Miehen työmatkasta. Ärsyttää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmailija k otsassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmailija k otsassa

Vieras
Käykö teille näin? Mies soittaa taksista matkalla lentokentälle ja sanoo että soittaa sit kun pääsee perille. No on ollu perillä varmaan 6 tuntia jo, eikä oo soittanu, eikä myöskään vastaa puhelimeen. Miks miehet tekee näin? Itse jos olen luvannut kotiin soittaa jostain, soitan aina sovitusti. Onneksi en lapsille ennen nukkumaanmenoa lupaillut mitään "isi soittaa hyvät yöt" juttuja. V....ttaa kympillä. Ajattelen niin että jos ei voi luottaa pienissä asioissa, voiko isoissa...

Miehet ovat just tommosia. Ei ne tajua et niiden soittoa odotetaan. Miehet elävät hetkessä, niillä on putkiaivot. Ei miehet ymmärrä laajempaa kokonaisuutta elämästä. Kotonakin naiset hoitavat koko systeemin, mies vaan käy töissä ja tekee kotona jotain jos jotain käsketään tekemään.

Alkuperäinen kirjoittaja hiphei:
Miehet ovat just tommosia. Ei ne tajua et niiden soittoa odotetaan. Miehet elävät hetkessä, niillä on putkiaivot. Ei miehet ymmärrä laajempaa kokonaisuutta elämästä. Kotonakin naiset hoitavat koko systeemin, mies vaan käy töissä ja tekee kotona jotain jos jotain käsketään tekemään.

täysi peesi!!!

Alkuperäinen kirjoittaja MaidA:
Alkuperäinen kirjoittaja hiphei:

täysi peesi!!!

HAH HAA!! Joku peesasi mua, mutta niinhän se on.

Jos on työmatka niin työmatkaan voi liittyä myös sosiaalisia velvollisuuksia.Ja minusta aika moni mies pitää hiukan naurettavana jos jollakin kesken työkeskustelun kännykkä tekstaria piippaa ja vaimo kyselee.
Minä olen kai outo mutta en odota toisen työmatkalta raportointia. Minä ymmärrän että työmatkalla ja työaikana on työasiat päällimmäisenä mielessä. En minäkään ala tekstailla tai soitella jos itselläni joku työjuttu joka oikeasti sitoo ajan ja ajatukset. Perhe omalla ajallaan, ikäväkyllä ajatuksissani näin ja vain "oikeat asiat" työajalla ja ne pusipusi halihali I love you ehtii myöhemminkin koska ne ajatukset ei minnekään katoa.
Ja minne asti mies meni, entäs jos lento oli myöhässä tai ihan oikeasti kännykästä akku loppu. ei kai tarvi aina epäillä mitään muuta vai kuinka?

Meillä mies käy aika usein ulkomailla työmatkoilla ja soittaa lentokentältä vielä viimeiseksi (jos vain suinkin mahdollista) ja heti perille päästyään lähettää yleensä tekstiviestin ja hotelliin päästyään soittaa. Joskus on välilaskunkin aikana ilmoittanut itsestään.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Meillä mies käy aika usein ulkomailla työmatkoilla ja soittaa lentokentältä vielä viimeiseksi (jos vain suinkin mahdollista) ja heti perille päästyään lähettää yleensä tekstiviestin ja hotelliin päästyään soittaa. Joskus on välilaskunkin aikana ilmoittanut itsestään.

Meillä on sama juttu. Eli ihan hyvin tuo on muistanut ilmotella itsestään. Tänä aamunakin soitteli toivottaakseen hyvää huomenta, minä sitten vaan toivottelin hyvät yöt takasin (7h aikaero ). Tosin vaati hieman keskustelua että tähän tilanteeseen päästiin.
Ja ainahan tulee tilanteita (esim. palaveri tai muuten asiakkaat häiritsee ) jolloin ei voi soitella, mutta ei se tekstiviestin näpyttely kauaa vie ja sen pystyy tekeen niin ettei kukaan edes huomaa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Jos on työmatka niin työmatkaan voi liittyä myös sosiaalisia velvollisuuksia.Ja minusta aika moni mies pitää hiukan naurettavana jos jollakin kesken työkeskustelun kännykkä tekstaria piippaa ja vaimo kyselee.
Minä olen kai outo mutta en odota toisen työmatkalta raportointia. Minä ymmärrän että työmatkalla ja työaikana on työasiat päällimmäisenä mielessä. En minäkään ala tekstailla tai soitella jos itselläni joku työjuttu joka oikeasti sitoo ajan ja ajatukset. Perhe omalla ajallaan, ikäväkyllä ajatuksissani näin ja vain "oikeat asiat" työajalla ja ne pusipusi halihali I love you ehtii myöhemminkin koska ne ajatukset ei minnekään katoa.
Ja minne asti mies meni, entäs jos lento oli myöhässä tai ihan oikeasti kännykästä akku loppu. ei kai tarvi aina epäillä mitään muuta vai kuinka?

No kyllä musta olis ihan ok ilmoitella itsestään sen verran että laittaa vaikka viestin: perillä, kaikki ok. Tai jotain vastaavaa. Ei se tarkoita että sen pitäis olla mitään imelää lässynläätä, kunhan toinen saa mielenrauhan että on päästy ehjänä perille

Joskus ja on tosi ärsyttävää, mutta en minäkään aina muista ilmoittaa
u075.gif

Kyllä minäkin aina toivon, että lentomatkan jälkeen ilmoitetaan turvallisesta perillepääsystä. Olen itse hieman lentopelkoinen, ja siksikin on rauhoittava tietää, että matka sujui hyvin. Mitään lässytyksiä en kyllä matkoilta mieheltäni odota, sellaisia en soittele/lähettele itsekään.

Minustakin tuntuu, että "miehet on just tollasia". Yksi niistä suurista eroista miesten ja naisten välillä (ja on muistaakseni ihan tutkittu juttu) on juuri kyky pitää monia asioita mielessään yhtä aikaa. Yleistää ei tietenkään ihan jokaiseen yksilöön voi, mutta kyllä esimerkiksi monilapsisen perheen pääasiallisella huoltajalla (joka siis yleensä on äiti) pitää olla melkoinen organisointikyky. Viimeksi eilen pyysin miestäni käymään töistä palatessaan kaupassa ja lähetin sitten listan tekstiviestinä....ja niinhän se koko kaupassakäynti unohtui :)

Yhteistyössä