Miehen veli kävi kylässä, meillä vaikeaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuri silloin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juuri silloin

Vieras
Miksi kaikki aina menee näin...

Mieheni sairastaa pitkäaikaissairautta. Hän ei kykene huolehtimaan kodistamme yhtään, sairautensa takia. Koska mies saa rahaa ainoastaan liitosta, ja hänellä paljon velkoja, tulee meille nyt postia perinnästä ja ulosotosta jne. Vielä ei siis ole uo:sta tullut kuin muistutuksia, eli emme varsinaisesti ole uo:n asiakkaita, vaan maksamme laskut sen kautta, eli reippaasti myöhässä. Mutta siis ajoittain tulee "noloa" postia.

Eikö nyt sitten miehen veli tullut päivällä kylään, teki lumityöt, haki postin jne. En ollut itse ehtinyt siivoamaan kaikkea roinaa paikoilleen, mies sotkee entisestään... Lisäksi oli sitten taas "nolo"-posti päivä, eli tuli pari perintäkirjettä ja pari uo-kirjettä jne. Ja miehen avulias veli haki postit ja mies sitten setvi ne hänen edessään.

Nyt mua sit nolottaa ja paljon. Hän eikä miehen puolen sukulaiset tienneet raha-asioidemme olevan tällä tolalla. Olen tähän asti saanut laskut viiveellä maksettua ja saan tulevaisuudessakin, mutta nyt vielä muutama (no okei useampi) kulkee uo:n ja perinnän kautta. Mutta miksi kaikki sattuu aina juuri silloin kun on tuollaisia päiviä!!! En olisi halunnut asiaa heidän tietoonsa. :(

Tämä oli siis vain purkaus, ei sen kummempaa.

Niin, ehkä haluaisin olla tavallinen ja antaa sen kuvan että taistelemme vain miehen sairautta vastaan. Tiedän ettei minun tarvitsisi tilannetta hävetä, mutta se kokonaiskuva mikä perheestä muodostuu tuntuu kurjalta. Haluaisin antaa toisenlaisen kuvan, mutta ehkä se on turhaa. Onhan toki niin, ettei perheemme varmasti ole pahimmassa mahdollisessa tilanteessa, asiat on kuitenkin hoidettavissa ja pikku hiljaa korjattavissa, mutta tuntuu että en haluaisi ns. ulkopuolisten (vaikkakin paljon ollaan miehen veljen kanssa tekemisissä) saavan tietää tätä koko kaaosta. :(

Miehellä on sairaus, joka vie fyysisen toimintakyvyn sekä laumauttaa aika ajoin myös psyykkisen toimintakyvyn. Harvinainen sairaus, en viitsi nimetä tässä. Hän ei laskuista tällä hetkellä ymmärrä mitään, eli oli vain poiminut pinosta omat laskunsa ja avannut ne. Tämän jälkeen jättänyt ne pinoon minulle annettavaksi. Rankkaa, on kyllä rankkaa pitää kulisseja yllä, mutta en halua kaiken kaatuvankaan vaan yritän sinnitellä. Oletukseni ja ajatukseni on asioiden selkiytyvän muutaman kuukauden sisällä, jolloin saisin vain sinnitellä miehen sairautta vastaan. En halua huolestuttaa ympärillä eläviä, joilla omiakin murheita.

[QUOTE="a p";25730317]Miehellä on sairaus, joka vie fyysisen toimintakyvyn sekä laumauttaa aika ajoin myös psyykkisen toimintakyvyn. Harvinainen sairaus, en viitsi nimetä tässä. Hän ei laskuista tällä hetkellä ymmärrä mitään, eli oli vain poiminut pinosta omat laskunsa ja avannut ne. Tämän jälkeen jättänyt ne pinoon minulle annettavaksi. Rankkaa, on kyllä rankkaa pitää kulisseja yllä, mutta en halua kaiken kaatuvankaan vaan yritän sinnitellä. Oletukseni ja ajatukseni on asioiden selkiytyvän muutaman kuukauden sisällä, jolloin saisin vain sinnitellä miehen sairautta vastaan. En halua huolestuttaa ympärillä eläviä, joilla omiakin murheita.[/QUOTE]
Kuulostaa rankalta :(, koko juttu miehen sairauksine päivineen.

Ymmärrän että et halua huolestuttaa läheisiäsi, joilla on omiakin murheita, mutta jos kannat kaikki murheet niskassasi itse niin siinähän on se vaara että sinäkin sairastut. Pidä ihmeessä itsestäsi hyvää huolta, jotta kykenet huolehtimaan myös miehestäsi ja asioistanne :hug:

Ikävä tilanne kaikkineen. :/ Kuitenkin uskoisin miehen suvun ymmärtävän tilannettanne, kun vielä olette kaiken maksamassa niin ei tuossa mitään hävettävää ole. Tietty varmasti tuntuu ikävältä huolestuttaa läheisiä jotka ovat jo sairauden vuoksi valmiiksi huolissaan. Toisaalta olisi varmasti itsellesi hyväkin omata joku ihminen kelle voisi purkautua silloin kun on todella vaikeaa.

Yhteistyössä