Mieheni ärsyttää minua tahallaan :-(((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Ollaan oltu yhdessä 3,5 vuotta, ja meillä on vajaa vuoden ikäinen tyttö. Nyt ihan viimeisen vuoden aikana mies on alkanut tehdä sellaista, että ärsyttää minua ihan tahallaan, esim. inttämällä ja vänkäämällä jotain ihan älytöntä pikkuasiaa. Sitten kun saa minut suuttumaan ja korottamaan ääntäni, hän saattaa raivostua minulle, ja alkaa syytellä minua raivohulluksi, sekopääksi tms.

Itse olen luonteeltani suht kiltti ja hyväsydäminen, sekä ymmärtäväinen, mutta epäoikeudenmukaisuus sekä töykeys saa minut suuttumaan. Mikään sylkykuppi en suostu olemaan.

Olen yrittänyt keskustella asiasta järkevästi, mutta mies ei myönnä mitään, minä kuulemma suutun ihan turhasta, ja kaikki syy on vain minussa. Itse kuitenkin ihan tasan tarkkaan eläisin ihan harmonisesti ilman miehen vänkäämistä ja inttämistä.

Lisäksi mies saattaa ihan yhtäkkiä tiuskaista pahasti, tai käyttäytyä muuten vihamielisesti ilman että olen tehnyt mitään väärää. Esim. yhtenä iltana lapsi heräsi itkemään. Mies meni katsomaan lasta. Kohta minä kurkkasin ovesta ja kysyin kuiskaten että "kulta, onko siellä kaikki Ok". Mies suhisi vihaisesti ja näytti keskisormea. Kun loukkaannuin, selitti että oli vain tarkoittanut sillä että olisin hiljaa ettei lapsi herää. Minusta tuo on ihan peruskäytöstapojen puutetta, ja kertoo ilkeästä luonteesta. En oikein tiedä minne on kadonnut se mies johon rakastuin.

Ilmeisesti meille on tullut lapsen myötä arki.:-(( Millä pääsee tästä negatiivisesta kierteestä irti? Rakkauteni on hiipumassa kovaa vauhtia..

No vauvaa nukuttaessa olen itsekin melko vihaisia ilmauksia tuottanut, kun tullaan häiritsemään juuri kun vauva on nukahtanut.
Jos mies ei tajua ärsyttävänsä tahallaan? Mun mies harrasti sitä monta vuotta, ennen kuin tajusin että hän ei todellakaan ole viaton osapuoli. Mutta en silti ole varma tekikö hän sen tietoisesti vai alitajuisesti, koska hän ei oikein sanonut mitään kun otin asian puheeksi. Ihan kaikkea ei kannata ottaa tosissaan. Joskus voi jotakin jättää huomiotta, ihan rakkaudesta sekä rakkauden säilyttämiseksi. Sitten jos jokin osuu pahasti tai menee liian henkilökohtaiseksi, kannattaa sanoa määrätietoisesti että minulle ei saa sanoa noin, koska se loukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tii84:
tiedätkös, itselläni ihan sama tilanne..tietää kyllä mistä suutun niin tahallaan oikeen ärsyttää!! rupee pinna olemaan täys kaiken muun lisäksi! :kieh:

Sitä juurikin ihmettelen, kun olen monet monituiset kerrat puhunut ihan nätisti ja asiallisesti miehelle, ja kertonut etten voi kertakaikkiaan sietää töykeyttä, tylyyttä ja tiuskimista. Itsekään en ole miehelle tyly enkä tiuski, ainoastaanm silloin kun mies on saanut omalla käytöksellään minut suuttumaan.

Täytyy sanoa ihan rehellisesti, että jos ei lasta olisi, olisin jo lähtenyt. :-/

Tsemppiä sulle kohtalotoveri! :-)

Kuullostaa aika tutulta.. olen ollut saman miehen kanssa yli 20 vuotta ja lapset ovat jo aika isoja. Jos tapahtuu jotain ikävää tai muuta, niin aina on minussa vika. jos lapset tekevät jotakin, niin taas on meikäläisen vika. Välillä tuntuu, että on itse täydellinen.
haukkuu myös ulkonäköäni suuttuessaan. jos haluat jutela, niin laita sähköpostisi tänne, niin voidaan keskustella asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja viiraska:
No vauvaa nukuttaessa olen itsekin melko vihaisia ilmauksia tuottanut, kun tullaan häiritsemään juuri kun vauva on nukahtanut.
Jos mies ei tajua ärsyttävänsä tahallaan? Mun mies harrasti sitä monta vuotta, ennen kuin tajusin että hän ei todellakaan ole viaton osapuoli. Mutta en silti ole varma tekikö hän sen tietoisesti vai alitajuisesti, koska hän ei oikein sanonut mitään kun otin asian puheeksi. Ihan kaikkea ei kannata ottaa tosissaan. Joskus voi jotakin jättää huomiotta, ihan rakkaudesta sekä rakkauden säilyttämiseksi. Sitten jos jokin osuu pahasti tai menee liian henkilökohtaiseksi, kannattaa sanoa määrätietoisesti että minulle ei saa sanoa noin, koska se loukkaa.

Kun osaisinkin jättää huomiota. Valitettavasti vain tulistun aika helposti, enkä aina ehdi edes ajattelemaan, kun olen jo suuttunut. :-/ Varmaan pitäisi mennä jonnekin vihanhallintakurssille.. Mutta kun jos mies olisi minulle kiltti, tai edes ihan normaali, en käyttäytyisi minäkään vihamielisesti.

Itse voin sanoa kyllä täysin rehellisesti etten ole koskaan tiuskaissut oma-aloitteisesti miehelle, tai käyttäytynyt muutenkaan ilkeästi, ainoastaan provosoituna. Kun oppisi olemaan provosoitumatta..

Alkuperäinen kirjoittaja Ansku:
Kuullostaa aika tutulta.. olen ollut saman miehen kanssa yli 20 vuotta ja lapset ovat jo aika isoja. Jos tapahtuu jotain ikävää tai muuta, niin aina on minussa vika. jos lapset tekevät jotakin, niin taas on meikäläisen vika. Välillä tuntuu, että on itse täydellinen.
haukkuu myös ulkonäköäni suuttuessaan. jos haluat jutela, niin laita sähköpostisi tänne, niin voidaan keskustella asioista.

Minulla ei ole muuta s-postia kuin omalla nimelläni oleva, enkä sitä halua tänne laittaa. Mutta kiitoksia sinulle myötätunnostasi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tii84:
tiedätkös, itselläni ihan sama tilanne..tietää kyllä mistä suutun niin tahallaan oikeen ärsyttää!! rupee pinna olemaan täys kaiken muun lisäksi! :kieh:

Sitä juurikin ihmettelen, kun olen monet monituiset kerrat puhunut ihan nätisti ja asiallisesti miehelle, ja kertonut etten voi kertakaikkiaan sietää töykeyttä, tylyyttä ja tiuskimista. Itsekään en ole miehelle tyly enkä tiuski, ainoastaanm silloin kun mies on saanut omalla käytöksellään minut suuttumaan.

Täytyy sanoa ihan rehellisesti, että jos ei lasta olisi, olisin jo lähtenyt. :-/

Tsemppiä sulle kohtalotoveri! :-)

sun teksti oli kun suoraan mun elämästä! itellä ei tulis mieleenkään toista tahallaan ärsyttää ym. ja jos meilläkään lasta ei olis niin lähtenyt olisin jo..kesään asti olen itseni kanssa sopinut katsoa ja sitten lähen jos mikään ei ole muuttunut! voimia myös sinne! :flower: