Tärkeä kysymys! Päästäisittekö miehen yksin reissuun tällaisessa tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surusilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta parisuhteessa mennään jo heti metsään, jos toinen joutuu kieltämään tai sallimaan toiselle asioita. Pitäisi molempien tehdä omia päätöksiä ja näiden päätöksien pohjalta varsinkin noin suhteen alkuvaiheessa pystyy katsomaan, onko kumppani sitä mitä haluaa sen olevan.

Itse en voisi jatkaa seurustelua, jos mies lähtisi reissuun ennemmin kuin jäisi tuekseni tuollaisessa tilanteessa. Itseasiassa loukkaantuisin verisesti jo siitä, että mies ehdottaisi, että hän lähtisi ja mää jäisin yksinäni noinkin "yhteisessä" asiassa. Se, että mies kyselee sun tunteita asiantiimoilta ei ole vielä loukkaantumisen aihetta. Tällöin kannattaa sanoa ne todelliset tunteensa, mitä asioissa tuntee. Jos haluat miehen tukea, sano, että haluaisit miehen tuen.

Jos mies sinusta oikeasti välittää, niin te vietätte yhdessä sen loman ja hän tukee sinua. Kuullostaa todella hirvittävältä, jos hän jättää sinut yksin selviämään. Mahtaako välittää sinusta oikeasti jos edes harkitsee lähtevänsä yksin lomalle?

Kiitos paljon kommenteistanne... ne oikeasti ovat minulle tärkeitä. Mies ei ole vielä päättänyt lähteekö vai ei, harkitsee vasta. Enkä ole itse kauheasti valittanut hänelle, olen koittanut jatkaa elämää normaaliin malliin, tosin tietty olen sanonut että olen surullinen asian takia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos paljon kommenteistanne... ne oikeasti ovat minulle tärkeitä. Mies ei ole vielä päättänyt lähteekö vai ei, harkitsee vasta. Enkä ole itse kauheasti valittanut hänelle, olen koittanut jatkaa elämää normaaliin malliin, tosin tietty olen sanonut että olen surullinen asian takia.

Piparisuu tuossa jo kiteytti todella hyvin monet niistä asioista mitä meinasin sanoa.

Kerro miehelle rehellisesti ja avoimesti miltä sinusta tuntuu, että hän voi päättää sitten oman suhtautumisensa sen pohjalta. Ei parisuhteesta voi oikein tulla mitään, jos noin vakavaa asiaa ei voida avoimesti käsitellä.

Varmasti katkeroidut miehelle, jos ei ole tukenasi tilanteessa jos sitä kaipaat. Vaikea miehen on kuitenkaan tietää että tarvit tukea, jos et sitä myönnä.

Minä jouduin kohdunulkoisen raskauden takia sairaalaan ja leikattavaksi ja täytyy kyllä myöntää, että olen katkera että jouduin sen kokea yksin. En halunnut tai jaksanut vaatia miestä mukaani tueksi, kun oli reissussa töissä ja kun ehti takaisin hoiti lasta kotona. Olisi pitänyt hommata edelleen hoitaja ja ajattelin etten halua olla hankala. Kyllä tuo asia vaivaa minua kuitenkin jollain tasolla ja olen välillä huomannut että olen siitä miehelleni katkera, vaikka syy on osin minussakin että jäin yksin.

Jos uusi raskaus on terveydellinen riski niin mikset hyvä nainen ole huolehtinut ehkäisystä tai hankkinut sterilisaatiota?? Jospa tämä uusi poikaystävä lähtee miettimään asioita jos ei pääse koskaan isäksi jos jatkaa sinun kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vaikee sanoa:
Jos uusi raskaus on terveydellinen riski niin mikset hyvä nainen ole huolehtinut ehkäisystä tai hankkinut sterilisaatiota?? Jospa tämä uusi poikaystävä lähtee miettimään asioita jos ei pääse koskaan isäksi jos jatkaa sinun kanssa.

Olipas ystävällinen vastaus! Et vastannut ollenkaan niihin juttuihin mitä ap kysyi ja olit jälkiviisas ja arvosteleva. Mistä muuten tiedät jos vaikka miehellä olisikin jo lapsia?

Mä olen sitä mieltä, että jos suhdetta takana vasta 3 kk, niin ei olisi kyse mun päästämisestä tai päästämättä jättämisestä. Ei ketään voi määrätä tai käskeä olemaan lähtemättä, ainakaan jos suhde on noin tuore, niin ei musta ole edes neuvottelun varaa. MUTTA jos mies on fiksu ja rakkautesi arvoinen, se jättää itse reissun väliin ja jää sun kanssa. Itse on osasyyllinen siihen, että aborttiin on menossa ja olisi aikamoista rintamapelkuruutta lähteä matkalle. Kertoo jo suhteesta ja sinun arvostuksesta ihan tarpeeksi suhteen jatkumisenkin suhteen...