Miehen syöpä ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jenna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jenna"

Vieras
Hei!

Miehelläni on hodgkinintauti. Onko lapsen saanti silti mahdollista syövän aikana?
Mieheni siittiöt on pakastettuina ja mietinkin, että onko kokemuksia, että alkavatko sairaalassa laittamaan miehen siittiöitä naiselle syöpähoitojen aikana. Keinohedelmöityksenä?
"Luonnollista kautta" raskaus ei onnistu koska nainen ei saa tulla raskaaksi miehen sytostaattihoitojen aikana, varoaika sytostaattejen jälkeen 2-3v, joka on pitkä aika. Mieheni on kuitenkin luultavimmin paranemaan päin, joten raskauden suunnittelu mahdollista..
Lääkäriaika tähän liittyen tulossa, mutta sinnekkin vielä aikaa..

Eikun siis tietenkään hoitojen aikana ei saa nainen mennä hedelmöityshoitoihin. Eikai miehen tarvitse olla siinä mitenkään mukana kunhan on kirjallinen lupa olemassa. Jos siis on juuri silloin sairaalassa itse.

[QUOTE="vieras";22223984]Eikun siis tietenkään hoitojen aikana ei saa nainen mennä hedelmöityshoitoihin. Eikai miehen tarvitse olla siinä mitenkään mukana kunhan on kirjallinen lupa olemassa. Jos siis on juuri silloin sairaalassa itse.[/QUOTE]

öö, siis tarkoitin, että alkavatko sairaalassa mahdollistamaan raskauden tässä tilanteessa. Mieheni "puhtaat siittiöt" ovat siis tallessa. Voivatko he sairaalassa laittaa niitä minulle. Hankala selittää tätä tilannetta :)

Siittiöt on varmaan väestöliitossa tai naistenklinikalla ja mies hoidetaan ihan muualla. Ei ne liity yhtään mitenkään toisiinsa. Voitte aloittaa hoidot nyt tai 10v päästä ihan miten tykkäätte.

Siittiöt ovat samassa sairaalassa kuin missä mieheni käy ottamassa hoitoja. Siittiöt otettiin siis talteen koska tiedettiin että hoidot alkavat ja haluamme lapsen. Kysymys kuuluukin, että laittavatko tai "istuttavatko"naiselle miehensä siittiöt tässä vaiheessa ennen kuin on kokeiltu lasta luonnollista reittiä myöden. Jos kokeiltaisii lasta luonnollisesti n.3 vuoden päästä kun varoaika on ohitse ja raskaus ei onnistuis niin toki varmaan sitte "istuttaisivat" siittiöt kun muuta mahdollisuutta ei ole. mutta entä tässä vaiheessa eikä kolmen vuoden päästä.

Meinaat, että omasta pussista vai veronmaksajien pussista?

Omalla miehellä on vastaava tilanne enkä ollenkaan tiedä, että maksaako valtio hedelmöityshoidot missään tilanteessa. Sen tiedän, että säilytys on 5v ilmaista.

Kannattaa kysyä.

Tiedätkö mitä sytostaatteja miehesi saa? Onko ABVD-hoito? Oma mieheni sairasti 2006 hodgkiin taudin ja minulle sanottiin, että vaikka olisin hoitojen aikana tullut raskaaksi niin se ei olisi ollut riskiraskaus.

Varoajaksi sanottiin 3-6kk hoitojen jälkeen. Itse tulin 9kk hoitojen päättymisestä raskaaksi heti ekasta kierrosta.

Ja meillä ainakin väestöliitto liittyi sikäli siihen, että sairaala maksoi viiden vuoden pakastusmaksun sinne eli ei tarvinnut itse maksaa. Sitä on jäljelläkin vielä, raukeaa ensi keväänä. Yleensä tuo hoito ei vaikuta hedelmällisyyteen.

Mutta raskaaksi tuloa ei voi sinulta kukaan kieltää eli tietysti hedelmöitys on mahdollista tehdä klinikalla. Suosittelen kuitenkin kysymään, että mitä lääkkeitä mies saa ja ottamaan selvää esim. teratologisesta tietopalvelusta asiasta.

Minkäikäisiä olette?
3v on kuitenkin syöpäpotilaalle lyhyt aika, voi tulla takapakkia ja vaikka mitä... Oisko kuitenkin mahdollista nyt odottaa miehen paranemista?

[QUOTE="niin";22224195]Meinaat, että omasta pussista vai veronmaksajien pussista?

Omalla miehellä on vastaava tilanne enkä ollenkaan tiedä, että maksaako valtio hedelmöityshoidot missään tilanteessa. Sen tiedän, että säilytys on 5v ilmaista.

Kannattaa kysyä.[/QUOTE]

ei en meinaa rahapuolta, vaan sitä että laittavatko he sairaalassa minulle mieheni siittiöitä tässä tilanteessa "istuttamalla" kun ei olla edes koskaan yritetty luonnollista kautta. nyt tää luonnolline tapa ei vaan onnistu ainakaan kolmeen vuoteen, eikä nähdä tarvetta odottaa niin pitkälle.
ymmärtääköhän tästä mun sepostuksesta mitään? :)

Ne tekee miehes siittiöillä just mitä miehes haluaa. Jos ne voi hävittää koska haluu niin tietenkin niitä voi myös käyttää koska haluaa ja kenen kanssa haluaa.

joo, mieheni saa juuri tuota samaa ABVD-hoitoa. meille sanottiin että epämuodostuman riski on korkeampi ja tokihan hedelmällisyys voi mieheltäni mennä. Olemme 25 vuotiaita. En tiedä vaikuttaako asiaan, kun minulla on vielä endometrioosi..

En tiedä varmasti mutta voi olla että suosittelevat odottamaan vielä. Ihan sen takia että jos tulet raskaaksi ja miehesi on lapsen syntyessä kovin sairas ja uupunut, teillä voi tulla ongelmia jaksamisen kanssa. Jospa odottaisit vielä vähän?

[QUOTE="tiia";22224217]Minkäikäisiä olette?
3v on kuitenkin syöpäpotilaalle lyhyt aika, voi tulla takapakkia ja vaikka mitä... Oisko kuitenkin mahdollista nyt odottaa miehen paranemista?[/QUOTE]

No jes mikä asenne! Eli lasten hankkimista pitää lykätä, kun varmistaa, että mahtaako toinen kuolla kopsahtaa? Voi jessus ja jösses... en tiedä mitä sanoisin. Sauhu nousee päästä.

Minä tulin raskaaksi 9kk miehen hoitojen päättymisestä eikä tod. edes ajateltu, että mahtaako mies sairastua uudelleen ja minä jäädä kolmen lapsen kanssa yksin. Kuka tahansa voi sairastua koska tahansa eli sitä sairastumista ei voi jäädä odottelemaan vaan sen takia, että on sattunut sairastamaan kerarn syövän.

Hodgkinin tauti ei ole ärhäkkä edes uusiutumaan.

[QUOTE="niin";22224195]Meinaat, että omasta pussista vai veronmaksajien pussista?

Kannattaa kysyä.[/QUOTE]

Kyllä se on ilmaista sen jälkeenkin. Sopimus vain pitää uusia.

[QUOTE="jenna";22224266]joo, mieheni saa juuri tuota samaa ABVD-hoitoa. meille sanottiin että epämuodostuman riski on korkeampi ja tokihan hedelmällisyys voi mieheltäni mennä. Olemme 25 vuotiaita. En tiedä vaikuttaako asiaan, kun minulla on vielä endometrioosi..[/QUOTE]

Höpönhöpö. Otappas kuule selvää ja kysy toisenkin lääkärin mielipide PLUS teratologinen tietopalvelu osaa kertoa sinulle asiasta luotettavaa ja varmaa tietoa. Ja hedelmällisyys ei useinkaan mene tuon hoidon seurauksena. Kantasolusiirto on eri juttu.

Minulle sanoi kaksi lääkäriä plus väestöliiton lääkäri plus teratologinen, että ei ole riskiraskaus edes hoitojen ollessa päällä ja että 3kk on jo ihan turvallinen väli. Ja meidän tyttö on nyt siis 2,5v ja aivan täysin terve ja raskaus alkoi sen 9kk hoitojen päättymisestä.

[QUOTE="vieras";22224236]Ne tekee miehes siittiöillä just mitä miehes haluaa. Jos ne voi hävittää koska haluu niin tietenkin niitä voi myös käyttää koska haluaa ja kenen kanssa haluaa.[/QUOTE]

vaikuttaako asiaan että olemme aviopuolisoita? sillä ei siis kylläkään ole väliä koska "toisiimme" aiomme siittiöt käyttää :)

[QUOTE="vieras";22224295]Ei ole ilmaista ainakaan väestöliitossa.

T: 200€:n lasku pöydällä.[/QUOTE]

Ahaa, mun perheenjäsenellä naistenklinikalla ja viiden vuoden jälkeen uusittiin vain sopimus.

Kyl mä kannustaisin teitä kysymään ainakin sitä hoitojen mahdollisuutta... 3v on pitkä aika odottaa ja pahimmillaan sairaus uusii ja joudutaan antamaan lisää sytöstaattia ja taas varoaika pitenee.
Itse ymmärrän hyvin mitä haet takaa! Rohkeasti vain kysymään!

me kyllä mieheni kanssa uskotaan täydellisesti hänen parantumiseen. ensi viikolla vielä vartalokuva josta selviää onko syöpä alkanut lähtemään. jos on niin ei ole syytä jarrutella lapsi asian kanssa. elämä ei ainakaan meillä pyörin syövän ympärillä vaan yritetään miettiä elämää pidemmälle. tosiaan ei oo ärhäkkätauti mut eihän sitä koskaan tiedä. kuitenkin ollaan niin positiivia et halutaan lapsi tähän tilanteeseen jos sevaan jotenkin onnistuu.

[QUOTE="Kaisa";22224313]Kyl mä kannustaisin teitä kysymään ainakin sitä hoitojen mahdollisuutta... 3v on pitkä aika odottaa ja pahimmillaan sairaus uusii ja joudutaan antamaan lisää sytöstaattia ja taas varoaika pitenee.
Itse ymmärrän hyvin mitä haet takaa! Rohkeasti vain kysymään![/QUOTE]

Ja minä kannustan ottamaa selvää tuosta lääkkeestä, koska siinä ei todellakaan ole tuollaista varoaikaa! Joku yksittäinen lääkäri on voinut niin sanoa, mutta se ei ole se totuus. Minulle ei kukaan sanonut mitään tuollaisia aikoja.

[QUOTE="Kaisa";22224313]Kyl mä kannustaisin teitä kysymään ainakin sitä hoitojen mahdollisuutta... 3v on pitkä aika odottaa ja pahimmillaan sairaus uusii ja joudutaan antamaan lisää sytöstaattia ja taas varoaika pitenee.
Itse ymmärrän hyvin mitä haet takaa! Rohkeasti vain kysymään![/QUOTE]

kiitos tästä tsempistä! :)

Uusimmat

Yhteistyössä