Lasta toivovat naiset, joille ei mikään ehkäisy sovi, ovat mielestäni lähtökohtaisesti melko epäilyttäviä. Noin lyhyessä ajassa synnytyksen jälkeen ei montaa vaihtoehtoa ole voinut ehtiä kunnolla kokeilemaankaan. Miehellä ei ole mitään luotettavia ehkäisymenetelmiä käytettävissä (paitsi vasektomia), joten valitettavasti tätä hommaa ei voi tasa-arvoisesti hoitaa. Siis kun se kortsu ei ole kovin luotettava, vaikka sitä käytettäisiinkin. Itse en ainakaan sen varaan laskisi, jos en todellakaan lasta haluaisi, varsinkaan miehen asemassa, kun mitään takaporttejakaan ei ole.
Mutta joo, vaikea tilanne. Jos nyt itse jotenkin tuohon tilanteeseen itseni kuvittelisin, joka voisi olla mahdollista vain jos olisin erehtynyt miehen toiveista tai mies olisi muuttanut mieltään, niin tuntuisi että ero on liki väistämätön seuraus. Tuskin voisin rakastaa ja kunnioittaa miestä, joka olisi painostanut minut vastentahtoisesti tekemään abortin vaikka on itse vähintäänkin yhtä syyllinen tilanteeseen. Toisaalta mies, joka vastentahtoisesti tulisi isäksi, tuskin olisi hyvä isä. Joten joo, varmaan tekisin abortin ja ottaisin eron tai pitäisin lapsen ja ottaisin eron. Kiviriippana en jäisi kenenkään jalkaan roikkumaan.