mieheni palellutti poikamme tänään ulkona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ulkona noin -5 astetta ja mies vei 3v poikamme ulkoilemaan. Menivät kauppaan pulkan kanssa. Laitoin pojalle 3paitaa, pitkät kalsarit, toppahousut ja sitten vielä toppahaalarin. Eli kun tiesin että poika istuu pulkassa 2km matkalla ainakin menomatkalla niin laitoin paljon päälle ettei takapuoli palellu. Ja vannotin lähtiessä lupaamaan että mies laittaa pojan sitten kävelemään kotimatkan ettei aivan jäädy kun vain istuisi pulkassa koko ajan. Ja sanoin kokemuksesta että se aluksi kitisee vastaan jos käskee kävelemään, mutta kävelee kuitenkin lopuksi. Kuten minun kanssanikin aina kävelee reippaasti kun vain käsken.

No mies lupasi, mutta kuinka ollakaan, kun tulivat kotiin päin kaupasta: poika oli halunnut taas pulkkaan istumaan ja mies antoi periksi. Sitten poika paleltui ja oli aivan jäässä (kädet, koko jalat, naama) sisään tullessa. Halusi kuumaa juomista ja paahtoleipää kun on niin kylmä.

Mitä teen kun mieheni antaa aina periksi pojan tahdolle? Jopa silloin vaikka olisi kyseessä tuollainen että poika paleltuu jos ei kävele yhtään.
Ja jos kotona poika haluu jotain ja mieheni tietää ettei se mielellään saisi ottaa sitä, niin se kysyy kovaan ääneen että mitä mieltä äiti on. Ja sitten antaa tavallaan sen käskytyksen ja kieltämisen minun vastuulleni. Aina minä siis olen kotona ollessani se joka kieltää asiat pojalta... Ei oo kivaa olla aina se pahis, kotona...

Tuttua. Meilläkin lapsi ensin kysyy kyllä isältään jotain ja kun isä lupaa, niin lapsi kysyy varmistuksen vielä minulta. :headwall:
Ne miehet nyt vaan on jotkut tuollaisia. Ja sitten kun huomautat, niin olet yhtäkkiä nalkuttava pahisakka...

Tuo on sitä, kun aikuinen haluaa päästä helpolla. Meillä asuu samanlainen isä, olen yrittänyt niellä kiukkuni asiassa jos toisessakin, kun lapset ovat kuitenkin yhteisiä.

mutta mutta.... Anteeksi nyt että puutun.
Tiedän ettei ne isit aina kuuntele neuvoja ja antaa periksikin joskus liian helposti mutta...
Ei kai pikkuinen sentään nyt ihan paleltumia kummiskaan saanut. Varmaan mies sitten jälkeenpäin näki ja tajusi tilanteen joten pyydän vain, älä ole liian ankara hänelle :)

no riitahan siitä sillai tuli että mä sanoin heti että miksi poika ei kävellytkään yhtään, kun on nyt aivan kylmissään? Mies vaan sanoi että ei se halunnut kävellä, joten päästin pulkkaan. Ja kiroili ääneen lapsen kuullen että "pakko aina valittaa joka asiasta. Mä lähdin lapsen kanssa ulkoilemaan ja sä vaan valitat"... Hänestä on suuri uhraus jos lähtee ulkoilemaan lapsen kanssa. No en jaksanu siitä enää sitten sanoa mitään. Mutta koko ilta on nyt sitten kireä tunnelma ja tiuskintaa puolin ja toisin. Tätä normaali arkea:(

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Anna isän olla lapsensa kanssa kahdestaan useammin.

Leikkivät joka päivä työpäivän jälkeen 2-3tputkeen isän kanssa kahdestaan kun teen kotitöitä. Eli viettävät kyllä aikaa...

No kertokaapas miten lapsen saa pysymään lämpimänä jos ei sa laittaa toppahousuja ja haalaria????? Pakkohan mun on paljon pukea. Ja silti se paleltuu kun ei oo mikään ihrakasa jolla läski lämmittäisi. Alipainoinen siis... :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no riitahan siitä sillai tuli että mä sanoin heti että miksi poika ei kävellytkään yhtään, kun on nyt aivan kylmissään? Mies vaan sanoi että ei se halunnut kävellä, joten päästin pulkkaan. Ja kiroili ääneen lapsen kuullen että "pakko aina valittaa joka asiasta. Mä lähdin lapsen kanssa ulkoilemaan ja sä vaan valitat"... Hänestä on suuri uhraus jos lähtee ulkoilemaan lapsen kanssa. No en jaksanu siitä enää sitten sanoa mitään. Mutta koko ilta on nyt sitten kireä tunnelma ja tiuskintaa puolin ja toisin. Tätä normaali arkea:(

Mitä varten sä sit kitisit asiasta.
Kyllä mä olisin kans ottanu itteeni jos toinen kitisee ku kuitenki on jotain halunnu tehdä oman lapsensa kanssa, ei se aina oo kuitenka sitä et isä olis uhrautunu.
Anna sille isälle myös oikeus olla isä.

Leikkivät joka päivä työpäivän jälkeen 2-3tputkeen isän kanssa kahdestaan kun teen kotitöitä. Eli viettävät kyllä aikaa...

No kertokaapas miten lapsen saa pysymään lämpimänä jos ei sa laittaa toppahousuja ja haalaria????? Pakkohan mun on paljon pukea. Ja silti se paleltuu kun ei oo mikään ihrakasa jolla läski lämmittäisi. Alipainoinen siis... :(

No miten olisi vaikka lampaantalja sinne pulkan pohjalle. En oo kyllä mäkään kuullut, että ensin toppahousut ja sen päälle vielä toppahaalari. Et oo tainnut paljon villavaatteista kuulla puhuttavan?

Ja kun sä teet lapsesta miselinukon niin laps ei kykene edes liikkumaan niissä tamineissa.
Maalaisjärkeä ku on lupa käyttää.

Se paleltuu, koska puet liikaa päälle, eikä lapsi pääse liikkumaan.

Kerrospukeutuminen. Eli sisävaatteet, villavaate ja päällysvaate. Pulkan pohjalle lampaantalja. Maalaisjärkeä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ulkona noin -5 astetta ja mies vei 3v poikamme ulkoilemaan. Menivät kauppaan pulkan kanssa. Laitoin pojalle 3paitaa, pitkät kalsarit, toppahousut ja sitten vielä toppahaalarin. Eli kun tiesin että poika istuu pulkassa 2km matkalla ainakin menomatkalla niin laitoin paljon päälle ettei takapuoli palellu. Ja vannotin lähtiessä lupaamaan että mies laittaa pojan sitten kävelemään kotimatkan ettei aivan jäädy kun vain istuisi pulkassa koko ajan. J
..

et ole tosissas :o

Ei voi olla totta :o siis tosissaanko joku pukee lapselleen noin paljon päälle, kun pakkasta -5.
Millanen satsi sitten vaatetta päällä, kun pakkasta enemmän...varmaan niin paljon puetaan päälle ettei lapsi kykene liikkumaan yhtään.Kannattaisi käyttää sitä ns maalaisjärkeä, ei pahalla.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Se paleltuu, koska puet liikaa päälle, eikä lapsi pääse liikkumaan.

Kerrospukeutuminen. Eli sisävaatteet, villavaate ja päällysvaate. Pulkan pohjalle lampaantalja. Maalaisjärkeä...

Juurikin näin

Se mitään ole palelluttanut lasta! Pientä ylireagointia ilmassa. ihme natisija olet, kyllä meilläkin lapset on kylmissään kun ulkoa tulevat mut ei ne paleltuneita ole. taas näitä "mies ei osaa mitään"-juttuja. Meillä ainakin on isompia asioita keskusteltavana kuin tuollainen arkinen juttu joka oli ja meni. Etköhän sä selväks tehnyt et meni sun mielestä väärin ja antaisin jo olla.

Meillä oli tänään 2v ja 4v ulkona alusvaatteet-villahaalarit-ohuehkot toppahaalarit-varustuksella 1,5 tuntia ja pakkasta -7. Kaiken huippuna vauva 4kk nukkui vaunuissa neljä tuntia yllään ohuet villabody ja -potkarit, villahaalari, ohuehko toppahaalari ja makuupussi. Olen mä kauhean huono äiti. :( Ainoo vaan, et kellään ei ollu kylmä, eikä kuuma.

Yhteistyössä