Miehen tulot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rahaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rahaton

Vieras
Onko teistä jotenkin outoa etten tiedä paljonko avomieheni, lapseni isä, saa palkkaa? Se ei ole aikaisemmin ollut ongelma, mutta nyt kun olen hoitovapaalla ja pyydän häntä maksamaan vähän enemmän kun aikaisemmin, hän väittää että ei ole varaa. Avomies ei suostu kertomaan minulle paljon hän saa palkkaa, ei kuulema kuulu minulle. Kaikki laskut hän maksaa mutta kun pyydän kaupparahaa tai lasten vaatteisiin niin ei hänellä ole antaa. Onko outoa että ei suostu kertomaan vai olenko minä outo kun haluan tietää?

en muuten tiedä minäkään, vaikka ollaan avioliitossa. En ole koskaan kysynyt (joistakin tilastoista varmaan voisi tutkia suurin piirtein mitä tienaa) kertoisi varmaan jos kysyisin. Toisaalta minulla ei edes ole aavistusta milloin esim. hänen palkkapäivä on jne.

On ja ei, kenen kantilta katsoo. Mutta kun hoitovapaasi loppuu ja klähdet töihin, silloin sulle miehesi tulot viimeistän selviää. Siis päivähoitomaksuja varten kun tarvitaan tositteet molempien tuloista.

Mutta en mäkään silloin, kun olen avoliitossa asunut, ole tiennyt puolisoni tarkkoja tuloja. En tajunnut koskaan edes kysyä, koska mulle se oli epäoleellinen asai. Olisin kysynyt, jos yks kaks miehellä ei olisikaan ollut varaa enää kustantaa omaa elämistään vaan mun olisi pitänyt maksaa sekin.

Musta on kyl outoa.. Mitäpäs hän duunailee? Kaikki tyylillään, meillä rahat on ollu yhteiset eka treiffeistä asti, no okei toka treffeistä.. ja nyt kun ollaan oltu 10 vuotta yksissä, siirtelen rahoja tileiltä toiselle tarpeen mukaan. Ja mä taidan olla paremmin tietonen meijän raha-asioista ku toi ukko-kulta..

Jos yhteisessä taloudessa asuva, yhteistä lasta yhteisellä päätöksella kotihoidontuella hoitava äiti tai isä pyytää työssäkäyvältä puolisolta rahaa, sitä on löydyttävä jos sitä on. Eli se ei käy että se puoliso laittaa rahaa sivuun tai tuhlaa omiin menoihinsa samaan aikaan kun toinen puoliso kituuttaa ja venyttää senttejä.

No onhan tuo vähän outoa. Tosin en minäkään säännöllisesti ainakaan ole saanut kaupparahaa mieheltä vaikka tuloton olen ollut. Omalla tilillä on vähän ollu säästöjä ja kaikki kauppalaskut ja lastenvaatteet mies on tarvittaessa maksanu.

Eiks teillä kuitenkin pitäis olla se tilanne, että saattaisit hoitorahaan saada korotusta, jos miehen tulot ei ole kovin suuret. melkein keskituloillakin saa. eli kelan hakemukseenkin miehen viimeisintä palkkatietoa kysytään.

Hän on johtavassa asemassa oleva insinööri ja ollut samassa yrityksessa monta vuotta. Palkka on oletettavasti 2000-3000e. Hän maksaa vuokraa 400e, vakuutusmaksut ja bensat. En ymmärrä miten ei muka ole varaa antaa ruokarahaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hän on johtavassa asemassa oleva insinööri ja ollut samassa yrityksessa monta vuotta. Palkka on oletettavasti 2000-3000e. Hän maksaa vuokraa 400e, vakuutusmaksut ja bensat. En ymmärrä miten ei muka ole varaa antaa ruokarahaa :/
Jos sillä on muita menoja?

outoa, ettei kerro..
en minäkään tiennyt, mutta kysyin ja ihan suoran vastauksen sain..

niin ja samaa ongelmaa oli täällä , kun kotihoidontuella olin niin en saanut vaatteisiin tai mihinkään "ekstraan" rahaa.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Jos sillä on muita menoja?

Ei pitäisi olla. En keksi mitä ne voisi olla.

jos säästää johonkin? onko asuntoja esim. vuokra-asuntoja joita ylläpitää, eläkesäästäjä (siihen voi mennä useampi satanen kuussa jos on myöhään aloittanut)?? voihan noita menoja olla vaikka mitä

Alkuperäinen kirjoittaja kettu:
Mä luulin että kaikki on jo selvittäneet ainakin naapurin ja työkaverin liksan..hih
Joulun alla kannattaa ainakin selvittää kaikkien sukulaisten - anopin erityisesti - verotiedot. Vooi sittten lasten saamasta lahjasta päätellä, miten rakas se oma pusimussukka on suvulle.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja kettu:
Mä luulin että kaikki on jo selvittäneet ainakin naapurin ja työkaverin liksan..hih
Joulun alla kannattaa ainakin selvittää kaikkien sukulaisten - anopin erityisesti - verotiedot. Vooi sittten lasten saamasta lahjasta päätellä, miten rakas se oma pusimussukka on suvulle.

:laugh: hei, tosi hyvä idea.....

Yhteistyössä