Miehen tulot laskeneet ja elatusmaksut tippuneet, vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos taas

Vieras
Minulla on kaksi lasta edellisen miehen kanssa ja yksi häntä edeltävän kanssa. Kävimme syksyllä tarkastelemassa miehen tekemän aloitteen takia lastenvalvojan luona elatusmaksuja, koska hänen mukaansa asuin uuden miehen kanssa yhdessä ja hänellä ei olisi näin ollen ollut tarvetta maksaa kaikkea. Tästä sitten hetken väittelyn jälkeen elarit laskivat muutamalla kympillä.

Nyt oli mies sitten uudelleen vaatinut tätä tarkastelua ja nyt todettiin miehen tulojen olevan työttömyystuen suuruiset ja eikä hänellä ole enää yritystoimintaa, jota oli vielä meidän yhdessä olon aikana. Ja nyt uudelleen tarkasteltaessa väittivät miehen maksujen olevan yhteensä hieman päälle 400, ollen ennen yli 800. Kehtasi vielä alkaa vääntämään veistä haavassa ja pyysi tarkastelemaan ensimmäisen miehen maksujakin uuden puolison vuoksi!

Epäilen miehen lopettaneen yritystoiminnan tahallaan ja hakeutuneen työttömäksi, että hän saisi kostaa minulle meidän aikaisemmasta suhteestamme ja elävän uuden puolisonsa siivellä. Rahasta heillä ei ilmeisesti pulaa ole, koska asuvat muutaman vuoden ikäisessä omakotitalossa ja heillä on facebookin profiilikuvasta päätellen ainakin kaksi berhantilaista koiraa ja talon pihassa kaksi autoa. Yhteinen kaverimme tiesi vielä kertoa heidän olleen etelän matkalla ennen vuoden vaihdetta. En kyllä ole vielä tajunnut millä ihmeen perusteella hänen esittämillään työttömyystuilla on näiden lisäksi vara pitää muutaman vuoden ikäistä autoakaan, mutta pakko se on uskoa kun itse on sen nähnyt ja auton omistajaksikin on merkitty samainen mies.

Minä olen kotona vielä äitiysvapaalla mutta jatkuva senttien kyttääminen vie hermot, eikä tätä miesehdokasta suuremmin kiinnosta osallistua muuhun kuin ruokaostoksiin ja osaan vuokrasta, vaikka olen häneltä toivonut huomiota myös lasten suuntaan.

Onko kenelläkään ollut vastassa samanlaista tilannetta? Jotenkin tuntuu aivan suoralta kusetukselta kun toinen elää kuin mikäkin porvari ja paperilla esitetään olevansa köyhä. Ei vaan voi kauniisti asiaa oikein muuten kirjoittaa. Että vituttaa!

Miksi ihmeessä uuden miehen pitäisi maksaa muiden lasten menoja? Sitähän sä tuolla huomiolla tarkoitat.

Älä nyt vaan ala tekemään lisää lapsia uuden miehen kanssa.

Mun mies sattuu olemaan tällainen maksaja. Elareiden, vuokran, lainan ja kaikkien laskujen jälkeen tilin saldo ei hänellä ole iloista katsottavaa. Minä en exältäni saa mitään, sopimus on toisenlainen. Itse olen todellinen matalapalkkalainen joten tässä meidän taloudessa ei rahalla mällätä vaikka lapsia ajoittain enemmän kun sulla ap nyt. Noihin elareihin ja niiden laskemiseen on kaavat vaikka lopputulos harvoin ketään miellyttää. Ole helvetin tyytyväinen että saat rahat. Mihin edes kuluu lapsilla 800€ kuussa, en saisi itsekään sellaista summaa menemään. Ja siis nehän on tarkotettu lapsille, ei sun lystinpitoon.

Eikö kannattaisi steriloida itsensä kun niitä lapsia tulee vähän sen jos toisenkin kanssa. Ja sitten ei ole niitä varaa elättää.

Sun exän puoliso saa olla ihan miten rikas tahansa ja viedä exäsi matkoille, se ei kuulu sulle pätkääkään.

Eikö sulla ole muuta elämää kun ratsastaa lasten tuilla, menisit itse hankkimaan rahaa. Kyllä 400 € pitää riittää puoliksi kahden lapsen menoihin, sinulla on velvollisuus hankkia se toinen puoli.

En oikein usko kenenkään ajavan hyvin toimivan firman toimintaa alas vain siksi että saa kostaa entiselle puolisolleen. Se vaan ei yksin kertaisesti onnistu käden käänteessä. Tai siis onnistuu, mutta silloinkin vain konkurssin kautta. Veikkaanpa että työt on oikeasti loppuneet. Tai jokin mennyt pieleen.

Jos olet puolisollesi mustasukkainen niin nuo elatusmaksut on vihon viimeinen tapa hankkia rahaa.

Minulla mies maksaa myös elatusmaksuja entiselle puolisolleen, mutta he sentään yrittävät olla väleissä. Näin kaikki saavat jotain. Ja hempeinä hetkinä mies on jopa maksanut eksänsä ja lasten hiihtolomareissun, jolle ollaan siis mekin lähdetty. Ja tämä vain siksi että saadaan olla yhdessä.

Ja ne koirat ei tarkoita mitään. Tokihan ne on puhdasrotuisina kalliita, muistaakseni ystäväni maksoi omastaan 1500 papereineen. Mutta löytöeläinkodista saat karvaturreja ihan ilmaiseksi.

Mitä jos keskittyisit ihan omaan mieheesi ja teidän elämään. Ei se raha tee onnelliseksi. Se tekee vain katkeraksi. Pohjimmiltaan me jokainen kirjoitetaan sitä omaa tarinaamme. Ja haluatko lasten muistavan sinua vanhempana isänsä rahojen perässä juoksevana? Minä veikkaan että heti kun mahdollista he ottavat yhteyttä isäänsä ja eivät kerro tästä sinulle.

Kuulostaa ihan kaverin mieheltä. Voitti veikkauksessa useamman satatuhatta, laittoi firman toiminnan jäihin ja haistatti sisälleen pitkät. Ja elää nyt herroiksi.

Jälleen yksi syy miksi ne eksät kannattaa käsittää kavereina, eikä vaan kävelevinä kyrpinä.

Ja mieheltäsi et tule mitään saamaan. Uusi puoliso ei ole elatusvelvollinen. Eikä entinen miehesikään, vaikka olisikin voittanut veikkauksessa.

Minusta eksäsi toimi todella fiksusti kun tunsi omat oikeutensa elatusmaksujen suhteen.

Yhteistyössä