Miehestä ja kotitöistä valitusta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jimda harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jimda harmaana

Vieras
Valitusta miehestä täälläkin.

Kuinka oma-aloitteisia teidän miehenne ovat kotitöiden suhteen? Meillä kun tuo mies ei tee mitään pyytämättä. On opiskelija, jolla max. 6 h koulupäiviä ja kotitehtäviä hyvin vähän, enemmän käytännön hommia eli ei luulis olevan kauheen rankkaa. Silti ei tee mitään. Aina joutuu pyytämään. Nimenomaan haluaisin, että se mies olis tässä perheessä se toinen aikuinen, kantais puolet vastuusta. Välillä tulee mieleen, että jotain teinipoikaa joutuu komentelemaan. Kuulostaa ehkä vähän ällöttävältä, mutta meillä on nyt ollut tiskit altaassa monta päivää, kun testaan mitä mies tekee, jos en laita niitä koneeseen ja sanoin hänelle, etten aio laittaa niitä tällä kertaa. Mitään ei ole tapahtunut. Kieltämättä välillä tekis mieli potkia pihalle koko ukko, aiheuttaa vaan harmia yleensä.

Ei minkäänlaista oma-aloitteisuutta. Likaset sukatkin jättää olohuoneen lattialle ja kalsarit makkarin lattialle. Nyt olen kerännyt niitä makkarin nurkkaan pinoon ja katotaan koska huomaa, että ne ei kävele itsestään pyykkikoriin.

Pihatyöt hoitaa kiitettävästi, jopa sellaisia juttuja mitä en itse tajuaisi tehdä.
Sisähommissa virta vaihtelee, mutta ihan ok nekin hoituu. (ilmeiseti nalkutettu tarpeeks asiasta)

Meillä tuo on ollut hyvin kehityskelpoinen ja oppimiskykyinen, eikä anopin tekemä pohjatyö sekään ole ollut huonoa!

-Täytyis varmaan joskus miehellekkin muistaa sanoa tämä.

Omat työvaatteensa pesee, joskus laittaa astioita koneeseen tms. Tosin tuo jälkimmäinenkin tapahtuu yleensä mielenosoituksellisella kolinalla, jotta tuntisin itseni laiskaksi.

Ennenkin olen saman vastannut eli me molemmat vastataan yhdessä sekä kodista että lapsista, kumpikaan ei oleta asuvansa hotellissa ja lapsetkin ollaan yhdessä tehty ja molempien elämään ja arkeen heistä huolehtiminen kuuluu.

Miks työ otatte tollasii ukkoja?? B) No ei kun on tolla omallakin välillä aloituskyvyttömyyttä, mut kyl se on kova siivoomaan sit kun vauhtiin pääsee. Tosin muu perhe poistuu sillon pois jaloista kun suusta tulee sellasia sanoja ettei sovi kuunnella.

Vaihtelevalla menestyksellä. Itseasiassa luulin pitkään että vain minun mieheni on saamaton nahjus kotitöiden suhteen mutta kun on näitä juttuja lukenut, on helpottanut. Ei tee siis oma-aloitteisesti juuri mitään vaan ana täytyy sanoa tahi suuttua. Sitten siivoaa kuin tekisi jonkun urotyön.

meillä mies alko tekemään kotitöitä, kun lopulta kyllästyin ja käskin sitä muuttamaan äitinsä helmoihin takas, jos kerta täyspalvelua halusi. Ja lakkoa tosiaan pidin kanssa: en esim. pessyt hänen pyykkiään ollenkaan.

En hirveesti pyydä miestä tekemään kotitöitä koska itse olen kotona.
Mun mielestä sen ei silloin tarvi paljon niistä välittää koska se kuitenkin tekee päivät töitä ja kantaa rahaa kotiin ja mullahan ei ole muuta kuin aikaa kun olen kotona.

Joskus mä pyydän sitä tiskaamaan ja kyllä se sen tekee ilman mutinoita.

Olenkin sanonut että sitten kun lapsi tulee niin sitten saa enemmän tehdä kotihommia.
Pääasiassa tiskata koska mä en välitä siitä hommasta yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja Tikkipää:
Olenkin sanonut että sitten kun lapsi tulee niin sitten saa enemmän tehdä kotihommia.

Niin minäkin kuvittelin. Kun edes joskus hänen suustaan kuulisin: - Tarviitko apua?

*huokaus*

Niin, ja lapsia meillä 2 (2v 2kk tyttö ja 10kk poika).

Tekee kaikkia hommia pyytämättä. Ei toimi mun apulaisena, vaan ihan oman päänsä mukaan osallistuu kotihommiin tasavertasena. Tekee mielellään. Leipoo kaiken meillä ja pyykkäilee. On tarkempi hommissa, ku minä. Mää teen mitä ehin ja yhessä sitte tehään loput.

Voi kyllä tekee kotitöitä pyytämättä, mm. ruokaa laittaa tosi usein. Elämässä on niin paljon suurempiakin asioita, joista kantaa huolta, että mä en oikein ole koskaan käsittänyt pariskuntia jotka kinastelevat kotitöistä...

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Ennenkin olen saman vastannut eli me molemmat vastataan yhdessä sekä kodista että lapsista, kumpikaan ei oleta asuvansa hotellissa ja lapsetkin ollaan yhdessä tehty ja molempien elämään ja arkeen heistä huolehtiminen kuuluu.

Tuohon ei kyllä ole mitään lisättävää!!! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:

Tuohon ei kyllä ole mitään lisättävää!!! :)

Ei niin =)

Yhteistyössä