mieheni saa potkut syksyllä ja mua työttömyys pelottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelokas

Vieras
Olen minimiäitiyspäivärahalla kotona sen jälkeen kotihoidontuella koska minulle ei töitä löydy.Nyt myös mieheni jää syksyllä työttömäksi sitä ennen hänellä lomautuksia.Pelkään miten pärjäämme taloudellisesti?meillä 1 pieni lapsi joka ei kuluta paljoa.Mieheni ei halua keskustella että miten tulemme toimeen sanoo vaan ettei puhuta asiasta tänään.No sellasta päivää ei tule että puhuisi.Pelkään että menetämme kotimme minä menisin heti töihin jos niitä vain olisi mutta täällä niitä ei ole.

:)

Voimia vaikeaan tilanteeseen! Yritä pysyä positiivisena kaikesta huolimatta.

Voisitko hakea jonkin toisen alan töitä? Kaupan kassalle? Siivousta? Pystyisikö miehesi uudelleen kouluttautumaan? Olisiko töitä jollain toisella paikkakunnalla siedettävällä etäisyydellä?

*hali* Kaikki järjestyy varmasti. Ottakaa ajoissa yhteyttä pankkiin - on heidänkin etunsa, ettette joudu hankaluuksiin. Korot ovat nyt alhaalla, maksakaa jonkin aikaa vaikka pelkkiä korkoja.

No mulla ei ammattia ole että ihan siivoustöitä haen mut ei löydy.Mieheni hyvin kouluttautunut tuskin kannattaa hänen opiskelemaan lähteä,kenties paikkakuntaa joutuu muuttamaan.

Miten aijotte pärjätä jatkossa tuolla jossa töitä sinulle ei ole ja ilmeisesti miehellesikään ei ole heti tarjolla uutta työpaikkaa? Olisiko mahdoton ajatus muuttaa jonnekin mistä töitä löytyisi teille molemmille?
Mekin olemme lähteneet kotiseudultamme ja hyvin kotiutuneet paikkaan jossa molemmille riittää töitä vaikka jostain työt loppuisi niin toisessa paikassa olisi ovet auki uusille työntekijöille. Sijaisuuksia on ainakin niin paljon tarjolla koko ajan että minäkään en ole päivääkään työttömänä ollut vaikka olen huhtikuusta 2005 tehnyt pelkkiä sijaisuuksia täällä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No sitä muuttamista joutuu miettimään täytyy vaan saada talo kaupaksi ja on aivan ihana paikka asua että sääli täältä on lähteä.

Tiedän mistä puhut mutta joskus on vaan parempi helpottaa elämää vaikka joutuu paljosta luopumaan.. olen ainakin itse tyytyväinen kun työmatka on 3km, lapsen hoitopaikka on ihan vieressä, hoitopäivät pysyy siedettävinä kun ei työmatkoihin uppoa tunti suuntaansa vielä pitkän työpäivän lisäksi..

Kyllä maailmassa töitä on. Ja niitä tekevälle löytyy. On turha itkeä jonkun talon takia, myyntiin vaan samantien ja uutta duunia etsimään. Ja sinä, mene helvetissä opiskelemaan! Naisen on pystyttävä elättämään itsensä. Ensin opiskelut ja työ, sitten vasta olis pitäny lapsia ruveta tehtailemaan. Miten voi vielä nykyaikana olla noin tyhmiä "naisia"?

Ooletko katsellut tökkärin sivuilta teidän alueen työvoimapoliittisia koulutuksia?Kerta sinulla ei ammattia ole,voisit mennä työvoimapoliittiseen koulutukseen saahan siitä vähän enenmmän rahaa kuin kht.

joo tyhmä olen ja syksyksi sain täältä opiskelupaikan täytyy sit hakea muualle opiskelemaan jos muutetaan.Olen tehnyt töitä ja ollut kotiäitinä siksi ei ammattia ole.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joo tyhmä olen ja syksyksi sain täältä opiskelupaikan täytyy sit hakea muualle opiskelemaan jos muutetaan.Olen tehnyt töitä ja ollut kotiäitinä siksi ei ammattia ole.

Voimia kovasti! Kyllä asiat aina jotenkin järjestyvät :). Meilläkin mies ollut puoli vuotta ilman vakituista työtä, mutta olemme pärjäilleet. Pitää miettiä tosi tarkkaan, miten käyttää rahoja jne.