Mieheni käski kysyä teiltä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tumpula

Vieras
Miehelläni on tämä viikko töistä vapaata. Mies on odottanut vapaaviikkoa kuin kuuta nousevaa koska on ollut töistä hyvin väsynyt. Erityisesti oma rauha ja kiireetön aika ovat olleet toiveissa. Kiireettömyys vähän kärsi pojan sairastettua pari päivää oksennustautia. Yhtenä oksennustauti-iltana olin itse kaverini luona iltakyläilemässä. Muutenkin jouluaika on aika juoksua ja hulinaa, aaton voimme olla kotona mutta joulupäivänä tulee puolipakollinen lähtö mun äidin luo pariksi yöksi.

Tämä sama kaveri soitti äsken. Hän on menossa huomenna töihin aamuvuoroon. Lapsille piti olla hoitaja mutta hoitaja joutui perumaan. Lupauduin sitten ottamaan lapset tänne, tulevat vähän ennen seitsemää ja lähtevät kahden jälkeen. Mieheni on lähdössä jossain vaiheessa aamua tai aamupäivää ostoksille ja asioille.

Mies veti tästä lupautumisestani herneet nenään ja mä en täysin ymmärrä miksi. Kumpi meistä on idiootti? :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Flow87 -Only and Original-:
mitä ne lapset sinun miestä haittaa jos tämä on aamupäivän ostoksilla ja asioimassa? eihän se ees ehdi nähdä koko natiaisia :)
Miehen terveiset tähän: "Kuka idiootti muka seitsemältä lähtee ostoksille?" Eli aamulla miehen herätessä täällä on hulinaa ja meteliä sen verran kuin neljästä alle viisivuotiaasta lähtee.

M'ä kyllä ymmärrän miestä, että haluaisi olla teidän kans keskenään huomisen, eikä siihen enää vieraita lapsia tertteis ylimääräisiksi. MUTTA ymmärrn myös sua, ettet halua jättää kaveria pulaan.
Jos meillä olis sama tilanne, niin olisin varmaan kysyny miehen mielipidettä ennen lupautumista lapsenlikaksi.

Toisaalta mä ymmärrän millasta on väsyneenä olla, kun toivos vaan että sais olla rauhassa. Mutta sitten toisaalta miehesi ei kyllä paljoa niitä lapsia ehdi edes näkemään eikä varmaan hänelle heistä kovin paljon vaivaa tule!

En oikein ymmärrä, miksi hän hermostuu, jos ei itse ole edes paikalla, kun sinä hoidat muksuja? Vai haluaako hän pyhittää aamun lepo-ajaksi? Entäs jos lähtee oikein aikaisin liikkeelle ja nauttii kiireettömän aamiaisen jossain kahvilassa vaikka, jos se nyt siitä on kiinni?

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
M'ä kyllä ymmärrän miestä, että haluaisi olla teidän kans keskenään huomisen, eikä siihen enää vieraita lapsia tertteis ylimääräisiksi. MUTTA ymmärrn myös sua, ettet halua jättää kaveria pulaan.
Jos meillä olis sama tilanne, niin olisin varmaan kysyny miehen mielipidettä ennen lupautumista lapsenlikaksi.

Tätä mä peesaan, ihan jokaista sanaa :)
Miehen mielipidettä olisin myös kysynyt, ehdottomasti, ennen kun lupaan mitään.

pöh, lapset leikkii keskenään, mä ainakin olisin tehny kaverille samoin...Onhan tuo ennen seittemää tulo aika aikasta meijän rytmille, mut silti oisin tehny samoin. Mies lähtekööt heti aamusta sitten asioillensa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Hörö:
En oikein ymmärrä, miksi hän hermostuu, jos ei itse ole edes paikalla, kun sinä hoidat muksuja? Vai haluaako hän pyhittää aamun lepo-ajaksi? Entäs jos lähtee oikein aikaisin liikkeelle ja nauttii kiireettömän aamiaisen jossain kahvilassa vaikka, jos se nyt siitä on kiinni?

Mä taas ymmärrän hyvin, ettei halua herätä vapaapäivänään jo seitsemältä.

miehessä se on aina vika :xmas: :D

mut siis kyse on vaan klo:14 asti. Miehes kuitenkin on asioilla ja ostoksilla melkein suurimman osan aikaa joten ei tajua.. mut ehkä sitä ärsytti se et niist lähtee meteliä ja aamulla ei saa nukkua. ei noista tiedä:D

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Samat sanat. Ihan syystä veti siis minusta herneet nokkaan.

Vapaapäivänään kotoo pakoon aamupalalle johonkin kahvilaan :|

Mutta ehkä ongelma on ratkaiistu sillä, että Tumpula varaa valmiiksi pari kivaa dvdtä ja istuttaa lapsoset aamulla viihtymään niiden seuraan niin mies saa rauhassa nukkua ja heräillä ja lähteä kaupungille, ja kun palaa, ovat lapset jo kotonaan.

peesi

Molempien kannan ymmärrän, itse olisin todella iloinen jos saisin lapset hätätilanteessa noin hoitoon. Kaverisi varmaankin voi tehdä teille vastapalveluksen, lohduttele miestäsi sillä ajatuksella.

Kyl mä ymmärrän miestäsi, kun haluaisi nyt rauhoittua, mutta et ehkä lapsia olisi hoitoon ottanutkaan, ellei kaverisi olisi ollut pulassa. Eli mielestäni mieskin voisi ymmärtää, ettei kaveria pulaan jätetä.

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:

Mä taas ymmärrän hyvin, ettei halua herätä vapaapäivänään jo seitsemältä.

sen takia mun mies sanoisikin tähän, et minä nousen lasten kanssa touhuamaan heti aamusta ja hän jatkaa uniaan! :D Ja mulle toi ois tietty ok, koska ite lupauduin hoitajaksi ;)

No paljonko se yksi ylimääräinen muksu teillä oikeasti haittaa? Vai mihin aikaan teidän omat sitten heräisi?

Mäkin haluan naisena sellaisen vapaaviikon tähän joulun alle, että voin nousta kun huvittaa ja joku muu hoita lapset, mä lähden vaan shoppaamaan! Naiselle kun tämän viikon vapaa tarkoittaa automaattisesti kodin siivousta ja lastenhoitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Minä myös! :wave:

Yhteistyössä