Miehen veli pitää kotiamme tapaamis paikkana itselleen ja pojalleen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "cukkis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

"cukkis"

Vieras
Hei. Miten voisin sanoa asian kauniisti: Mieheni veli on eronnut ja asuu 500km päässä lapsestaan ja ex-naisestaan. Me asutaan samalla paikkakunnalla kun miehen veljen lapsi. NYt mies on 2v-uotta käynyt tapaamassa lastaan meillä v-loppusin. Mutta mä en vaan jaksa. Ei se ole oikea paikka että tuleee meille täysi hoitoon v-lopuksi. Ja tätä jatkuisi vielä 16-vuotta.

Mutta jos kiellän heitä tulemasta niin tiedän että miehen vanhemmat suututvat meille, ja ei ole tarkoitus suututtaa ketään. Tai en haluisi että he liittyyisivät tähän mitenkään, mutat tiedän että he liittyvät.

olisiko vinkkejä.

Mitä mieltä miehesi on tilanteesta, jos hänestä ok on se silloin sinullekin oltava ok jos et halua pahempaa sotaa tuohon nyt päälle ;)
Toisissa suvuissa on ollut tapana auttaa toista hädässä ja avata kotinsa ovet.
Toisissa ollaan itsekkäitä minä minä minä ja sitten ihmetellään kun ollaan avuntarpeessa että miksi kukaan ei auta.

[QUOTE="cukkis";30150163]Mies on kanssa kypsänä siihen että veli tulee makoilemaan meille...makaa v-lopun sohvallamme.[/QUOTE]

On miehesi tehtävä sanoa veljelleen että te ette ole mikään majatalo mitä voi pitää kohtaamispaikkana, varmasti paikkakunnaltanne löytyy joku hotelli, hostelli tms johon voi mennä :)
Miehesi veli voi mennä omille vahemmilleen pitämään 5tähden hotellia ja pitää sitä kohtaamispaikkana.
Ei ole teidän asianne pitää mihen veljen ja hänen lapsen suhdetta yllä niin että oma perhe elämänne kärsii.

[QUOTE="harmaana";30150170]On miehesi tehtävä sanoa veljelleen että te ette ole mikään majatalo mitä voi pitää kohtaamispaikkana, varmasti paikkakunnaltanne löytyy joku hotelli, hostelli tms johon voi mennä :)
Miehesi veli voi mennä omille vahemmilleen pitämään 5tähden hotellia ja pitää sitä kohtaamispaikkana.
Ei ole teidän asianne pitää mihen veljen ja hänen lapsen suhdetta yllä niin että oma perhe elämänne kärsii.[/QUOTE]

Juurikin tätä tarkoitin, tässä tulee niin nämä asiat. JaVelihän pitää 5 tähden hotellia yllä vanhempiensa luona silloin kun saa lapsensa sinne 500km päähän niin on lapsen kanssa vanhemmillaan, jossa äiti passaa ja ostaa ruoat jne. Niin harrastaa samaa meillä ja mua ahdistaa.

siis meitä ahdistaa mieheni kanssa. Mutta kun ei haluttaisi suututtaa ketään. Mä en vaan tajua miten meille voidaan suuttua jos, me ei vaan haluta että meidän koti on hostelli?

[QUOTE="cukkis";30150177]Juurikin tätä tarkoitin, tässä tulee niin nämä asiat. JaVelihän pitää 5 tähden hotellia yllä vanhempiensa luona silloin kun saa lapsensa sinne 500km päähän niin on lapsen kanssa vanhemmillaan, jossa äiti passaa ja ostaa ruoat jne. Niin harrastaa samaa meillä ja mua ahdistaa.[/QUOTE]

Edelleen se on sen sinun miehesi homma tehdä stoppi tuolle leikille, eipä ihme että ero tuli jos vaatinut exältäänkin 5tähden hotellia ja mitään ei voi tehdä.
Jos miehesi vain nurisee seläntakana ja ei saa sanottua suutaan puhtaaksi on tilanne aika huono :(
Jos sinä puutut tilanteeseen ns ulkopuolisena voi sota olla valmis :(
Miehen on nyt sanottava suoraan veljelleen että on nyt näin kauan auttanut ja ajatellut että hän tekee jonkun ratkaisun tilanteeseen ja nyt oikeasti se on loppu, kun hän vaan tulee teille makoilemaan.

Ollaan jouduttu sanomaan että tuo nyt jotain tullessasi, niin tuo yleensä yhden jauhelihan ja sitten sille lapselle eines hampurilaisen ja muutaman jugurtin...ei tuo leipää eikä muutakaaan......

Siis mitä helvettiä?! Älä nyt sano, että te ootte hälle kaikki ruoat yms. ostaneet? Kuka sen lapsen kanssa on, jos tää isä makaa koko viikonlopun sohvalla?

Kyllä tossa tilanteessa pitää jo edellyttää, että tämä miehesi veli osallistuu talon töihin ja itse ruokkii lapsensa ja hoitaa tämän.
Aika lapanen täytyy olla, jos ei ole tästä mitään tuolle makoilijalle sanonut.

Niinä v-loppuina ei tule kun olemme pois. muutaman kerran ollaan sanottukkin ettei olal kotona vaikka ollaankin, hih. Tää on syntynyt -82 eli onko silloin 32-vee..... huoh

[QUOTE="cukkis";30150188]siis meitä ahdistaa mieheni kanssa. Mutta kun ei haluttaisi suututtaa ketään. Mä en vaan tajua miten meille voidaan suuttua jos, me ei vaan haluta että meidän koti on hostelli?[/QUOTE]

Tottakai hän suuttuu jos olette näin hyväksyneet tilanteen jo ennekin mutta antakaa suuttua sanokaa että teilläkin on elämä ja joskus on ok vaikka parikertaa vuodessa mutta ei aina.

Eihän ap ole mitenkään ulkopuolinen tuossa tilanteessa, kyllä hänellä on täysi oikeus sanoa mielipiteensä. Mutta helpompaa varmasti olisi, että hänen miehensä sanoo veljelleen. Se että siitä joku muu suuttuu, sekään ei ole kivaa, muttei tuollaista siipeilyä voi loputtomiin katsoa.

Eihän ap ole mitenkään ulkopuolinen tuossa tilanteessa, kyllä hänellä on täysi oikeus sanoa mielipiteensä. Mutta helpompaa varmasti olisi, että hänen miehensä sanoo veljelleen. Se että siitä joku muu suuttuu, sekään ei ole kivaa, muttei tuollaista siipeilyä voi loputtomiin katsoa.

Usko pois vaan, kyllä veri on vettä sakeampaa ja jos tuon aloittajan mies ei veljelleen suutaan saa auki ja ap on se joka suun aukaisee on aika taattua se että appivanhemmat eivät hyvällä katso miniäänsä kun menee heidän suvun asioihin puuttumaan.
Harvemmissa tapauksissa appivanhemmat osaa ajatella tilannetta niin että myös asunto jossa ap asuu on myös ap:n ;) jolloin hänellä täysi päätäntövalta puuttua kuinka usein kukakin on yökylässä 5 tähden hotellissa ;)
Nyt vaan sille miehelle aloittajan pitää sanoa että hän jutteleen veljelleen ja ihan suoraan eikä kierrelleen karrellen ja luvaten tuoda ne kaksi eineshampparia ja muuten elämällä toisten siivellä.

[QUOTE="harmaana";30150237]
Harvemmissa tapauksissa appivanhemmat osaa ajatella tilannetta niin että myös asunto jossa ap asuu on myös ap:n ;) [/QUOTE]

Nyt kyllä liioittelet, eikö vaan? ;)

Juu ollaan juteltu miehen kanssa...ja olen pyytänyt sitä sanomaan asiasta. Ja toisaalta on valmis sanomaan myös....mutta harmittaa meitä molempia että kun anopin kulta poikaa loukataan niin tiedämme että anoppikin suuttuu siitä vaikak mieskin olisikin se sanoja. Ja hän saakin asian selventää veljensä kanssa.

No tää tilanne on jatkunut näin koska emme haluisi alkaa riitelemään.....mutta eihän tääkään ole oikein että me ollaan hiljaa ja kärsitään. Kun ei viitsitä suututtaa ketään.

JA saavathan he tulla meille kylään jne. Mutta ei se vaan toimi että meidän koti on hostelli tai hotelli....huoh. Mutta loukkaantuvat varmaan niin että etteivät tule käymään.

[QUOTE="cukkis";30151184]Juu ollaan juteltu miehen kanssa...ja olen pyytänyt sitä sanomaan asiasta. Ja toisaalta on valmis sanomaan myös....mutta harmittaa meitä molempia että kun anopin kulta poikaa loukataan niin tiedämme että anoppikin suuttuu siitä vaikak mieskin olisikin se sanoja. Ja hän saakin asian selventää veljensä kanssa.

No tää tilanne on jatkunut näin koska emme haluisi alkaa riitelemään.....mutta eihän tääkään ole oikein että me ollaan hiljaa ja kärsitään. Kun ei viitsitä suututtaa ketään.

JA saavathan he tulla meille kylään jne. Mutta ei se vaan toimi että meidän koti on hostelli tai hotelli....huoh. Mutta loukkaantuvat varmaan niin että etteivät tule käymään.[/QUOTE]

No ei he kauan jaksa vihaisia olla, ainahan voitte sanoa että miltä tuntuisi jos tilanne olisi toisinpäin ;)

No sitten te ilmoitatte joka viikonloppu kun on tulossa ettette ole paikalla, jospa joku kaunis hetki ymmärtää sanomattakin. Kokeilkaa nyt vaikka jouluun saakka sillä tyylillä.

Ihmiset, jotka eivat pakonomaisesti koskaan halua suututtaa ketaan ts. eivat osaa puolustaa rajojaan, eivat ole aikuisia ja kaikenlaisten mustalaisten laukkaaminen kotona on heille terapiaa. Toiset vaan ovat kovapaisempia ja opetuksesta vaarin ottaminen kestaa kauemmin, mutta yleensa se onnistuu jossakin vaiheessa ennen kuoleman tuloa.

Yhteistyössä