Mieheni meinasi jättää minut ja lapsemme lauantaina.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Niin mieheni meinasi jättää minut ja lapsemme lauantaina kun olimme vielä nukkumassa.Olisi kuulemma maksanut elatusmaksut ja kantanut vastuun vaikka me sovimme jo ennen lasta että jos ero tulee hän jää yh-isäksi koska hänellä paremmat mahdollisuudet lapsen hoitoon koska ammatti,työ ja talo ja minulla ei mitään noista.myös seksi elämämme hiljentynyt haluaa vain 1 krt viikossa korkeintaan vaikka minä antaisin joka päivä ja tietää sen.

no erotkaa, jos hän ei halua teitä niin miksi kituutta yhdessä?
ja kyllähän sitä puhutaan kaikkea kaunista kun yhdessä ollaan mutta kun todellisuus koittaa se on kaikkea muuta.

onhan tuohon varmasti syynsä... siis en usko et miehesi ihan yks kaks tollaista edes miettii. Onko suhde ollut harakoilla pitkään...? kauanko siitä on kun mieheltäs loppui kiinnostus seksiin...?
Miksi tosiaan jatkaa suhteessa jos toinen on jo kokonaan valmis lähtemään.. en usko että se enään siitä paremmaksi muuttuu, hetkittäin ehkä mutta siinä se.

Tuliko ihan yllättäen? Ja oliko joku riita tms. mikä johti tilanteen kärjistymiseen? Kannattaa varmaan jutella asiasta ja tiedustella mikä mahtaa olla syynä: väsymys, masennus, toinen nainen, ...?
Ja haluaisitko tosissaan jättää lapsesi miehen huollettavaksi jos on noin epäluotettava? Kyllähän yhteiskunta tukee sen lisäksi mitä mies tukee jos ero nyt tulee.
Ja oletko ajatellut mitä itse haluat? Haluatko olla yhdessä miehen kanssa (jos ei nyt lasketa mukaan taloa, rahaa, jne)?

juu haluaisin olla mieheni kanssa yhdessä rakastan häntä ja jos ero tulee niin tosiaan haluan että hän jää yh-isäksi.Ehkä on väsymystä töissä stressiä,pieni lapsi yms ja kyllä se ihan yllättäen tuli tosin on riitaa ollut useammin kuin ennen mutta olen aina luullut että minä lähden koska tämä hänen talonsa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
juu haluaisin olla mieheni kanssa yhdessä rakastan häntä ja jos ero tulee niin tosiaan haluan että hän jää yh-isäksi.Ehkä on väsymystä töissä stressiä,pieni lapsi yms ja kyllä se ihan yllättäen tuli tosin on riitaa ollut useammin kuin ennen mutta olen aina luullut että minä lähden koska tämä hänen talonsa.

ehkä hän ajatteli ettei halua lapseltaan kotia viedä.

en usko että että sosiaaliviranomaiset suostu siihen että noin pieni lapsi erotetaan äidistään. syynä se että noin pieni lapsi on aika symbioosissa äidin kansssa vielä (opettelee vasta sitä, että hän on erillinen yksilö)ja aika käsitys ei ole syntynyt jolloin pitkä erossa olo äidistä voi olla traumaattista. mutta oma on asiasi. toivottavasti tilanne ei ole se että mies on sanonut että lapsi jää hänelle pärjäät kyllä ksinhuoltajana....ajattele lastasi!

Niin ajattelenkin lastani siksi yritän mieheni kanssa kitkutella esim siihen asti kun lapsi 2v niin sit voi jäädä jo isälleen.Ja kukakohan tän talon asuntolainat maksaisi jos mies ei täällä asuisi kun olen itse työtön kotiäiti?

Sovitte jo ennen lasta että jos ero tule lapsi jää isälle?

Minä olen varmaan jotenkin outo ja vanhanaikainen, mutta minusta hyvässä parisuhteessa ei keskustella valmiiksi mahdollisen eron tapahtumia jos sellainen ero ei ole mielessäkään, tai jos ollaan perustamassa perhettä vaikka asiat on niin huonosti ,että pitää jutella siittämättömän lapsen huoltajuudesta..

en ymmärrä. en.

ethän sinä siihen taloon jäisi vaan mies kenties ja sinä muuttasit lapsen kanssa muualle. miehesi on selkeästi hyvä isä voisitte pitää suhdetta tiiiisti silti yllä hänhän voisi käydä vaikka päivittäin esim.ulkoilemassa leikkimässä lapsen kanssa sit vähän ajan påäästä lapsi voisi olla hänellä viikonloppuisin ja sit myöhemmin esim.viikon pari kerralla...jos haluaa että eron jälkeeen lapsi on tekemisissä molempien vanhempien kanssa vaihtoehtoja siihen on kyllä...kun haluaa lapsen parasta...nyrkkisääntö on että erionjälkeen puhutte ainoastaan lasta koskevista asioista...mitä tapahtui yhdessäolo aikananne ei ole enää olennaista siten saatte sen toimimaan...erolapset ei välttämättä ole onnettomampia päinvastoin elämä voi olla parempaa ilman vanhempien riitoja

Yhteistyössä