Mieheni oli hävinnyt 200e nettipokerissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
siinäpä se tuli, huomasin tilitiedoista.. vituttaa.. oon ihan raivona ja pettynyt. Rahatilannekkaan ei mikään kehuttava

Mitä tekisitte, onko teidän mielestä vakavaa?? kun on siirtänyt kumminkin säästötilille rahat normaalisti niinkuin aina joka kuukausi ja tuhlannut siis omia rahojaan. mielestäni silti törkeää minua kohtaan..

no voin kuvitella miltä susta tuntuu... minun mies kun oli salaa pelaillu ennen ja jälkeen lapsen syntymän...kaikkiaan siinä oli kyse 4000-5000?... häviölle on varmaan jääny 3000-4000? :( mulla oli ainakin niin petetty olo etten olis uskonu... mut näin kävi, jäi mulle kiinni kun ihmettelin nettitunnusten salailua peittelyä yms. ja sit kun totuus tuli vielä niin julki et olin tytön kanssa kaksin kotona(mies työmatkalla) ja itkeskelin koko loppuviikon... sit laitettiin kaikki estot ettei pääse pelaa... loppu vuonna jäi kiinni et oli pelannu 500? ja niist hävinny 400 ;( taas keskustelua ja taas tälle "palvelimelle" estot.... keskustelua ja ymmärrystä... riippuvuus on myös ns sairaus vaikka en sitä alkuun halunnut ymmärtää...

voimia!!!

Alkuperäinen kirjoittaja miä:
no voin kuvitella miltä susta tuntuu... minun mies kun oli salaa pelaillu ennen ja jälkeen lapsen syntymän...kaikkiaan siinä oli kyse 4000-5000?... häviölle on varmaan jääny 3000-4000? :( mulla oli ainakin niin petetty olo etten olis uskonu... mut näin kävi, jäi mulle kiinni kun ihmettelin nettitunnusten salailua peittelyä yms. ja sit kun totuus tuli vielä niin julki et olin tytön kanssa kaksin kotona(mies työmatkalla) ja itkeskelin koko loppuviikon... sit laitettiin kaikki estot ettei pääse pelaa... loppu vuonna jäi kiinni et oli pelannu 500? ja niist hävinny 400 ;( taas keskustelua ja taas tälle "palvelimelle" estot.... keskustelua ja ymmärrystä... riippuvuus on myös ns sairaus vaikka en sitä alkuun halunnut ymmärtää...

voimia!!!

lisään vielä että meillä yhteiset rahat ja mies oli osan pelannu visalle...

No siis meillä on omat rahat, mutta esim. ruokakaupassa käydään vuorotellen! Ja selvisi ettei hänen tilillään ole rahaa kuin 10e seuraavaksi viikoksi, eli olisi sysänny kaupassakäynnit minulle jos en olisi häntä käräyttänyt.. minusta on törkeää että hän salaa tekee näin. :( Luottamus nollassa

Noi nettipokerit on mun mielestä poikasten touhuja, perheenisälle ne nyt vaan ei sovi. Vaikka miten olis "omia rahoja" niin umpivelkaisen kanssa elämä menee hankalaksi, siis lopettamaan käskisin ja kerrasta.

Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
Eniten mietityttää se kun noi pelit koukuttaa et monet on pelannu taloaan myöten kaikki....

joo näin on, 200? ei nyt mikään valtava summa,vaikka varmasti suututtaakin. Tuo 4000? jo varmaan ihan vit****a.

Jos miehellä ei ole peliongelmaa, niin sama se kai on, pistääkö hän parisataa pokeriin vai ostaako sillä vaatteita ja olutta.

Mutta se peliongelma...se voi tulla todella äkkiä ja helposti. Kokemusta todellakin on. Siitä eroon pääseminen vie aikaa, eikä onnistu kaikilta edes terapian avulla. Omani pääsi onneksi kuiville, eikä toivottavasti enää repsahda. Kokemuksesta tiedän tosin senkin, että ei alkavaa peliriippuvuutta läpikäyvä ihminen mahdollista ongelmaansa myönnä, tai edes vielä tiedosta, vaan suuttuu jos asiasta huomauttaa. Eli kai mä neuvon olemaan ihan hiljaa vaan, ja seuraamaan tilanteen kehittymistä sivusta.

Tilannetta kannattaa seurata tarkkaan. Minun mieheni tunnusti viime syksynä olevansa peliriippuvainen. Tieto tuli minulle täytenä yllätyksenä. Mieheni oli aloittanut täysin viattomasti pikku panoksin (2e) puolitoista vuotta sitten. Syksyllä hän kertoi pelanneensa kaikki rahamme, myös lasten säästöt ja tilillä on tasan 2 euroa. Hän oli kaiken kaikkiaan hävinnyt yli 50000 euroa ja kun pelirahaa ei enää millään saanut mistään, oli hänen tunnustettava. Lainaakin hän oli pelaamiseen ottanut tuhansia. En aavistanut tilannetta ollenkaan. Toivottavasti teillä on eri tilit ja miehelläsi ei ole käyttöoikeuksia tiliisi.
Avioehto kannattaa myös hankkia, jos jotain epäilyttävää ilmenee vielä. Peliriippuvuudessa on juuri se paha, että sitä ei läheiset huomaa (vrt. alkoholismi) ja peluri saattaa surutta valehdella.