Mieheni on järkyttävä nalkuttaja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Miehelläni taitaa olla pinna hyvin tiukalla nykyään, kun hän on alkanut jatkuvasti nalkuttamaan ihan turhista pikkuasioista. Esimerkiksi: Ei saa olla kuin yhdet kengät per henkilö kodinhoitohuoneen ovella. (Asumme omakotitalossa ja joskus tulee kuljettua enemmän kodinhoitohuoneen kautta kuin pääovesta.) Kaksi: Tiskipöydälle ei saa jättää vajaita laseja esim maitoa/vettä, koska kun hän rupee täyttää tiskikonetta, hän hulauttaa ne koneeseen KATSOMATTA yhtään mitä astioissa on, ja sitten lattia lainehtii kun se neste roiskuu sieltä lattialle. Kerran sai ihan kunnon raivarinkin tästä kun joku oli jättänyt puoliksi juodun vesilasin tiskipöydälle ja hän sen kumosi koneeseen katsomatta, (huomautus että meillä on kaksi pientä lasta jotka ei ihan tämmöstä sääntöä tiedä) ja hän huusi siitä mulle että MUN olisi pitänyt siivota ne jäljet koskapa olen jättänyt siihen tämän lasin...Olin ihan että prkle katso vähän mitä sä sinne laitat mutta ehei...Enkä siivonnu, todellakaan.
Eilen tuli sitten valitusta jostain niin älyttömästä etten tiennyt miten päin olisin ollut. Olin lasten kanssa ulkona, hän oli sisällä makaamassa sohvalla. Päätin ruveta siivoamaan autoa ja siinä siivotessani raivasin autosta turhia tavaroita pois, roskiin/sisälle jne. ja hän tuli hetken päästä nalkuttamaan kodinhoitohuoneeseen että kun ravaan siinä ovella koko ajan, että pitäs "vähemmän rampata siitä ovesta ettei koko ajan ovet kolise". Siis että mitä?!?! Jos mulla nyt sattuu olemaan ihan asiaa sisälle niin mähän siitä sillon myös kuljen.
Mua ohjeistetaan myös millon mistäkin pikkuasiasta, miten mikin pitää olla, tyyliin "tämä taso pidettävä siistinä, tässä ei saa olla kuin avaimet ja kynäpurkki". Siis että mä en kohta kestä tota enää!!!!!!!

Sano sille miehellesi, että saa luvan lopettaa tuollaisen turhan natkutuksen. Se on sinunkin kotisi. Miehellä ei ole mitään oikeutta esittää mitään kotityrannia. Älä suvaitse jatkossa tuollaista käytöstä mieheltä. Vedä rajat, muuten se vain pahenee.

Meillä miehessä nykyään ihan samoja piirteitä, välillä se on kuin nalkuttava akka, etenkin jos on kotona pidempään esim. lomalla. Ei se sellainen aina oo ollut, ihmeen tarkka kaikesta nykyään.
Muakin ottaa se kuuppaan, nyt jo vähän oppinut siivuuttaan sen juttuja.

Myös meillä asuu tuollainen nalkuttaja aika ajoin. Ihan naurattaa, kun naisia aina väitetään nalkuttajiksi... Täälläkin lasten tekemiset on aina minun vikani. Jos herra jättää esim. puhelimen sohvalle, se on minun vikani kun 1 -vuotias on sen jonnekin jemmannut. Toi juomalasisotku- kertomuksesi voisi myös olla aivan meidän perheestä.

kyl muakin v..ttaa jatkuva ramppaaminen ja ovien kolistelu, tavaroitten jättäminen sinne tänne ja oon nainen! meidän naapurin yh-äiti on just tommonen saakelin ramppaaja/ovien heittelijä, että en yhtään ihmettelu ku ukko heitti yhteisestä okt:sta pihalle, NIH!

Ihan tutun kuuloista. Meillä samanlaista. Olen käskenyt olla nalkuttamatta, mutta tämä toteaa että "ei ole nalkutusta jos valittaa ihan oikeasta ongelmasta". Nämä "oikeat ongelmat" ovat juuri sellaisia, että "kuka on jättänyt taas xxx lattialle/nurmelle" tai "miksi taas on valot päällä". Vastausta odottamatta.

Onhan se ok, jos oikeasti OPETTAISI sitä asiaa ja juuri sille taholle joka sen "ongelman" on saanut aikaiseksi. Mutta nalkuttamista siitä tekee se ärsyttävän alistuva tai tulistuva äänensävy.

Olen sanonut: neuvo lapsia, puhu niin että ne ymmärtävät, katso silmiin kun opetat. Mutta sitten minä kuulemma olen se joka nalkuttaa. Phhhh.

^ Tärkeimpänä piirteenä tosiaan tähän nalkuttamiseen kuuluu se, että mies ei itse ota mitään vastuuta omista mokistaan. Jos lapsilta kaatuu jotain lattialle, kuuluu mylväisy "kuka taas on sotkinut". Jos häneltä kaatuu jotain, se on "oho, kaatui...".

Eli kun itselle sattuu jotain, se on suurinpiirtein "limsapullo otti ja hypähti kumoon" mutta kun joltain muulta käy vahinko on aina syyllistettävä sitä jolle se sattui.

Yhteistyössä