Mieheni haukkuu tyhmäksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opisto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opisto

Vieras
Mieheni on keskivertoa huomattavasti älykkäämpi ihminen ja mensan jäsenyydessä saanut korkeimmat pisteet. Lisäksi mies on akateeminen. Minä olen vain opistotason koulutuksen käynyt nainen. Meillä on ongelmana se, että jos mies kertoo mulle joskus jotain hänen mielestään 'itsestäänselvää', joka ei minulle olekaan selvää, ja sitten kysyn jonkun jatkokysymyksen tai muutaman, mies suuttuu ja sanoo, että anna olla ja oot nyt tyhmä. Tämä ei tunnu minusta yhtään kivalta, kun en mitään ilkeyttäni kysele. Itse vain olen aina oppinutkin asioita tyylillä 'kysy lisäkysymyksiä ja hoksaa sitten'. Olen yrittänyt sano miehelle, että en voi ymmärtää kaikkea mitä sinä sanot heti, koska olet sen verran älyllisesti lahjakkaampi kuin perusviisas keskivertoihminen. Tämä ei todella ole provo, jos joku nyt luulee.

Miten saisin miehen lopettamaan haukkumiseni?

Tuo Mensa kertoo tietyntyyppisestä älykkyydestä ei kaikenlaisesta, eikä yleispätevästä. Miehesi ei selvästikkään ole sosiaalisesti lahjakas tai älykäs. Tuollainen elämän asenne häneelä viittannee siihen ettei osaa asioitaan tuoda esille, jolloin ei pääse käyttämään omaa osaamisalaansa. Täten nähtävästi korostaa tätä omaa osaamispuoltaan sinun kustannuksellasi, jolloin nämä muut osiot jäävät huomoimatta.

Vai onko puolisosi musikillisesti lahjakas, ison yrityksen johtaja jolla jo eläkepäivät isoilla tuloilla tulossa?

Tiedän monia musiikillisesti lahjakkaita joiden en ole koskaan kokenut keulivan minulle jostain nokkahuilun soitosta. Hei kato mää osaanki tän, sää et osaa, tyylisesti.

Olen itsekkin hyvin korkeilla mensan pisteissä ja tulos kertoo missä olen hyvä, ei että olisin parempi kuin muut. Meillä on puolet sukua mensassa ja aino missä voi kehua asialla on kun juhannuksena haviän köydenvedossa että sentään oon fiksumpi kun muut ja ihan vitsi kaikille noi pisteet.

Katso siis koko miestäsi ja näe hänet kokonaisuutena sekä pyydä hänen tekemään sama sinulle.

Yhteistyössä