miehen ylipaino/huono itsetunto varjostaa suhdettamme

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tai siis ei oikeatsaan suoraans e ylipaino vaan sen tuomat itsetunto ongelmat yms.
siis aivan JÄRKYTTÄVÄÄ elää ihmisen kanssa joka on todella epävarma itsestään.
kaikki tämä on alkanut vasta puolitoistavuotta sitten kun aloin laihduttamaan ja rupesin liikkumaan (ennen:89kg-nyt:70kg)
en vieläkään ole päämäärässäni vaan käyn 3krt viikossa salilla jne.
JOKA PÄIVÄ hirveet kuuklustelut,"

miksi työmatka töistä kotiin kesti kauemmin kun edellisenä päivänä?
"Miksi hän ei saa hellyyttä tai p****a?"
"sä varmaan kattelet salilla muita miehiä ja löydät sieltä itelles paremman!"
*mä olen niin läski ettei kukaan mua halua"..

tässä siis jäävuoren huippu
MIes on 120kilonen,oikeasti ylipainoinen mies.
Häneltä puuttuu muutamia hampaita joita ei ole hoidattanut,on muutenkin nykyään vähän epäsiistin oloinen.

olen yrittänyt houkutella liikunnan pariin niin ei,kun tulee paikat kipeiksi *NO AIJAA!!*
nyt sai jostain hirveen hyvän ajatuksen että ottaa salikortin samalle salille jossa käyn,arvatkaas tuleeko siitä mitään!

liittyi yhteen saliin,jossa ei sitten "yllätysyllätys" käynyt,sai jotenkin peruttua sen sopimuksen mutta luulen että tommonen isompi ketju ei noin vaan sitä määräaiaksta sopparia purakkaan enkä' halua maksaa tyhjästä 60e kuussa.

mua ahdistaa ihan sikana tää tilanne joka on ollut päällä jo pitkään.
ainiin,jos lähden tyttöjen kanssa ulos (baariin 2 tai 3 kertaa vuodessa joskus sitten kahville tms) niin heti alkaa valitus "miksi häntä ei haluat mukaan" vaikka hyvin tietää että haluan puhua tyttöjen kanssa,ei ole sama asia jos herra seisoo vieressä.
"lähdetään porukalla ajelee" tai "mikset ksokaan lähde hänen kanssaan kahdestaan kahville".on tosi mustis mun kavereista.

veetuttaa

Kyllä mullakin menis hermo, jos miehestä tulisi tuollainen!
Oletko sanonut, että kaikista kurjinta tässä on se, että hänestä on tullut niin epävarma ja se on epäseksikkäämpää kuin mikään muu?

Susta on tullut hoikempi ja sitä kautta puoleensavetävämpi, tottakai sun mies kokee olevansa alakynnessä.
Tuohon ei ole muuta ratkaisua kuin se,että sun mies alkais laihduttaa ja pitää itsestään huolta - mutta eihän se sitä tee. Mitä jos se ei onnistuisikaan siinä ? Epäonnistuminen on tosi tavallista laihduttamisessa.
Tai sitten mies onnistuu - alkaa saada itsetuntoaan takaisin ja sit saattaa tulla mieleen, että joku muukin nainen voisi kiinnostua.

Ylipaino ja itsetunto-ongelmat on hankalia asioita, eikä voi koskaan tietää mitä ihmisen mielessä liikkuu. Ikävä tosiasia.

hmm... itsetunto-ongelmat on mielestäni hyvin henkilökohtaisesti "oman päänsisällä" ja ulkopuolisen on niihin melko mahdoton vaikuttaa, jos henkiöllä ei itsellään ole halua selvittää asiaa/ongelmaa ja/tai parantaa itsetuntoaan.

Minun edesmennyt miesvainajani kärsi huonosta itsetunnosta, mutta vain sairautensa vuoksi ja ajoittain. Ymmärrän sinua, että se on raskasta kun mies on epävarma itsestään.
Mutta kaikesta selviää, voisit ''pönkittää'' hänen itsetuntoaan, vaikka siitä voi tulla raskas prosessi. Kehu hänen hyviä puoliaan ja muista kannustaa.

olen yrittänyt kannustaa ja pönkittää hänen itsetuntoaan,toimii hetken ja sitten taas mennään.saattaa jopa kysyä illalla että miksi en ole kehunut häntä tänään.
Olen sanonut että alkaa katsoa syömisiään,kas kun eilen tulin itse salilta niin mäkkipussi löytyi olkkarin pöydän alta..kyttäsin kuittiä niin siellä oli tuplajättijuusto ateria,nugetit,mozzarellatikut jne.

Tuntuu että ei itse ole valmis tekemään mitään itsensä eteen,rypee vaan..enkä voi hänen puoletsaan tehdä niitä valintoja.
jos teen ruokaa jota itse syön niin ei suostu syömään koska siinä on KASVIKSIA..
apua,tää on iahn hirveetä sanoa mutta tuntuu että tää suhde tuhoutuu.
En sano että miehen pitäs olla mikään fitness,en ole itsekkään mutta olsii kiva että hän olisi kiinnostunut omasta voinnistaan.Jos ei tee asialle mitään niin ei se itsetunto sieltä nousekaan.

Jos et itsekään ollut aiemmin kiinnostunut voinnistasi aka olit reilusti ylipaioinen miehen lailla, niin sähän tässä suhteessa olet muuttunut ja vaadit nyt miestä muuttumaan itsesi mukana. Jos rakkautesi on loppunut niin siirry ihmeessa eteenpäin elamässä :) Löydät varmaan sporttisemman miehen jossain vaiheessa, mutta muista sitten jos itse joudut miehesi osaan jossain vaiheessa, ettet itse ala käyttäytymään yhtä epävarmasti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olen yrittänyt kannustaa ja pönkittää hänen itsetuntoaan,toimii hetken ja sitten taas mennään.saattaa jopa kysyä illalla että miksi en ole kehunut häntä tänään.
Olen sanonut että alkaa katsoa syömisiään,kas kun eilen tulin itse salilta niin mäkkipussi löytyi olkkarin pöydän alta..kyttäsin kuittiä niin siellä oli tuplajättijuusto ateria,nugetit,mozzarellatikut jne.

Tuntuu että ei itse ole valmis tekemään mitään itsensä eteen,rypee vaan..enkä voi hänen puoletsaan tehdä niitä valintoja.
jos teen ruokaa jota itse syön niin ei suostu syömään koska siinä on KASVIKSIA..
apua,tää on iahn hirveetä sanoa mutta tuntuu että tää suhde tuhoutuu.
En sano että miehen pitäs olla mikään fitness,en ole itsekkään mutta olsii kiva että hän olisi kiinnostunut omasta voinnistaan.Jos ei tee asialle mitään niin ei se itsetunto sieltä nousekaan.

Hm, jospa yrittäisit saada häntä kääntymään ammattiauttajan puoleen? Tee se kuitenkin hienovaraisesti, ja selitä että vain hän omaksi parhaakseen.

en siis ole alumperin vaatinut häneltä' mitään..en liikuntaa,laihtumistra tms vaan hän itse on alkanut siitä puhumaan ja tuntuu että hän syylistää mnua siitä ettei saa itse aikaiseksi.
olkoon lihava jos niin haluaa mutta lopettaisi sen msutasukkaisuuden ja epäilyn..ei kostaisi mulle huonoa itsetuntoaan.
hirveesti puhuu miten haluaa laihtua muttei sitten kuitenkaan tee asialle mitään.
rakkautta on,mies oli tuhti kun tapasimme eikä tämä siis mua häiritse.Muya vaan ahdistaa kun en nyklyääns aisi mennä mihinkään ilman häntä,jokuhan saattaa jopa katsoa mua!

Minun edesmennyt mieheni ei ollut ylipainoinen, mutta hänen pelkäsi myös, että joku voisi vaikka katsoa minua. Eniten minua raivostutti se, että hän epäili rakkautemme vahvuutta koska piti itseään huonona miehenä. Kaikki oli kuitenkin vain sairauden syytä, joka vei lopulta hänen henkensä.

Alkuperäinen kirjoittaja Grace1982:
Minun edesmennyt mieheni ei ollut ylipainoinen, mutta hänen pelkäsi myös, että joku voisi vaikka katsoa minua. Eniten minua raivostutti se, että hän epäili rakkautemme vahvuutta koska piti itseään huonona miehenä. Kaikki oli kuitenkin vain sairauden syytä, joka vei lopulta hänen henkensä.

meillä on justiin tuommosta..tosi raskasta.
saanko kysyä mihin miehesi kuoli?

Tätä juuri mietinkin, että miehelläsi olisi itse asiassa hyvä sauma syödä samaa ruokaa kanssasi - sehän toimii sinulla, niin miksi ei myös hänellä. Eikä tarvitsisi nähdä suurta vaivaa! Mutta selvästikään hän ei ole tähän valmis, mikä on harmi hänen kannaltaan.

Tässä on nyt sekin että sanoin miehelle että alan käymään siellä salilla 3krt viikossa,tämä oli ok siihen asti kunnes aloitin pienen tauon jälkeen.
käyn ma,ke,pe salilla ja menen suoraan töistä.olen kotona ihan viimeistään 19.30
Miehen kommentti monena iltana "millon meillä on yhteistä aikaa",tekee itse 8-16 töitä ja mun salipäivinä "JOUTUU" hakemaan pojan päiväkodista.tästäkin teki ongelman.
tuntuu että tekee elämäni erittäin vaikeaski tällä hetkellä

Tässä on nyt sekin että sanoin miehelle että alan käymään siellä salilla 3krt viikossa,tämä oli ok siihen asti kunnes aloitin pienen tauon jälkeen.
käyn ma,ke,pe salilla ja menen suoraan töistä.olen kotona ihan viimeistään 19.30
Miehen kommentti monena iltana "millon meillä on yhteistä aikaa",tekee itse 8-16 töitä ja mun salipäivinä "JOUTUU" hakemaan pojan päiväkodista.tästäkin teki ongelman.

Monelta sä pääset töistä itse? Klo 19.30 on aika myöhään jos pääsee esim. neljältä tai viideltä. Miten hirveitä treenejä sä vedät???

Alkuperäinen kirjoittaja *:

Monelta sä pääset töistä itse? Klo 19.30 on aika myöhään jos pääsee esim. neljältä tai viideltä. Miten hirveitä treenejä sä vedät???

pääsen kuudelta,sali ja koti on työpaikan lähellä eli matkoihin menee sen 10min,vaatteiden vaihdot ja tunnin reeni lämmittelyineen,omasta mielestäni suoriudun aikas nopsaan

No hän tekisi ongelman todennäköisesti mistä tahansa asiaan liittyvästä, että sais sut takaisin sohvaperunaksi.

Sun miehen pitäis oikeasti ryhdistäytyä ja sen hän voi tehdä vain oman motivaationsa turvin - joko muuttaa asennettaan, että pystytte elämään normaalia elämää tai sitten muuttaa elämäntapojaan niin, että pystyy olemaan sujut itsensä kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Grace1982:

meillä on justiin tuommosta..tosi raskasta.
saanko kysyä mihin miehesi kuoli?

Hänellä oli bipolaarinen mielialahäiriö, jonka seurauksena hän teki itsemurhan.

Jospa miehesi innostuisi muunlaisesta liikunnasta kuin salilla käynnistä? Salille lähteminen vaatii aika paljon itsekuria. Ehkä vaikkapa jokin miehinen kamppailulaji olisi hyvä hänelle...Treenit olisi aina tiettyyn aikaan ja sieltä voisi löytyä kavereitakin. Lisäksi pääsisi vähän pätemään uusilla taidoillaan, mikä voisi sitä hänen itsetuntoaan kohottaa.

Palstalla syytetään usein naisia siitä jos ja kun he eivät huolehdi ulkonäöstään tai laihduta, mies voi lähteä muiden paremman näköisten naisten perään. Kukaan ei voi luvata että laihduttaminen parantaa automaattisesti parisuhdetta, vaan voi käydä juuri näin että toinen saa vaan lisää "syitä" kokea itsensä huonommaksi. Kukaan ei myöskään pysty lupaamaan että laihuttaminen tai esimerkiksi meikaaminen kuin taikaiskusta parantaa itsetuntoa. Silti en tarkoita sitä että itsestä huolehtinen ei kannattaisi, lähtökohta ei vaan pidä olla pelkästään toisen/toisten miellyttäminen.

Yhteistyössä