Mieheni kaveri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Adina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Adina

Vieras
Olemme nelikymppinen pariskunta ja olleet yhdessä lukiosta saakka. Nyt mieheni elämään on "ilmestynyt" työkaverin kautta kymmenen vuotta nuorempi nainen. Itsekin olen hänet tavannut ja varsin viehättävä ja energinen tyttönen onkin. Minua on kuitenkin alkanut tietyllä tavalla vaivaamaan, että mieheni ja tämä nainen pitävät yhteyttä, viestittelevät ja tapaavat illanvietoissa silloin tällöin ja ovatpa käyneet joskus kahdestaankin oluella.

Luotan mieheeni, en sano sillä, mutta en voi sille mitään, että viehättävä nuori nainen mieheni kaverina ei enää olekaan ajatuksissani täysin OK.

Huolehdinko turhaan? Oma suhteemme on kuitenkin kiihkeimmät päivänsä nähnyt ja elo aikalailla tasaista kolmen lapsemme kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Adina:
Olemme nelikymppinen pariskunta ja olleet yhdessä lukiosta saakka. Nyt mieheni elämään on "ilmestynyt" työkaverin kautta kymmenen vuotta nuorempi nainen. Itsekin olen hänet tavannut ja varsin viehättävä ja energinen tyttönen onkin. Minua on kuitenkin alkanut tietyllä tavalla vaivaamaan, että mieheni ja tämä nainen pitävät yhteyttä, viestittelevät ja tapaavat illanvietoissa silloin tällöin ja ovatpa käyneet joskus kahdestaankin oluella.

Luotan mieheeni, en sano sillä, mutta en voi sille mitään, että viehättävä nuori nainen mieheni kaverina ei enää olekaan ajatuksissani täysin OK.

Huolehdinko turhaan? Oma suhteemme on kuitenkin kiihkeimmät päivänsä nähnyt ja elo aikalailla tasaista kolmen lapsemme kanssa.

Kysypä mieheltäsi olisiko sama toisinpäin ok? Sopisiko hänelle että käyt kaksin jonkun nuoren kollin kanssa oluella jne. Tuskinpa.

Tai sitten teet kärpäsestä härkäsen, ei siinä välttämättä ole muuta kuin työkaveruutta ja kyllä työkaverin kanssa voi käydä oluelle, miehen tai naisen, kahdestaan tai isommalla porukalla...

Kun on mies ja nainen kysymyksessä, jompaa kumpaa alkaa aina kutittaa, ennemmin tai myöhemmin. Kyllä siinä keskinäistä kemiaa ja viehätystä on pelissä, vaikkei vielä "sen pidemmälle" oltaisi mentykään.

Ei siihen tarvita kuin yksi vähän kostempi pikkujoulu tai muu "tilaisuus", niin asiat ovatkin jo pidemmällä...Niin se vain menee.

Tiedän että minun mieheni pistäisi pahakseen, jos toimisin kuten sinun miehesi nyt toimii. Niin pahastuisin vuorostani minäkin. Miksi miehelle on asiat sallitumpia kuin naiselle? Onko ne vaan parempia selitteleen ja naisensa uskoo? Pelkää olevansa liian tiukkapipoinen?

Niin, siis selvennyksenä vielä alkuperäiseen viestiini, että tämä nainen ei ole mieheni työkaveri, vaan mieheni on tutustunut tähän neiseen erään työkaverinsa kautta..

Niin kai se on, että jonkinlaista kemiaa heidän välillään täytyy olla jos kerta yhdessä viihtyvät ja onhan se pieni jännite aina miehen ja naisen välillä. En tosin ole huomannut kotona mitään erikoista miehessäni tai käytöksessä.

Minä reilu kolmekymppinen nainen ystävystyin erääseen reilu nelikymppisenmiehen kanssa. Olemme molemmat tahoillamme naimisissa ja tunnemme kaikki toisemme. Tämän miehen ja minun välinen ystävyys oli kuitenkin kiinteämpää kuin puolisoidemme pelkkä tunteminen. Kävimme yhdessä olusilla, juttelimme niitä näitä.. Puoleltani siinä ei ollut mitään muuta, mutta hänen vaimonsa oli mustasukkainen (minun mieheni ei ollut). Sitten kertama muutamana hän alkoi lähennellä...tosissaan. Olin kuin puulla päähän lyöty ja siihen loppui ystävyytemme.

Eikä ollut muuten ainoa mies kenet olin kuvitellut vain ystäväkseni ja huomannut myöhemmin, että miehillä on aina jotain taka-ajatuksia ennemmin tai myöhemmin.

Hei haloo, sinulla on oikeus olla huolissasi, ukkomies ja isä EI KÄY ulkona vieraiden naisten kanssa vaikka hän mitä väittäisi.

Miehesi on otettava sinun tunteesi huomioon, puhu hänelle mitä tunnet. Jos heidän kahden ystävyydessä ei ole mitään niin sehän on sitten ihan helppo lopettaa, kyllä vaimon tunteet pitää laittaa etusijalle.

Minä en hyväksyisi missään nimessä, että mieheni käy kaljalla kuin poikamies jonkun naisen kanssa ja minä olisin lasten kanssa kotona.

Kukapa sitä nyt vieraitten kanssa oluelle lähtisi, kyllä se tuntea pitää edes jotenkin :)

Ap:lle: tuo kyllä muuttaa tilannetta hieman, että kyseessä olikin joku ns. ulkopuolinen eikä työkaveri ja jos se heidän yhteinen kaveri ei ole ollut mukana näillä olusteluilla niin vähän pistää kyseenalaistamaan asiaa.

Et huolehdi turhasta... Kuten muutkin ovat jo sanoneet, miehen ja naisen välillä on kutinaa - ennemmin tai myöhemmin. Vaikka kuka väittäisi mitä.

Jos miehesi näyttää sinulle rehellisesti kaikki viestittelyt, yms. luutavasti asia on siltä osin ok. Mutta se ei ole, että käyvät oluella - ellet sinä ole mukana tai ainakin kutsuttu. Oma valintasi menetkö vai et. Niin kauan kun KAIKKI on ehdottoman avointa ja sinä kuulut yhteisiin illanviettoihin ja tapaamisiin, ei ongelmaakaan ole.

Kerro miehellesi miltä sinusta tuntuu. Jos tilanne kärjistyy kysy häneltä kumpi miehellesi on tärkeämpi: tämä nainen vai sinä. Vastaus kertoo kaiken.

Oma mieheni aloitti ystävyyden juuri tällä tavalla erään naisen kanssa. Nainen hakeutui aktiivisesti mieheni seuraan, kävivät kahvilla, laittelivat tekstareita ja soittelivat. Ja kappas sitten yksi kännireissu, niin hypättiin petiin.

Minulle mies ei edes kertonut "uudesta tuttavuudestaan", mutta nyt kun jälkeen päin asiaa on puitu, on mies moneen kertaa kertonut luulleensa löytäneensä ystävän, jolle voi puhua mitä vaan. Ja niin se "ystävä" sitten vamppasi meikäläisen miehen... Oma mieheni ei toki ole myöskään syytön asiaan.

Mutta tässä tapauksessa kehoittaisin kyllä olemaan tuntosarvet pystyssä omasta kokemuksestani. Eihän se sitä tietty sano, että jos yksi mies mokaa näin, niin muut tekisivät perässä... :)

Alkuperäinen kirjoittaja lähettäjä:
Oma mieheni aloitti ystävyyden juuri tällä tavalla erään naisen kanssa. Nainen hakeutui aktiivisesti mieheni seuraan, kävivät kahvilla, laittelivat tekstareita ja soittelivat. Ja kappas sitten yksi kännireissu, niin hypättiin petiin.

Minulle mies ei edes kertonut "uudesta tuttavuudestaan", mutta nyt kun jälkeen päin asiaa on puitu, on mies moneen kertaa kertonut luulleensa löytäneensä ystävän, jolle voi puhua mitä vaan. Ja niin se "ystävä" sitten vamppasi meikäläisen miehen... Oma mieheni ei toki ole myöskään syytön asiaan.

Mutta tässä tapauksessa kehoittaisin kyllä olemaan tuntosarvet pystyssä omasta kokemuksestani. Eihän se sitä tietty sano, että jos yksi mies mokaa näin, niin muut tekisivät perässä... :)

Epäuskottavaa, että nainen olisi vampannut miehen. Kyllä se kännipäissään käy toisinpäin, mutta ehkä pumpulissa on hyvä uskoa mitä vain varsinkin kun kyseessä on oma mies ja sen kootut selitykset.

Olet ainakin reilu vaimo ja annat miehesi mennä, mutta jos nyt ajattelee oikein vanhanaikaisesti niin tekisikö herrasmies vaimolleen mitä miehesi nyt tekee? Olkootkin suhteenne tällä haavaa tavallista arjen puurtamista, niin yhtä lailla sinullakin pitäisi olla pieniä pirteitä tapaamisia itsellesi sopivien ystävien kanssa.

Tunnen itsekin naimisissa olevia miehiä, mutta silkasta kunnioituksesta vaimoja kohtaan en ala tekstailemaan saati harrastamaan mitään sellaista yhteydenpitoa mistä syntyisi pienikin tunne ettemme ole luvallisella asialla. Ei se vaadi kuin hienotunteisuutta ja käytöstapatietoutta. Esim. vaihtaisin sen kaljan kahviin ja katsoisin vähän kelloa milloin olemme tekemisissä. Lähetän myös aina terveiset kotiin sekä kyselen perheen kuulumiset, niin että jos törmäämme kaikki jossakin voin aina osoittaa puheillani olevani selvillä miten vaikkapa Herbert on päässyt ylioppilaaksi tmv.

Taidan olla tähän juttuketjuun ihan liian vanhanaikainen, mutta miehesi kaipaisi pientä ryhtiä.

kaikkien pumpulissa eläjien kannattaa tutustua myös suhteiden lieve ilmiöihin..
näihin törmää sinkkuna..
www.arena.fi sivulla
www.iskuri.net

sivuilla..

Miesvaltaisissa työpaikoissa ikäni olleena tunnen miesväen sielunelämän aika tarkkaan, tai ei siinä paljon tuntemista ole: Aina sarvi tanassa, siinä se, (tämä myös Jaakko 1:lle tiedoksi), oli ukkomies tai ei ;). Vakavasti puhuen, miehen ja naisen ystävyydessä on AINA mukana seksuaalinen jännite vaikka muuta väitettäisiin. On sitten kummankin osapuolen moraalisesta ryhdistä kiinni annetaanko itselle lupa mennä pitemmälle. Kiusauksia tulee kaikille.

Ap, jos annat miehesi pitää tyttöystävää, niin siitä vaan, mutta hanki sinäkin sitten poikaystävä. Ja katso mitä tapahtuu.

Työtoverini,viehättävä keski-ikäinen aviossa oleva nainen,ei enää aviossa.Lähellä ollessamme eroottinen kipuna suorastaan salamoi puolin ja toisin.Pidimme silti näppimme kurissa vaikka molemmilla teki mieli tutustua tarkemmin toistemme anatomiaan.

Minunkin miehelläni oli naisystävä harrastuksensa kautta. Miehelle tuli hirmuinen ikäkriisi ja tämä nainen oli alussa se, joka kuulemma kuunteli ja auttoi miestä kriisin läpi ihan ystävyydestä. No, ei mennyt pitkään kun nainen alkoi ehdottelemaan avioeroa (kun kriisi kuulemma johtui siitä) ja muuttamista hänen luokseen (kun sinne kuulemma mahtuu ennenkuin oman kämpän löytää). Meni sitten erään reissun päätteeksi myös sen ystävän kanssa sänkyyn ilman ehkäisyä. Ihan ystävyydestä. Sain sitä kautta seksitaudin. Mies sanoi haluavansa erota ja muuttaa "ystävänsä" luo. Toivotin hyvää loppuelämää.

Tuli sitten järkiinsä, lopetti "ystävyyden" tuon naisen kanssa. Nainen sai hirveät kilarit ja mies tuli takas kotiin (kyllä, annoin anteeksi). Se ystävyys loppui siihen. Nainen kyllä löysi välittömästi sen jälkeen uuden "ystävän" joka myös pamautti hänet heti paksuksi, peipi syntyy ensi kuussa. Että silleen onnellinen loppu:)

Alkuperäinen kirjoittaja markeirmeli:
Vakavasti puhuen, miehen ja naisen ystävyydessä on AINA mukana seksuaalinen jännite vaikka muuta väitettäisiin.

Tämä ei pidä paikkaansa, ainakaan jos tarkoitat sitä, että aina olisi mukana seksuaalinen jännite MOLEMPIEN osalta. Minulla on 2 miespuolista ystävää, joiden kanssa en voisi mennä sänkyyn, en siis ikinä. Molemmat ovat minulle kuin veljiä ja jo pelkkä ajatuskin jostain seksuaalisesta heidän kanssaan tuntuu ällöttävältä, siis samalla tavalla ällöttävältä kuin ajatus sekstaamisesta oman sisaruksensa kanssa.

Mutta, en tietenkään voi puhua kuin omasta puolestani, en voi tietää onko jommalla kummalla miehellä jotain ajatuksia minun suhteeni. Koskaan se ei kuitenkaan ole tullut esille (ystävyyssuhdetta takana molempien kanssa yli 10 vuotta) ja molemmilla on parisuhde omalla tahollaan.

Naisen osalta ystävyyssuhde mieheen voi siis olla platoninen, ja vailla mitään taka-ajatuksia.

että niin paljon on näitä ukkomiehiä ja vaimojakin, jotka hakevat jännitystä muualta.

Jos oman mieheni elämään ilmeistyisi yllättäenuuusi naiskaveri, niin kyllä ihmettelisin. Toki voi olla vastakkaista sukupuolta olevia kavereita, mutta ne on usein jo menneisyydestä tuttuja esim. koulu- ja opiskelukavereita ja sitten työkavereita. Mutta jos joku koulun tai työpaikan ulkopuoleta alkaisi mieheni kanssa kaveeraamaan tiiviisti, niin olisi mielestäni outoa. Jos mies vaikka harrastuksen kautta tapaisi jonkun naisen ja alkaisi kahvitella tai käydä olusilla kahdestaan harrastuksen lisäksi, niin minusta siinä kyllä on silloin jo kiinnostusta ilmassa, ei pelkkää kaveruutta.

Yhteistyössä