P
provo vai ei
Vieras
Jos sillä vähän soutaa...![]()
Satukertomus pieneten lasten äideille:
Punasilmäkaneja kirkkovene täynnä! Varsinaiset soutuharjoitukset kä
Viimeksi muokattu:
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Jos sillä vähän soutaa...![]()
Tämä edellinen taitaa olla ihan aivoton tai ainakin tunteeton yksilö, kaninajatuksin. Henkilö ei ilmeisesti ymmärrä tunteista tai rakkaudesta mitään. Ei myöskään kalun uittamisen riskeistä, jotka nekin ovat nykypäivää. Jos vielä samaa vehjettä panisi vaimoon, niin tiedä, mitä pöpöjä siirtyisi ystäväpariskunnalta. Kännipanossa ensimmäistä kertaa pettävällä miehellä ei varmaan ollut korsua takataskussa.
Kokemus pettämisestä ei muuten ole kiinni edes siitä uittamisesta, vaan paljon arvokkaammasta henkisestä yhteyden menetyksestä. Ei ap olisi tänne kirjoitellut ainakaan tosissaan, jos asia ei olisi hänelle tärkeä. Otsikon aihekin jo kertoi, että kyse oli luottamuksen menetyksestä, koska osapuolena oli "paras ystävätär", ei mikä tahansa naikkonen.
Tässä on kyse ap:n itsearvon tunteesta, ei miehen kalun kulumisesta. Tuskin ap siitä hirveästi huolta kantaa. Mutta omasta itsestä voi välittää sitäkin enemmän.
Voin toki sinun mielestäsi olla aivoton, tunteeton ja kaninajatuksin varustettu, ihan sama minulle. Ihmettelen vaan miksi jollekin yksittäiselle syrjähypylle (ja seksille yleensäkin) pitää antaa niin suuri merkitys, että siihen esim. sinun mielestäsi kuuluu joku henkisen yhteyden menetys? Siis kännissä panemisesta menee henkinen yhteys? Aika heikoissa kantimissa sitten nämä henkiset yhteydet, tai whatever, puolisoon ovat, jos ne noin herkästi katkeaa.
Parasta unohtaa vaan koko juttu. Ei se siitä vatvomalla muuksi muutu. Sama ihminen se mies on kuin ennenkin, vaikka sitten vähän on kastanutkin kaluaan muualla.
Ihmettelen taas tätä suhtautumista pettämiseen. Miesten ajatusmaailmassa ei ilmeisesti sitä käsitettä ole tai sitä ei tunnusteta, ainakaan jos on itse teossa. Silti, hyväksyykö ManU, jos tyttöystävä tai vaimo pitkässä suhteessa olisi käynyt naimassa hänen kaveriaan yhteisessä kodissa vaikkakin sitten kännipanona? Niin olisiko juttu ihan ok ja henkinen yhteys vielä tallella?
Koska tämä aihe ei ole mitenkään erikoinen eronneiden parien kokemana, niin miksi he sitten ovat eronneet? Tässä muutamia vastauksia.
- Puolisot eivät voi, halua, osaa olla enää yhdessä, samassa talossa, huoneessa. Eivät voi
sietää toisiaan. Puoliso aiheuttaa etovan tunteen ja totaalisen pahan olon.
- Ei voi sietää entistä parasta ystäväänsä eikä voi tai halua nähdä tai kuulla tästä, vaikka kännipano miehen kanssa kuinka haluaisi selittää ja keksiä syitä, jotka kuitenkin päätyvät nimenomaan petetyn haukkumiseen ja teilaamiseen puolisona ja seksuaalisesti. Alkaa inhottaa sellainen ilkeä ja häijy nainen, joka ryhtyy viettelemään ystävänsä puolisoa. Ystävyys on ollut teennäistä. Kuka sellaista tarvitsee ja kestää? Puoliso ehkä?
Olen kuullut eronneilta, patologisilta pettäjiltä heidän suhtautumisestaan seksiin ja naimiseen. Ihan punasilmäkanien elämäntapaa. Pannaan kyläilemässä olevaa vaimon serkkua, oman lapsen kummia, nuorta sukulaistyttöä, vaimon siskoa, tyttökaverin ystävättäriä laidasta laitaan, kuka milloinkin kohdalle sattuu, puolison aikuista tytärtä, tyttäriä, näiden kavereita. Sen lisäksi lukuisat muut naimasuhteet avioliiton aikana ja sen ulkopuolella. Ja sitten vielä kerskutaan.
Joidenkin miesten maailmassa ei ole sanaa pettäminen, moraali. rakkaus, yhteyden tunne, seksi ... kaikki on vain kalun kastamista. Mutta naiset eivät oikeasti ajattele samoin.
Ei millään olisi arvannut, että ManU edustaa naissukupuolta. Nikissäkin on mies kaksi nkerroin. Man = mies ja suomalaisen miehen etunimi Manu. Ei siis missään muodossa norminainen.
Alkuperäinen kirjoittaja Soromnoo-sorkat ja pää;10498888:"Mieheni on epätoivoinen asian takia. Ja syistä joita en tässä viitsi alkaa selvittelemään, tiedän että tämä oli ensimmäinen kerta kun hän oli minulle uskoton.
Minulla menee nyt tavallaan aika hyvin, johtuen ehkä siitä etten oikeastaan tunne mitään, vaan olen kuin robotti."
Uskon sinua. Meillä tapahtui samantyyppistä toistakymmentä vuotta sitten. Tosin minä olin satojen kilometrien päässä, kun mies humalasssa eksyi innokkaan naisenpuolen kanssa väärään petiin. Hän on niin perusrehellinen ja uskollinen tyyppi, jottei pystynyt pitämään asiaa salassa, vaan tunnusti itse. Muuten tuskin olisin ikinä edes saanut tietää.
En minäkään hepuliin mennyt. Viiskymppisiä oltiin silloin. Ei mies siinä kulunut, mutta varjele, miten kiltiksi ja huomaavaiseksi hän tuli! Omatunto soimasi niin, jotta mun kävi sääliksi. Juttelimme asian selväski ja hän sanoi, jotttei ikuna moiseen typeryyteen sorru, koska siinä on niin paljon vaakakupissa. Hän raukka pelkäsi minun tosissaan hänet hylkäävän.
Alkuperäinen kirjoittaja Soromnoo-sorkat ja pää;10498888:Älä sinäkään ukkoasi lemppaa, vaan pysy edelleenkin ihan rauhallisena. Puhukaa avoimesti ja rauhallisesti, jotta pääsette molemmat sen yli. Äläkä häntä sen jälkeen enää muistuttele tai korvenna, rangaistuksen antaa hänen omatuntonsa.
Alkuperäinen kirjoittaja Soromnoo-sorkat ja pää;10498888:Mies on sikäli helppo höynättävä, jotta jos pikkuveikkaa härnätään, järki sumenee varsinkin humalassa.
Mitäpä ideaa on edes mennä naimisiin tai avoliittoon, jos kaikki on hällä väliä ja heippä naidaan ja iloisesti moikataan? Vai rahallisista/verotuksellisista syistäkö Suomessa nykyään naimisiin mennään? Toivottavasti ei ole ainakaan kirkossa vihitty?
Mielestäni, jos näillä asioilla ei ole väliä, paras pysyä sinkkuna, niin voi n-da vaikka naapurin lammasta.
Lukekaapa myös ketju "En ole tarpeeksi kova...".
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä;10499266:ManU"Eikä minulla ole harmainta aavistustakaan siitä, mitä (tai ketä...) hän mahtaa ajatella kun harrastamme seksiä."
... että sä saat orkut vaikka mekaanisesti jynssäten?
Alkuperäinen kirjoittaja Ihan yleistä;10499263:... tuo kesken tekemisen tapahtuva ajatuksenharhailu ja kykenemättömyys keskittyä esim. juuri aktiin. Joskus joku jopa hyppäs kesken pois ja huusi ... perkele mä unohdin hakea matot ulkoota ja nyt siel sataa. Ennen tätä oli vilassut ulos ikkunasta.
Sinulla kun ei ole mitään vastuuta tapahtuneesta. vaihdevuosioireet eivät tee sinusta asian osallista millään muotoa. Eikä miehen ymmärtämiseen ja lohduttamiseen ole tapahtuneen vuoksi mitään aihetta, jos sellainen naisellinen ajatus mieleen tulisi.
Alkuperäinen kirjoittaja Minusta pitää naida;10500531:Ja jos mies ja nainen niin tahtoo, niin kellään ei ole siihen nokan koputtamista. Näin on näreet!!!
Ap, mitä sinulle nyt kuuluu?