosta ja nyt mies tunnusti että tuo juttu jatkuu yhä. On käynyt naisen luona, pitänyt kädestä ja halannut...siinä kaikki. On tuntenut ihastusta häntä kohtaan ja toivonut naiselta läheisyyttä koska sitä kotoa ei saa.

Nyt mies on sitä mieltä että haluaa jatkaa avioliittoa mutta ei ole valmis luopumaan tuosta ystävästä koska on häneltä saanut paljon tukea vaikeassa elämäntilanteessa. Sanoo että ei enää tunne ihastusta tuohon naiseen....

Itse nyt mitin että mihin suostun....tuntuu että jos hyväksyn tuon suhteen niin hyväksyn miehelleni toisen naisen....
Toisaalta jos kiellän sen niin voiko tälläkään kertaa luottaa siihen että eivät ole tekemisissä....

Oletko tavannut kyseisen naisen? Onnistuisiko kompromissi että yhteydenpitoa saa jatkaa, mutta sinut on otettava siihen mukaan? Eli mies pyytää naista vaikka kahville/syömään teidän luoksenne yms.

Parisuhteessa saa olla omiakin kavereita tietysti, mutta kun on ihastuksia ja salailua, kyse ei ole enää tavallisesta ihmisten välisestä ystävyydestä. Ja jos se on sellaiseksi muuttunut, kyseisen ystävän voi esitellä myös puolisolle ilman ongelmia.

Uskon kyllä meillä voisi olla mahdollisuus vielä tulla onnellisiksi toisemme kanssa, mutta en vain tiedä miten tähän nyt pitäisi suhtautua....

Miehen mielestä ei ole mahdollista että tapaisin tuon naisen tai edes puhuisin hänen kanssaan, eikä tuo nainen siíhen varmasti edes suostuisi. Heidän keskustelunsa ovat lähinnä olleet mieheni pahasta olosta juttelua ja siihen mies on tuota naista tarvinnut.

Toisaalta hyvä että miehellä on joku parisuhteen ulkopuolinen ihminen jolle purkaa ajatuksiaan ja tunteitaan. Minä en kuitenkaan tuollaista ystävyyttä hyväksyisi josta pitää puoliso jättää täysin ulos. Enkä itsekään hyväksyisi kaveripiiriini miestä joka ei suostuisi tapaamaan puolisoani.

Omituista touhua mieheltä.
Omalla ukollani oli tuollainen "sydän ystävä"siinä sitten unohtui vaimo, lapset.
Mies kertoi murheitaan ja löysivät toisensa, näitä ns. sielunkumppaneita. Joten päivänvaloa heidän ystävyytensä ei kestänyt. Vaimostahan he juttelivat, kospapa olin muka tuottanut miehelle pahaa oloa, samoin miehen ystävättärelle, jo pelkänä vaimona.
Vaimo oli sitten se tyypillinen kolmas pyörä, pahis.
Helvetillinen parku miehellä, kun pakkorako tuli eteen.

Älä usko miehesi kertomuksia ja nyt vedät rajan tuolle touhulle.
Jos miehesi ei usko, niin hanki itsellesi myöskin oma miespuolinen ystävä, vaikka kuvitteelinen.
Yleensä nämä jotka sallivat itselleen avioliitossa näitä erivapauksia, niin ei sitten hyväksytä puolisolla samaa linjaa.

Sanoin ukolle, että pidä vain ystävättäresi, niin minäkin hankin todella hyvän ystävän. Ei kuulemma ollut reilua.. hänen mielestään.

Komppaan kahletta ja havua ! En suostuisi tuollaista touhua katsomaan !
Miehet ovat mestareita muutenkin vedättämään kaikki syyt aina vaimon niskaan - "vaimo nalkuttaa ja on sitä sekä tätä" mutta unohtaa itse olevansa ainakin osittain syypää siihen.

Tillanne on siis se että avioliitossa mennyt huonosti jo pitkään. Sain vuosi sitten tietää miheni ystävystyneen työkaveriinsa niin että on salaa käynyt hänen luonaan, ovat käyneet kahvilla ja soitelleet paljon. Tuo naisystävä oli jossain vaiheessa kertonut mihelleni olevansa häneen ihastunut, mutta suhde ei ole mihinkään tuosta pidemmälle mennyt.

Tuolloin annoin miehelle vaihtoehdon että hän tai minä, koska tunsin hänet uhaksi tuon ihastumisen vuoksi.

Nyt, vajaa vuosi myöhemmin puhumme edelleen erosta ja nyt mies tunnusti että tuo juttu jatkuu yhä. On käynyt naisen luona, pitänyt kädestä ja halannut...siinä kaikki. On tuntenut ihastusta häntä kohtaan ja toivonut naiselta läheisyyttä koska sitä kotoa ei saa.

Nyt mies on sitä mieltä että haluaa jatkaa avioliittoa mutta ei ole valmis luopumaan tuosta ystävästä koska on häneltä saanut paljon tukea vaikeassa elämäntilanteessa. Sanoo että ei enää tunne ihastusta tuohon naiseen....

Itse nyt mitin että mihin suostun....tuntuu että jos hyväksyn tuon suhteen niin hyväksyn miehelleni toisen naisen....
Toisaalta jos kiellän sen niin voiko tälläkään kertaa luottaa siihen että eivät ole tekemisissä....

Just-just. Aika paksua. Kuten itsestäsi viimeistä edellisessä lauseessasi tuntuu, "hyväksyt miehellesi toisen naisen". Otan osaa. Meitä on moneen Pendolinoon laitettu palelemaan :)).

Niin kauan kuin et arvosta itseäsi ja annat itseäsi kohdella noin, voit olla varma ettet ole tyytyväinen parisuhteeseesi. Mutta. Asiahan ei meille sivullisille kuulu.

Viimeksi muokattu:
Oletko todella noin sinisilmäinen? Kädestä pidellään ja jutellaan, juupa juu. Ja vaikka vielä sillä asteella oltaisiin - mitä en kyllä usko noin pitkän yhdessä kyhnäämisen jälkeen - niin satavarmasti päädytään ennen pitkää saman untuvatäkin alle.

Vai kuvitteletko, että joku vapaa nainen ystävyyttään kuuntelee ukkomiehen uikutusta ja pitää tätä kädestä ilman taka-ajatuksia. Tottakai nainen on ihastunut ellei rakastunut mieheesi ja miehet tuntien kun vinkkiä tulee niin eikun syömään.

Sitä paitsi jo se, että hän pahasta olostaan ja tyytymättömyydestään liittoonsa avautuu vento vieraalle naiselle on todella mautonta. Mitä helvettiä, miksei se juttele asiasta sinun kanssasi?
Nuo minä ymmärrän sinun tuskaasi -jutut on niin vanhoja hyväksi koettuja esileikkejä että voi voi vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mustasilmä-Susanna;10512211:
Oletko todella noin sinisilmäinen? Kädestä pidellään ja jutellaan, juupa juu. Ja vaikka vielä sillä asteella oltaisiin - mitä en kyllä usko noin pitkän yhdessä kyhnäämisen jälkeen - niin satavarmasti päädytään ennen pitkää saman untuvatäkin alle.

Vai kuvitteletko, että joku vapaa nainen ystävyyttään kuuntelee ukkomiehen uikutusta ja pitää tätä kädestä ilman taka-ajatuksia. Tottakai nainen on ihastunut ellei rakastunut mieheesi ja miehet tuntien kun vinkkiä tulee niin eikun syömään.

Sitä paitsi jo se, että hän pahasta olostaan ja tyytymättömyydestään liittoonsa avautuu vento vieraalle naiselle on todella mautonta. Mitä helvettiä, miksei se juttele asiasta sinun kanssasi?
Nuo minä ymmärrän sinun tuskaasi -jutut on niin vanhoja hyväksi koettuja esileikkejä että voi voi vaan.

Sitä mä aina ihmettelen näissä tarinoissa, että mistä löytyy sinkkunaisia jotka jaksavat kuunnella jonkun ukkomiehen valitusta. Mä en kyllä mitää kitisevää miestä jaksaisi katsella.
Joku iloinen ja reipas sinkkumies on paljon parempaa seuraa.

Mun mielestä on outoa että joku mies valittaa asioistaan vieraille naisille. Kuka nainen jaksaa kuunnella sellaista?

Alkuperäinen kirjoittaja Samaa mieltä..;10512403:
Sitä mä aina ihmettelen näissä tarinoissa, että mistä löytyy sinkkunaisia jotka jaksavat kuunnella jonkun ukkomiehen valitusta. Mä en kyllä mitää kitisevää miestä jaksaisi katsella.
Joku iloinen ja reipas sinkkumies on paljon parempaa seuraa.

Mun mielestä on outoa että joku mies valittaa asioistaan vieraille naisille. Kuka nainen jaksaa kuunnella sellaista?

Mihin tää maailma on menossa??Mun muija kertoin haluvansa tavata uuden mies työkaverin ja mennä hänen luokseen kahville!Mielestäni noi ihmiset ei tarvitse suhdetta ei ainakaa vakavaa kun ei tiedä missä raja menee.Onko se sit kivaa että tekee toisen mustasukkaiseksi tahallaan.Tiedän kumminkin että sitä jos itse ehdottaisin samaa niin se ei olis tykännyt siitä itsekkään.Hän voi kyllä minä en.
Ehkä me ollaa itsestäänselvyys ja meitä voi kohdella miten haluaa.

Ehkä me ollaa itsestäänselvyys ja meitä voi kohdella miten haluaa.

Näin se vähän taitaa olla. Mutta toisaalta myös ihmistä usein kohdellaan siten, miten ihminen antaa itseään kohdella. Vetäkää rajat: joko minä tai kaveri. Jos se on kaveri, niin anti mennä.

Totta kai voi olla oikeitakin vastakkaisen sukupuolen kavereita. Mutta harvemmin sellaiset ovat niitä, joita ei voi edes kumppanille normaalisti esitellä. Kyllä sellaisessa on aina jotakin muuta takana.

Viimeksi muokattu:
Oikein pahaa teki lukea sun tekstis... Me ollaan liian kilttejä me naiset (ja tietysti pätee myös liian kiltteihin miehiin) ja uskotaan viimiseen asti että kaikki on hyvin ja tällaiset suhteet on pelkkää kaveruutta... :(

En tiedä mikä teidän tilanne on mutta mun mielestä kuulosti tosi pahalta. Mies ei halua kuitenkaan menettää sinuakaan koska siinä menisi se turvallisuuden tunne jota jokainen hakee vaikka haluaisikin seikkailua suhteen ulkopuolla. En käsitä mitä mies tuollaisesta touhusta saa, ihan tieten tahtoen kehittää jotain juttuja suhteen ulkopuolella mutta kusi menee taatusti sukkaan jos nainen sanoo että nyt riitti.

Mä en tajua, mun mies ei halua panostaa meidän suhteeseen yhtään pätkääkään mutta kun sanon että lopettaa yhteydenpidon niin ei suostu siihenkään. Eli on pitänyt muo otteessaan soittelemalla joka päivä monta kertaa ja silti ei olla esim. tavattu taas moneen päivään kun "ei ole ollut aikaa". Eli mulle ei ole koskaan aikaa mutta silti soitellaan jatkuvasti ja kysellään miten menee. Mitä hittoa sit edes soittelee kun tapaaminenkin on niin pirun vaikeaa??? Oon ollut tyhmä ja sokea ja vietävissä. Rakkauden takia on ollut liian sokea. Se ottaa päähän. Se todella oottaa päähän, olen ollut hyväuskoinen nenästävedettävä kiltti ihminen joka odottaa että toinen tulis tapaamaan mitä se ei koskaan ehdi.
Voihan p..... olen kypsynyt ja pettynyt.

Uskon kyllä meillä voisi olla mahdollisuus vielä tulla onnellisiksi toisemme kanssa, mutta en vain tiedä miten tähän nyt pitäisi suhtautua....
1. Jos ajattelet että se on kuoppa ja olette sen reunalla… hyppää itse tai tönäise mies sinne!
2. Jos ajattelet että se on tuki, avioliitto voi pysyä pystyssä, muttei tee onnelliseksi.

Tilanne on siis se että avioliitossa mennyt huonosti jo pitkään.
Miten voisitte päästä selville vesille kun kurssi on karille pohja kolisten.

Jos vaihtoehdot ovat huonot, valitaan yleensä pienempi paha, tai jätetään kokonaan valitsematta, mikäli mahdollista.

Nyt, vajaa vuosi myöhemmin puhumme edelleen erosta ja nyt mies tunnusti että tuo juttu jatkuu yhä.
Jos jurppii se ettei totellut, niin saat selville kumpi vaihtoehto todella on huonompi, kunhan pistät tilanteen tarpeeksi tiukille.

Itsellesi voi olla tärkeää hyväksytkö tai suostutko. Mies ei ole kiinnostunut mitä siihen sanot. Luultavasti haluaisi vastauksen alkuperäiseen kysymykseen: Tahdotko…

Aika älytön kysymys, kun mies on sanonut ettei ole valmistautunut. Voithan potkaista tuen pois ja katsoa sortuuko mies avioliitossa vai avioliiton ulkopuolelle.

Viimeksi muokattu:
Pööh. Mä panen ukkomiehen kanssa. Seksi on kivaa ja muusta 5. Sen vaimo just näitä #ikinä en ois uskonut että pettäää#

Meillä on hauskaa, nähdään mm laskettelureissuilla, 'saunailloissa', yn ns. poikien jutuissa.

Itselläni takan pitkä suhde enkä halua muuta kuin kivaa seuraa ilman velvoitteita... ja sitähän riittää!

Alkuperäinen kirjoittaja kammen kääntäjä...1;10513817:
Itselläni takana pitkä suhde enkä halua muuta kuin kivaa seuraa ilman velvoitteita... ja sitähän riittää!
Velvoitteistahan tässä on etupäässä kysymys… ja niitähän riittää! Avioliitossa niitä on juridisesti harvinaisen vähän. Mistähän niitä keksitään lisää, niin fantastisen paljon?

Miksi ihmeessä miehesi käy juttelemassa vieraan ihmisen kanssa teidän parisuhteesta? Eikö niitä asioita pitäisi jutella se toisen asianomaisen, avokin, kanssa? Mitä vieraalle valittaminen auttaa/parantaa?

Miksi ihmeessä miehesi käy juttelemassa vieraan ihmisen kanssa teidän parisuhteesta? Eikö niitä asioita pitäisi jutella se toisen asianomaisen, avokin, kanssa? Mitä vieraalle valittaminen auttaa/parantaa?
Tähän kommenttina, että parisuhteen ulkopuoliselle (esim. luotettavalle ystävälle) avautuminen auttaa ainakin itseä kovin. Ensinnäkin pahimman raivon voi purkaa puhumalla ystävälle, jonka jälkeen asiasta pystyy keskustelemaan miehen kanssa järkevästi ja syyttelemättä. Ulkopuolinen myös näkee tilanteen eri tavalla ja voi antaa hyviäkin vinkkejä tilanteen selvittämiseen, sellaisia joita parisuhteen osapuolet eivät välttämättä itse näe.

Sinänsä ymmärrän hyvin että joskus voi tuntea tarvetta purkaa tunteitaan ulkopuoliselle ihmiselle.

Viimeksi muokattu:
Apua, kuulostaa ihan narsistilta. Saako hän sinut tuntemaan syyllisyyttä "en saa kotoa läheisyyttä" yms. Minun mieheni on narsisti ja nyt erosin hänestä, pari vuotta sitten. Aika on mennyt nopeasti, on ollut paljon parempi näin. Hänellä oli tällainen juttu 16 vuotiaan (!) tytön kanssa, hän itse oli 28 :( Hän sanoi, että hänen pitää olla tukena tuolle tytölle ja että ei saa arvostusta kotoa, niin tuo tyttö ihailee häntä. (hullu mies sanon minä) Ja sitten he soittelivat. Yritin ensin hyväksyä, mutta sitten, kun mies lähti hakemaan häntä yhdeltätoista yöllä 350 km päästä, laitoin hanat kiinni. Kielsi, ettei mitään ole tapahtunut, mutta äkkiäkös sieltä suukot sujahtavat. :/Ja voin sanoa rehellisesti, että minua on sanottu todella empaattiseksi, seksiä en pihdannut (olin innokkaampi) ja olen todella vetävän näköinen (minua on pyydetty malliksi) Ei pettäminen ole ulkoisista olosuhteista kiinni. Loppuaikoina laitoin itseni tosi kauniiksi, yritin oikein mahdollsimman ihana olla ja huomioiva, kävin joka päivä halaamassa ja kehumassa, vaikka se viimeisen vuoden ajan oli yksipuolista. Sitten loppui.

Käyppä narsistientuki sivuilla. Googleta. Ja healingeaglen sivuilla. Olen itse muuten uskossa ja se on auttanut minua paljon. Rakenna ympärillesi tukiverkkoa. Kenenkään ei tarvitse kärsiä pettävästä puolisosta.

Niin, että kyllä kuulostaa aika hullulta tuo teidän touhu. Anteeksi vaan, mutta kyllä se kuulostaa todella oudolta. Älä ole turhaan sinisilmäinen, miehesi pettää sinua aika varmasti. Minä en ainakaan enää hyväksy tuommoista touhua omien silmieni edessä. Eroa mokomasta huithapelista. Löydät parempaakin.

Uusimmat

Yhteistyössä