Mieheni kertoo kaiken äidilleen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammanpojan vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mammanpojan vaimo

Vieras
Minulla on mies 26vuotias joka jakaa äitinsä kanssa kaiken. Omat ja siinä sivussa muiden sekä minun asiani. Alussa en huomannut asiaa ollenkaan, lopulta aloin huomaamaan osaa sieltä ja täältä. Alussa olin iloinen, että miehelläni ja hänen äidillään oli niin lämpimät välit. Olin ylpeä siitä, että mieheni puhui äidistään niin kauniisti ja kohteli häntä arvokkaasti. Mielestäni sellainen on hienoa ja tärkeää. No aikaa kului ja aloin kyseenalaistamaan ja ihmettelemään heidän puheenaiheitaan ja miettimään heidän välistä suhdettaan.

Mieheni äiti kertoo miehelleni kaiken. Kertoo aina milloin hänellä on kuukautiset, kuukautiskivuistaan, pms oireistaan, hiivasienitulehduksista ja kaikesta hyvin intiimeistä naistenasioista ja vaivoista. He voivat siis puhua aivan kaikki asiansa. Mieheni sai kerran hiivasienen penikseensä ja ensimmäisenä hän soitti äidilleen asiasta.

Nyt olen suuttunut, sillä mieheni kertoo kaikki minunkin asiani äidillensä. Omat henkilökohtaiset asiani alkaen kuukautisistani hyvin kipeisiin tapahtumiin. Nyt meille tuli riita, sillä kerroin miehelleni eräästä hyvin arasta asiasta. Heti sen jälkeen minulle tuli kauhea katumus, että tein väärin kun kerroin sen. Tuli kauhea pelko, että mieheni menee kertomaan tämän äidilleen. Sanoin, että ei missään nimessä saa mennä sanomaan ja monta kertaa sanoin, että hänen täytyy luvata, että pitää asian salassa, eikä siitä saa puhua kellekkään. Mieheni lupasi, hän hitto soikoon lupasi minulle, että ei varmasti puhu. Nyt sitten puhui ohi suunsa ja paljastui, että hän oli toden totta mennyt sanomaan tämän asian äidilleen. Minä suutuin aivan kamalasti, olen ihan hirvittävän pettynyt, vihainen ja loukkaantunut.

Kuinka voin luottaa mieheeni, kun hän kertoo kaiken äidilleen. Kuka hänen elämänkumppaninsa oikeasti on kun hän puhuu meidän ja minun omat asiani äidilleen? Minulla on jo jonkin aikaa ollut tunne, etten voi hengittää tämän vuoksi. Minun täytyy kokoajan varoa ja olla varuillani, etten paljasta mitään mitä en halua anoppini tietävän. Anoppi on tunnettu siitä, että hän puhuu todella paljon toisten asioita eteenpäin ja elää juoruista. Minulle on asiasta sanottu muutamaan otteeseen ja olenhan itsekin tämän huomannut. Hän puhuu kokoajan toisten asioita ja juoruilee ja päivittelee sekä voivottelee jatkuvalla syötöllä toisten asioita.

En tiedä mitä tehdä. Olen äärimmäisen pettynyt mieheeni. Miehelleni en ole ikinä sanonut, mitä ajattelen hänen äidistään, enkä sitä tule sanomaankaan, koska kaikesta huolimatta tämä on mieheni äiti. Mutta ei tämä toimi näin. En voi kertoa miehelleni huoliani, enkä murheitani, sillä kaikki menee anoppini korviin ja siitäkin eteenpäin. Tuntuu, että minulta on viety tila elää ja hengittää ja kaikilla asioillani märehditään. Mieheni ei itse näe eikä ymmärrä tilannetta. Tästä olemme keskustelleet asiallisesti ja riidellen, että meidän asioita ja minun omia asioitani ei voi mennä kertomaan anopille. olen sanonut rauhallisesti selittäen ja huutaen, että minä en pidä tästä enkä halua ikinä, että minun asiani menevät aina anopin korviin.

En tiedä mitä tehdä.

Voisit mennä pokkana suoraan miehen äidin juttusille, ota mies siihen vierelle myös kuuntelemaan. Sano asiallisesti, että et halua kaikkia yksityisasioitasi jakaa muiden, kuin miehesi kanssa. Sano rauhallisesti, mutta jämerästi.

Joidenkin perheiden sisällä vain on avoimuutta ja luottamusta. Kun tästä perheestä joku löytää itselleen kumppanin olisi kaikkien kannalta parempi, että tämä kumppani tulisi osaksi "entistä" perhettä, kuin että hän yrittää tästä perheestä ottaa itselleen yhden ihmisen, joka ei enää saisi kuulua entiseensä yhtä avoimesti kuin siellä muut toimivat.
Miehesi on kuitenkin äitinsä poika. Äiti on aina kiinnostunut lastensa elämästä ja olennaisesti siihen kuuluu myös se, miten omalla lapsella menee parisuhteessa.
Seksi on rajana, se on yksityistä.

Heh, sano miehellesi, että sun äidillä on karmee p..se ja hän on aivoton lutka, ei vaan , älä sano. Voisit sanoa miehelle, että et jaksa enään tätä tilannetta, että äiti on kolmantena pyöränä mukana suhteessa. Harkitse eroa, koska mies juttelee kaiken äidilleen. Aina muistat mainita äidin osuuden, mies kyllä kertoo senkin äidilleen ja äiti kauhistuu ja lopettaa intiimien asioiden kuuntelun ja poikakin järkiintyy. Eli et ole ihan tosissasi, mutta laitat sanat pojan suuhun.

Kamala tilanne. Ei varmaan kukaan halua että yksityisimmätkin asiat lähtevät eteenpäin nopeammin kuin sähköpostilla.

Kannattaisi varmaan vielä keskustella miehesi kanssa vakavasti, ja sanoa että sinua ahdistaa tavattomasti tieto siitä että kaikki asiasi repostellaan monen ihmisen kautta.

Omaan puolisoon tulisi pystyä luottamaan, on tiettyjä asioita joita ei laverrella eteenpäin, tämä on puolisoiden välistä kunnioitusta. Miehesi ei nähtävästi ymmärrä asiaa näin. Mainitse miehellesi intimiteettisuojan rikkomisesta.

Tilanne on vaikea jos miehesi on vielä napanuorastaan äidissä kiinni ja oppinut alusta pitäen jakamaan äidin kanssa kaiken. Parisuhde on parisuhde, ja sitä ei pitäisi jakaa enää muiden kanssa. Tottakai jokainen kertoilee tavallisia perheasioitaan vanhemmilleen, mutta arat asiat tulisi pysyä omien seinien sisällä, jollei sitten halua nimenomaan apuja ja neuvoja johonkin hankalaan asiaan. Silloinkin tulisi olla kuuntelijana henkilö, joka pitää asiat sisällään.

Herkän ihmisen voi saada rikottua pettämällä luottamuksen pahasti.

....että minkähänlainen "juoksuaika" miehelläsi on ollut aikoinaan kun eleli yksinään, vai elikö ollenkaan? Asuiko yksin, oliko naissuhteita ja elämänmenoa, vai äidiltäkö hänet kävit noutamassa?
Se vaan on niin että miehesi elää kaikilla tasoilla edelleen elämää äitinsä kanssa.

En väitä että mies-äiti-suhde pitää olla jotenkin salaperäistä, on hyvä kun suhde on hyvä, niin minullakin aikoinaan. Mutta joku oma elämä kyllä olis hyvinkin paikallaan. Ihmettelen myös ko. äitiä, miten häntä voi kiinnostaa poikansa elämä noinkin paljon.
Oma äitini olis kyllä aikoinaan sanonut, että pidä nyt omanakin tietonas jotain.

Niin, ja jatkan vielä sen verran että jos et saa miehesi silmiä auki ja suuta kiinni niin sinulle jää kolme vaihtoehtoa:
a) erota
b) hyväksyä tilanne ja pitää pää pystyssä välittämättä juoruilusta
c) lakata kertomasta miehelle mitään arempia asioita, ja puhua niistä jollekin muulle jonka tietää olevan luottamuksen arvoinen

Jos mulla olis tollanen mammanpoika ja tossukka miehenä, niin olisin kyllä jo vaihtanut parempaan. Jos ukko juoruais kaiken äidilleen ja keskustelis vielä äipän kanssa tämän menkoista ja emätintulehduksista, niin kertoo kyllä aika paljon. Ikuisesti riipuksissa äitinsä tississä, vaikka on aikuinen mies!

Aikuisen ja kypsän ihmisen pitää ymmärtää, että kaikkia asioita ei enää tarvi kertoo äitille, niin kuin joskus 5-vuotiaana.

Suosittelen kyllä lämpimästi, että joko harkitset eroa, tai istutat sen äijäs sohvalle, ja sanot, että keskustellaanpa vakavasti aiheesta älä kerro äidille.

Jos mun kumppani ois tollanen kielikello, kehen en vois luottaa, niin en kyllä siinä suhteessa kauaa mätänisi.

Alkuperäinen kirjoittaja jos kuitenkin:
Joidenkin perheiden sisällä vain on avoimuutta ja luottamusta. Kun tästä perheestä joku löytää itselleen kumppanin olisi kaikkien kannalta parempi, että tämä kumppani tulisi osaksi "entistä" perhettä, kuin että hän yrittää tästä perheestä ottaa itselleen yhden ihmisen, joka ei enää saisi kuulua entiseensä yhtä avoimesti kuin siellä muut toimivat.
Miehesi on kuitenkin äitinsä poika. Äiti on aina kiinnostunut lastensa elämästä ja olennaisesti siihen kuuluu myös se, miten omalla lapsella menee parisuhteessa.
Seksi on rajana, se on yksityistä.

Ei ole, ei enää aikuisena! Kyllä rajan takana on todella paljon muutakin kuin seksi, ei aikuinen ole enää 'osa perhettä' kuten oli lapsena. Aikuisella on oma perhe. Ei normaalisti enää murrosiän jälkeen, saati sen aikana, puhuta läheskään kaikkea enää vanhemmille. Irtautumista kutsutaan aikuistumiseksi ja toisinpäin. Jos toista ei tapahdu, ei toistakaan. Tilanne ap:lla on täysin absurdi! Kyllä, mies seurustelee äitinsä kanssa. Kunnes tuollainen kuvio muuttuu täysin, hän ei voi seurustella kenenkään muun kanssa, eikä kenelläkään ole velvollisuutta taipua tuollaiseen hölmöyteen. 'Hyvät välit' ei tarkoita tuollaista, ei ei ei ei ei!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja jos kuitenkin:

Siis vain tuohon piti sanoa "Ei ole, ei enää aikuisena!" Seksi on yksityistä tietenkin aina ihan ilman muuta, vaikka edellisestä lainauksestani saikin väärän käsityksen.

pitäisi saada sovittua ja niistä kiinni pidettyä. Mies ei ilmeisesti vain ole pystynyt sydämessään ymmärtämään asian tärkeyttä. Ilmeisesti siinä perheessä pitää olla koko ajan jotain puhuttavaa, ja omat asiat loppuvat pian kesken tai puheenaiheiden on oltava koko ajan jotain muuta kuin esim. rehellistä keskinäisten välien selvittelyä. Kyllä vaimon pitäisi jo olla ykkönen, vaikka mies nuori onkin.

Voisikohan asiaa valaista miehelle vaikka niin, että kysyt, haittaisiko, jos kertoisit tämän ja tämän hänen intiimin asiansa omalle äidillesi, tyttökaverillesi ja sille ja sille? Uskoutuuko hän sinulle vai ovatko keskustelunaiheenne pinnallisempia?

Ihan noin intiimeihin yksityiskohtiin ei ex-mieheni perheessä menty, mutta kuvio muuten vaikuttaa tutulta. Myös se, että painotat miehelle, ettet halua, että asioitasi kerrotaan ja sitten kertoo kuitenkin.

Mies onkin nykyään entinen, ei täysin tästä syystä, mutta nyt voi sitten hakea tukea ja turvaa anopista ja appiukosta ja jakaa asioitaan päivittäin, monta kertaa. Ja mies oli yli 40-v... Omaan perheeseni mulla on ihan hyvät välit, mutta en ihan tajunnut sitä miten -aikuisella- on tarvetta soittaa JOKA päivä vanhemmilleen. Ei mitään asiaa, mutta lätistään jotain turhaa, että miten naapuri leikkasi ruohoa liian kovaäänisesti jne. Äiti myös puuttui meidän asioihimme (mm ilman lupaa siivosi kaikki kaapit, järjesteli tavarat ym ja miehen mielestä tämä oli täysin ok ja totesi minulle, että "hyvähän se on, että joku siivoo ja en kai minä voi äidilleni sanoa, ettei se saa siivota" - siis MEIDÄN kotona), josta olin todella kypsä. Pyysin miestä sanomaan äidille ystävällisesti, että jossain menee raja, mutta koska miehen mielestä äidin ja isän käytös oli ihan ok, niin totesin, että selvä, koska mua häiritsee, niin minä lähden tästä perheestä.

Yhteistyössä