Mieheni ja paras ystävättäreni sängyssä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuula

Vieras
Paras ystävättäreni jo alakouluajoista oli meillä viikon kylässä pääsiäisenä. Lauantai-iltana söimme hyvää ruokaa ja joimme viiniä, ja minä nukahdin sohvalle, ja mieheni ja ystävättäreni jäivät vielä juttelemaan.

Sunnuntaiaamuna koin sen järkytyksen että heräsin yksin olohuoneessa, ja kun etsin muita niin kuulin vierashuoneesta rakastelun ääniä. Mieheni ja ystävättäreni olivat sängysä yhdessä, täydessä touhussa. En avannut ovea, mutta kuulin tarpeeksi tietääkseni mitä siellä tapahtui.

Kertokaa miten tällaisesta petturuudesta selviää. Olemme viisikymppisiä, ja minä en ainakan ole koskaan kokenut uskottomuutta, ja nyt sitten tälla tavalla. Ystävättäreni asuu aika kaukana, ja hän meni nyt vierailun loppuajaksi hotelliin, koska sanoin etten voi enää olla samassa huoneessa hänen kanssaan. Hän on itsekin naimisissa, eikä nyt voi mennä kotiin ennen kuin tämä vierailu päättyy loppuviikosta.

Mieheni on epätoivoinen ja katuvainen, ja sanoo että ei välitä yhtään ystävättärestäni mutta oli hirveän kännissä kun he päätyivät sänkyyn.

Ystävättäreni mielestä saan syyttää vähän itseänikin, koska seksielämämme on mieheni kanssa ollut pitkään aika olematonta minun vaihdevuosivaivojeni takia. Olen kyllä ihan hyvännäköinen ja hyväntuulinen, mutta kuumat aallot ja väsymys on vienyt mehut viimeaikoina. Minusta on törkeää että hän edes yrittää puolustella tekoaan noin.

Olisi ollut tuhat kertaa helpompaa jos mieheni olisi tehnyt syrjähypyn jonkun tuntemattoman kanssa, mutta että minun parhaan ystäväni kanssa, sitä en tajua, en tajua kumpakaan heistä.

Miten tästä eteenpäin, neuvokaa!

Ilmiselvä provo!
"Tuula" on mieshenkilö, joka haaveilee seksistä vaimonsa (?) bestiksen kanssa.
"Tuula" on ilmeisesti syntynyt siihen aikaan, kun Suomessa oli vielä ala- ja yläkouluja. Sitten tuli peruskoulu ja ala- ja yläkouluja ei enää ollut.

Tarinan kerronta on aika uskottavaa - mutta kummallinen: oikeaoppinen välimerkkieien (pilkkujen) viittaa siihen, että "Tuula" on jonkin verran kouluja käynyt.

Toivottavasti tähän provoon tulee huomattava määrä tuomitsevia kommentteja ja AP pissii hunajaa, kun on saanut viestinsä ihan Internettiin asti.

Van olihan siinä positiivista aenahi se, että kumpihi saevat naeja rynkytteä
Meleko isoja pöllejä on Maenostelvision metsuri-ohjelmassa.
Isompie, kun teällä Hyrynsalamella

Paras ystävättäreni jo alakouluajoista oli meillä viikon kylässä pääsiäisenä. Lauantai-iltana söimme hyvää ruokaa ja joimme viiniä, ja minä nukahdin sohvalle, ja mieheni ja ystävättäreni jäivät vielä juttelemaan.

Sunnuntaiaamuna koin sen järkytyksen että heräsin yksin olohuoneessa, ja kun etsin muita niin kuulin vierashuoneesta rakastelun ääniä. Mieheni ja ystävättäreni olivat sängysä yhdessä, täydessä touhussa. En avannut ovea, mutta kuulin tarpeeksi tietääkseni mitä siellä tapahtui.

Kertokaa miten tällaisesta petturuudesta selviää. Olemme viisikymppisiä, ja minä en ainakan ole koskaan kokenut uskottomuutta, ja nyt sitten tälla tavalla. Ystävättäreni asuu aika kaukana, ja hän meni nyt vierailun loppuajaksi hotelliin, koska sanoin etten voi enää olla samassa huoneessa hänen kanssaan. Hän on itsekin naimisissa, eikä nyt voi mennä kotiin ennen kuin tämä vierailu päättyy loppuviikosta.

Mieheni on epätoivoinen ja katuvainen, ja sanoo että ei välitä yhtään ystävättärestäni mutta oli hirveän kännissä kun he päätyivät sänkyyn.

Ystävättäreni mielestä saan syyttää vähän itseänikin, koska seksielämämme on mieheni kanssa ollut pitkään aika olematonta minun vaihdevuosivaivojeni takia. Olen kyllä ihan hyvännäköinen ja hyväntuulinen, mutta kuumat aallot ja väsymys on vienyt mehut viimeaikoina. Minusta on törkeää että hän edes yrittää puolustella tekoaan noin.

Olisi ollut tuhat kertaa helpompaa jos mieheni olisi tehnyt syrjähypyn jonkun tuntemattoman kanssa, mutta että minun parhaan ystäväni kanssa, sitä en tajua, en tajua kumpakaan heistä.

Miten tästä eteenpäin, neuvokaa!

Kurja tilanne. Kaksi ihmistä, joihin olet luottanut, ovat pettäneet sinua yhdessä. Onko sinulla ketään, jonka kanssa voit puhua tilanteesta? Sisarta, toista ystävää?

Miehesi kanssa sinun on tottakai puhuttava. Toisaalta tarvitsette myös molemmat aikaa, että ajatukset ja tunteet selkiävät. Luottamuskaan ei rakennu hetkessä uudelleen, vaan se vaatii töitä molemmilta.

Parisuhdeneuvonta on yksi tie.

Yritä pitää huolta itsestäsi. Ulkoile, liiku ja syö terveellisesti. Jatka harrastuksiasi.

Viimeksi muokattu:
Tuollaista kyllä tapahtuu - valitettavan tosi! Kaksikertainen petos, sekä mies että ystävätär pettävät. Kolminkertainen petos, kun mies ja kaksi ystävätärtä pettävät. Voi kysyä, kenen syy.

varmaan taas kehotetaan katsomaan peiliin ja toteamaan, ettei tuollaista tapahtuisi, jos ei itsessä olisi jotain vikaa :)). Niin mikähän sellainen vika lie? Ehdotuksia? varmaan ehdotetaan epäseksuaalisuutta tai pihtaamista, mitä ap jo itsekin epäili :).

Pitäisikö kuitenkin itse teossa olleiden katsella peiliin. Millaisia punasilmäisiä kaninaivoja peili kuvastaisikaan .)!

Koska molemmat ovat sinulle jo entuudestaan tuttuja ihmisiä niin mikä ihme estää sinua viemästä heitä saman pöydän ääreen ja keskustelemaan asiat selviksi?
Kyllähän aikuiset ihmiset pystyvät keskustelamaan toisilleen selviksi missä mennään, ja millä ehdoin.
Sinä sanot että tämä selvitetään nyt, ja sen jälkeen unohdetaan, tai sitten ei.

Tiedän pari tapausta joissa on juuri menetelty mainitsemallani tavalla. Kaikki on sen jälkeen kristallin kirkasta eikä tarvi ounastella koko tapahtunutta loppua ikäänsä.
Kaikilla on oma vuoronsa selvittää toisille asiat, ilman kiihtymystä ja kiukuttelua.
Tämä on vain elämää ja tästä ei selviä jos esioihin ei tartu. Kipeää varmasti tekee, muttei siitä tarvi sen jälkeen koko loppuelämäänsä kärsiä.
Ihmisiä tässä vaan ollaan ja jotenkin on elettävä tämäkin mikä meille on annettu.

Mm semmonen, että emännällä on pienet riipputisisit ja kuiva pipari ja ystävätär on runsas povinen ja liukas pimppanen..niin siinäpä jo syytä kylliksi.

Alkuperäinen kirjoittaja syitä lie;10495681:
Mm semmonen, että emännällä on pienet riipputisisit ja kuiva pipari ja ystävätär on runsas povinen ja liukas pimppanen..niin siinäpä jo syytä kylliksi.

Hah hah haa tosi hauska! Ei muuta kuin menoks

Koska molemmat ovat sinulle jo entuudestaan tuttuja ihmisiä niin mikä ihme estää sinua viemästä heitä saman pöydän ääreen ja keskustelemaan asiat selviksi?
Kyllähän aikuiset ihmiset pystyvät keskustelamaan toisilleen selviksi missä mennään, ja millä ehdoin.
Sinä sanot että tämä selvitetään nyt, ja sen jälkeen unohdetaan, tai sitten ei.

Tiedän pari tapausta joissa on juuri menetelty mainitsemallani tavalla. Kaikki on sen jälkeen kristallin kirkasta eikä tarvi ounastella koko tapahtunutta loppua ikäänsä.
Kaikilla on oma vuoronsa selvittää toisille asiat, ilman kiihtymystä ja kiukuttelua.
Tämä on vain elämää ja tästä ei selviä jos esioihin ei tartu. Kipeää varmasti tekee, muttei siitä tarvi sen jälkeen koko loppuelämäänsä kärsiä.
Ihmisiä tässä vaan ollaan ja jotenkin on elettävä tämäkin mikä meille on annettu.

parasta on pistää välit heti selviksi punasilmä kanien kanssa. Eikä missään nimessä samaan pöytään kahden petososapuolen kanssa. Ap tarvitsee vähintään yhden puolustajan tai asianajajan vierelleen. Muuten hänet auttamatta teilataan, koska vikaa haetaan petetystä. Kärsinyt osapuoli joutuu nykyään aina vaatimaan oikeutta, vaikka se kuuluisi hänelle moraalisesti ilman selityksiä.

Muutoinkin keskustelu pöydän ääressä voi viedä ruokahalut. Joka aamiaisella muistaa tapahtuneen ja sen paskanjauhannan. En suosittele.

Paremminkin kannattaisi panna asianajajan kanssa heti eroprosessi vireille ja omaisuus ositettavaksi saman tien. Sitten eron todellinen syy tiedoksi lähipiirille, tuttaville ja sukulaisille sekä varsinkin ystävättären miehelle, jonka ap varmasti tuntee. Muutoin juttu jää ap:n omaksi häpeäksi kaikkien silmissä, vaikkei mikään moraali sellaista edellytä.

Jos mies on vähänkään katuvainen, niin hän rukoilee paluuta entiseen, mutta mitä keski-ikäinen nainen tekee vanhenevalla petturimiehellä. Todennäköisesti miehen päässä on jo nyt vikaa, aivotoiminta ei pelaa, koska kontrolli pettää noinkin pahasti. Mahdollisesti ap joutuisi vain hoivaamaan degeneroituvaa häntäheikkiä. Saa mies elää sen, mitä hänelle on annettu.

Viimeksi muokattu:
Minulle on tapahtunut samalla tavalla. Kaksi kännistä hortoili "väärään " sänkyyn ja niin vain kävi. Annoin anteeksi kännisten hortoilun. Mutta otti piruvie päähän. Mutta ystävättäresi puollustelut on kyllä ihan syvältä. Olis pyytänyt anteeksi toilailujaan, eikä syyllistänyt sinua. Voi tietenkin piristää hänen miehensä päivä ja soitella tapahtuneesta.

Siis mitä ihmeen keskusteltavaa asiassa oikein on? Nythän oli kysymys ainoastaan känniläisten älynväläyksestä, ei siinä ole mitään keskusteltavaa!!!! Eri asia on silloin, jos kysymys on jostain pitkästä suhteesta.

Itse olen ollut vastaavassa tilanteessa ja kyllä silloin koko elämä romahti. Lopputulos oli se, että välit menivät totaalisesti ystävän kanssa poikki ja myös mies jäi sen siliän tien. Jotenkin sinunkin tapauksessa vaikuttaa siltä, ettei tuollaiseen haksahda vielä omassa kodissa vaimon ollessa läsnä ensimmäistä kertaa, vaan kyllä tuota on tapahtunut aikaisemminkin, ikä huomioon ottaen.

Voimia, keskity itseesi ja kuten joku sanoi, keskustele jonkun luottohenkilön kanssa.

Olen samaa mieltä mies50 kanssa. Aikuisten ihmisten ja pitkien ihmissuhteiden ollessa kyseessä asioista pitäisi pystyä keskustelemaan perin pohjin. Tosin olisi vähintäänkin reilua pyytää keskusteluun mukaan myös ystävättären mies.

Eihän sitä odota kahdelta läheiseltä ihmiseltä tuollaista käytöstä ja vieläpä omassa kodissa. Mutta elämä voi joskus olla todella raadollista. Olipa tämä aloitus provo tai ei, niin tuollaistahan joskus tapahtuu. Jokainen tietysti hoitaa asiat omalla tavallaan.

Itse varmaankin ensijärkytyksen jälkeen keskustelisin asiat aikuisten kesken. Tosin näyttäisi siltä, että ystävättärelläkään ei tilannetaju ole oikein pelannut, jos on noin pitänyt puolustella tekosiaan. Toisaalta hän voi olla tietyllä tavalla vain rehellinen... Mutta onhan se niin, että ystävyyttä varmaankin joutuisi pohtimaan aika lailla. Kyllähän monilla meillä on ystävien kumppaneita, joihin tuntee molemminpuolista vetoa ja olisi teoriassa helppo ylittää tietyt rajat. Mutta toiset meistä arvostavat ja kunnioittavat ystävää niin paljon, että puntarissa painaisi enemmän rakas ystävyys kuin hetken hekuma, joka loukkaisi rakasta ihmistä.

Siis voi pyhä sylvi, miten joku saattoi saada kirjoituksestani sen käsityksen että se oli PROVO??? Otsikko olo ehkä huono, mutta kuitenkin kuvaili juuri sitä mitä tapahtui, ja mitä sitä siistimään. Ja että olisinkin MIES???

Hei mitä porukkaa täällä oikein liikkuu lukemassa ja kommentoimassa näitä viestejä? En ole ennen kirjoitellut tälle palstalle, mutta nyt kun olen tilanteessa joka on ihan outo ja odottamaton minulle, niin halusin edes jostain saada jotain apua. Onko täällä jotain ihme häirikkösikoja, jotka haluavat vain pilailla toisten kustannuksella?

Kiitos paljon teille muutamille jotka vastasitte asiallisesti.

Minua ei todellakaan kiinnosta pätkääkään mikään juttelutuokio asianomaisten kesken. Enkä ole ajatellut kostaa kenellekään millään lailla, enkä ole hetkeäkään aikonut soittaa ystävättäreni miehelle ja juoruta. Jos hän soittaa minulle niin sanon vain että tästä sinun pitää kysyä vaimoltasi.

Mieheni on epätoivoinen asian takia. Ja syistä joita en tässä viitsi alkaa selvittelemään, tiedän että tämä oli ensimmäinen kerta kun hän oli minulle uskoton.

Minulla menee nyt tavallaan aika hyvin, johtuen ehkä siitä etten oikeastaan tunne mitään, vaan olen kuin robotti.

En ole saanut mitään raivareita enkä itkukohtauksia, vaan olen kylmän rauhallinen. En tiedä kumpi on parempi. (?)

Vaikea tilanne, mutta maksaisin pottuina takaisin. Mun mies petti ja useampia naisia ollut ja toi kerran ihan näytille asti kotiini vaalean blondyn. Kumpikin juovuksissa ja onneksi lähtivät yöelämään. Meni siinä aikaa että selvitin pääni ja päätin mielessäni en ole kertonut miehelleni mitään, että olen pettänyt ja useamman kerran. Mies voi aavistaa. Enkä ole katunut, päinvastoin. Mikä se tuollainen ystävä on, joka kehtaa käyttää sinun vieraanvaraisuutta hyväkseen. Mä soittaisin ja kertoisin ystävättären aviopuolisolle kaiken. Mistä sitä tietää, vaikka joskus uudestaan kiksauttavat ja nauravat jälkeenpäin. Viina ei ole syynä. Ja vielä syyllistää sinua ja miehesi äklö kertoilee haluista kaiken tuolle viettelijättärelle. En antaisi ikinä sinuna anteeksi tuollaiselle naiselle, joka viettää luonasi yötä ja levittää jalkoja miehellesi. Oletko vieras omassa talossa, kun annat ystävättären peuhata miehesi kanssa kaikessa rauhassa. Tottakai miehesi katuu ihan tyypillistä, mistä tiedät etteikö sillä ole vieraita naisia muualla. Aivan turha väittää muuta, etteivätkö aikuiset tiedä mitä tekevät.

Ehkä tuo tunteeton olosi on vielä osa jotakin shokkia tai järkytystä. Haluan vielä korostaa, etten todellakaan tarkoittanut, että mitään pitäisi "juoruta" ystävättären miehelle tai kostaa kenellekään. Lähinnä asiallista keskustelua kaikkien neljän kesken, aikuisistahan sentään on kyse, ei teineistä.

Tokihan jokainen hoitaa asiat omalla tyylillään. Itse pyrkisin keskustelemaan, jos siltä tuntuisi. Jos tuntuisi etten halua keskustella enkä käsitellä asiaa, niin onhan sekin mahdollisuus, että jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Kukin tietää itse parhaiten miten toimia oikein omalta kantiltaan.

Kyllähän se elämä jatkuu joka tapauksessa. Ehkä se itkukin sieltä joskus vielä tulee, jos on tullakseen. Tai sitten se muuttuu hymyksi. Etukäteen vaikea arvioida.

Oletko yksinkertainen hölmö? ja hyväuskoinen ja sillä selviää. Annatko tosiaan asian olla ja jatkat elämää niinkuin ei mitään tapahtunut. Voi olla, että ystävättäresi kertoo aivan oman tyyppisen version miehelleen kaikenlaista paskaa sinusta tai miehestäsi. Vaikka niin, että miehelläsi oli silmät himosta päästä ystävättäresi hameen alle ja kuinka kamalaa oli viettää aikaa luonasi ja pakostakin oli mennä hotelliin yöksi. Kuka juoruaa kenestä ja miten. Miehesi sai halunsa varmaan tyydytettyä..jeeh.

Ei muuta kuin lusikat jakoon ja soromnoo. Ota myös lakimieheen yhteyttä, että saat omasi pois pesästä mukaan. Sanomattakan on selvää, että ystävätär on nyt ex-ystävätär, etkä enää ikinä ota häneen yhteyttä.

Tuula, vaikka tunnet olevasi tyyni ja luonnottoman rauhallinen, on kokemus eittämättä satuttanut syvältä. Samoin miehesi elämä on muuttunut. Teillä on tapahtunut maanjäristys, jossa perustukset ovat vavisseet. Korjaaminen entiselleen ei ehkä onnistu. Anteeksiantaminen voi joissain tapauksissa onnistua, muuta pystyykö unohtamaan. Varsinkaan, kun osapuolet ovat tuttuja ja monia muistioja liittyy "ystävyyteen" pitemmältä ajalta. Kokemus on varmasti järkyttänyt arvomaailmaasi. On mahdollista, että tunteettomuuden jälkeen tulee tulevat sellaiset tunteet, joita et ehkä ole kokenut tai joita ei osa hallita. Viha, epäluulo, epäluottamus, epäily lienevät aika tavallisia petetyksi joutuneilla. Kun ystävä ja puoliso pettävät voi aiheesta miettiä, mihin enää luottaa. Kyllä tällaiset kokemukset muuttavat ihmisen persoonaa.

Sitten vielä se uhreille tyypillinen häpeän tunne, vaikkei itse olisi tehnyt mitään. salailu ei kuitenkaan paranna, vaan vie voimat ja omanarvontunnon. Hyvänä ystävänä et tietenkään juorua tai kantele tai kosta, mutta tässä tilanteessa nuo hienot ominaisuudet voivat olla itsetuhoa. riitaa kannatta tietenkin välttää siten, ettei pidä ystävättäreen enää mitään yhteyttä. Miehelle voisi kuitenkin laittaa vaikkapa tekstiviestin tapahtuneesta. tämän ketjun otsikon tapaan enempää selittelemättä. Mitään keskusteluja ja sopimisia ei kannata yrittää. lopulta ne kuitenkin kaatuvat petetyn niskaan. Sinulla kun ei ole mitään vastuuta tapahtuneesta. vaihdevuosioireet eivät tee sinusta asian osallista millään muotoa. Eikä miehen ymmärtämiseen ja lohduttamiseen ole tapahtuneen vuoksi mitään aihetta, jos sellainen naisellinen ajatus mieleen tulisi.

Edellinen vastaus oli muuten hyvä, mutten lährtsi tämän ystävättären miehelle tekstittelemään yhtään mitään. Sinulla ei ole nyt mitään valvollisuutta alkaa selvitellä tätä asiaa minnekään suuntaan eikä kenellekään. Pidä nyt vain huolta itsestäsi. Ystävättäresi saa selitellä tulevaisuudessa ihan tarpeeksi miehelleen, minne katositte hänen elämästään ja se, miten hän sen selittää, on hänen päänsärkynsä. Jätä tämä pariskunta osana taaksejäänyttä elämääsi ja keskity nyt vain omaasi.

Sinuna muuttaisin erilleen ja ottaisin kunnon aikalisän. Hakeudu terapeutin puheille, että pääset asian työstämisen alkuun. Rauhallisuutesi ja tunteettomuutesi viittaa siihen, että olet ikäänkuin shokkitilassa vielä. Kun se loppuu, tarvitset melko varmasti apua kuten jokainen tuossa tilassa tarvitsisi, kriisiapua. Eroatteko ja tulevaisuus ylipäätään - sitä ei tarvitse nyt päättää. Lähde kodistanne oman mielenterveytesi takia, koska asia tapahtui siellä. Vasta kun olet täysin selvillä tunteistasi ja käynyt läpi tilanteen, olet kykenevä päättämään elämäsi suunnasta. Voimia sinulle!

Omat ukkonne ja akkanne ovat varmasti naineet vieraissa kuin punasilmä kanit liittonne aikana.
Se, että ette itse ehkä ole olleet paikalla ei tee hommasta sen hyväksytämpää.
Ihminen nai sillon kun naitattaa ja sillä siisti. Se on tätä päivää, yksiavioisuus on suurta harhaa ja höpötystä.

Hmmm, mahtaako se kalu niin kauheasti kulua, vaikka sitä välillä liottelisi muissakin pilluissa. Kauhea meteli yhdestä kännipanosta.

Tämä edellinen taitaa olla ihan aivoton tai ainakin tunteeton yksilö, kaninajatuksin. Henkilö ei ilmeisesti ymmärrä tunteista tai rakkaudesta mitään. Ei myöskään kalun uittamisen riskeistä, jotka nekin ovat nykypäivää. Jos vielä samaa vehjettä panisi vaimoon, niin tiedä, mitä pöpöjä siirtyisi ystäväpariskunnalta. Kännipanossa ensimmäistä kertaa pettävällä miehellä ei varmaan ollut korsua takataskussa.

Kokemus pettämisestä ei muuten ole kiinni edes siitä uittamisesta, vaan paljon arvokkaammasta henkisestä yhteyden menetyksestä. Ei ap olisi tänne kirjoitellut ainakaan tosissaan, jos asia ei olisi hänelle tärkeä. Otsikon aihekin jo kertoi, että kyse oli luottamuksen menetyksestä, koska osapuolena oli "paras ystävätär", ei mikä tahansa naikkonen.

Tässä on kyse ap:n itsearvon tunteesta, ei miehen kalun kulumisesta. Tuskin ap siitä hirveästi huolta kantaa. Mutta omasta itsestä voi välittää sitäkin enemmän.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä