Miehen vapaapäivät vs. minun vapaapäivät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Åsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Åsa

Aktiivinen jäsen
19.03.2007
4 533
0
36
Mies:
Herää aamulla lasten kanssa.
Vie lapset aamulla hoitoon, käy tapaamassa kavereitaan tai harrastuksessa tai ihan mitä vaan.
Juo kahvit kun haluaa, syö jos haluaa.
Kukaan ei roiku lahkeessa, narise, tappele tai vaadi jotain.
Iltapäivällä hakee lapset kotiin.
Tulen koulusta, valmistan ruuan ja syömme.

Minä:
Herään ennen sian pieraisua, koska eihän lapsia vapaapäivänä nukuta.
Laitan aamupalan koko sakille.
Kuuntelen tappelua, natinaa ja kitinää.
Ulkoillaan. Natinaa, kitinää ja tappelua -ainakin jossain vaiheessa.
Lähdetään sisälle syömään, vaikkei itselläni nälkä olisikaan lapsille on ruokaa oltava.
Nuorimmat päiväunille.
Esikolla ei ole "mitään tekemistä" ts. mikään ehdottamani ei käy. Valivali.
Pienet herää päiväunilta -> välipala.
Keksi loppuillaksi jotain kivaa tekemistä, ennen kuin tappavat toisensa.

*miten niin epäreilua* :|

Alkuperäinen kirjoittaja Pirttikarhu:
No miksi isä vie lapset vapaallaan hoitoon? Tai miksi sinä et vie, jos kysymys on niinpäin parempi?

Miehellä vapaat viikolla ja vie koska esim. keskimmäiselle tekee pk hyvää kuntouksellisista syistä.
Minun vapaat la-su.

Meillä on just toisinpäin. Miehen vapaat on la-su ja mulla viikolla, mutta en mä kyllä paljon voi yrittäjänä vapaapäivillä leuhkia. Jos päivätyöstä on vapaa, on oman firman juttuja kasaantunut kyllä tasan koko päivälle. Ja "onneksi" lapset sairastaa jatkuvalla syötöllä niin että sitten sitä ollaan lasten kanssa kotona, kuunnellaan niiden tappelua ja narinaa ja yritetään saada jotain järkevää aikaiseksi myös rästihommien suhteen... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä taas:
Miehellä ei ole vapaapäiviä, joten viettää jokaisen mahdollisen hetken lasten kanssa, omasta halustaan.

Ei nyt pidä käsittää väärin, etteikö isä lapsistaan välittäisi. Kuskaa niitä vaikka kuinka paljon mukanaan jne mutta jotenkin tässä riehakkaan perjantai-illan päättyessä en voi olla ajattelematta kuinka ihanaa olisi joskus viettää vapaata "rauhassa".

Lapset ovat rakkaita :heart:, mutta minusta äidilläkin pitäisi olla omaa vapaata.

Kyllä vapaa on äidillekin ihan yhtä tärkeää. Minulla ainakin lähtisi järki, jos en joskus saisi olla itsekseni :ashamed: Tsemppiä sulle ja yritä saada lapset joskus hoitoon viikonlopuksi vaikka mummolaan!

Ei ehkä kuuluu tähän mut vaikka mies tekee paljon kotona niin hänellä kuitenkin enemmän vapa-aika kuin mulla. Tuntuu siltä että olen koko päivän liikkeellä ja en koskaan ehdi tehdä se mikä teke mieli (lukea, pelata, nukkua kesken päivää)

Yhteistyössä