Miehestä (valitusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja argh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

argh

Vieras
Mitä mieltä ootte tästä?
Mies on nyt viikon sairaslomalla, tänään on toinen päivä menossa. Minä teen päivätyötä. Mies vei lapset eilen ja tänään päivähoitoon ja samaten vie ne myöskin huomenna. Joten hän on siis tässä kolme päivää yksin kotona.
Eilen aamulla laitoin töihin lähtiessä pyykinpesukoneen päälle ja sanoin miehelle että laita pyykit kuivumaan. Tulin töistä, pyykit oli edelleen koneessa, minä laitoin ne kuivumaan.
Tänään tulin töistä, mies oli kaverin kuorma-auton kyydissä ollut koko päivän. Lasten sängyt petaamatta, bioroskis viemättä (haisee) (illalla sanoi vievänsä sen tänään). Just vasta lähti hakemaan lapsia hoidosta, vaikka on sovittu että lapset haetaan puoli neljään mennessä, hän myöhästyy nyt n. 10min.
Kysyin mieheltä että mitä olet tehnyt tänään, sanoi olleensa koko päivän kaverin kyydissä kuorma-autossa.
Kysyin että mitä meinasit huomenna tehdä. Vastasi että en tiedä, mitäs pitäis tehdä? Et sinä ole sanonut minulle mitään mitä pitäisi tehdä.

Siis voi äly että ottaa aivoon. Olen sanonut hänelle kaksi asiaa mitä tehdä, eilen pyykit kuivumaan (ei laittanut) ja tänään viedä bioroskis (vei vasta äsken kun sanoin uudelleen siitä).

Siis aikuinen ihminen, eikö osaa ja viitsi tehdä mitään itse täällä sisällä. Esim. minä jos saisin olla kolme päivää kotona yksin, niin vaikka sen ekan päivän siivoaisin ja seuraavat päivät vaik laiskottelisin tai tekisin jotain muuta. Mut miehelle ei taida tulla pieneen mieleenkään että voisi esim. siivota täällä. Taidan huomenna piruuttain aloittaa siivoamisen kun tulen töistä ja olen hakenut lapset.
Kiva että sain purkaa tänne tätä kiukkuani.

No ne miehet välillä tuppaa olemaan tuollasia :| . Yritä ymmärtää, hänhän on saikulla ja niin ollen pipi. Jotenkin tuntuu, että miehillä ne saikut on nimenomaan sairastamista varten, naisilla taas lähinnä siksi, että saadaan taas koti kuntoon jos on rästihommia jonossa :whistle:

mies kun on kipeä on ihan sama että olis viis alle 5 vuotiasta samaan aikaan kipeitä!!! voi että elämä on välillä vaikeeta ja ollaan sit niin surkeita!! itse kun olet kipeä niin huomaat sen siinä kohtaa kun kuumetta on 38,5 ja ihmettelet miks pyykkien lajittelu ja imurointi tuntuu jotenkin kamalan ylitsepääsemättömältä!! mutta se ei sitä kuitenkaan tarkota etteikö nekin hommat pää kainalossa ja lasten päät toisessa onnistuis!!

Joo mut kun tässä syksyllä aiemmin on miehen kans ollut hieman riitaa. Hänen mielestään kun minä en tee riittävästi hommia kotona. Siis haloo! Minä käyn töissä, tulen kotiin jatkan hommia ja pääsen istumaan yleensä vasta illalla n. klo 20-21, ja sit onkin jo aika lähteä nukkumaan jotta jaksaa taas raataa seuraavan päivän. Kysyinkin joskus mieheltäni että missä välissä minun pitäisi tehdä enemmän (kun ei vaan sitä aikaa ole enempää), mutta en ole vieläkään saanut vastausta.

Ap. sinä selkeesti teet itse ne hommat mitä "käsket/pyydät" miehen tekevän ja hän lupautuu. Miksi teet niin?

Jos mies ei laita pyykkejä, niin huomauta/muistuta asiasta. Odota, että mies tekee sen. Jos et halua omien pyykkiesi "mädäntyvän" koneeseen ripusta oma, mutta jätä miehen koneeseen, koska miehenhän ne piti kaikki ripustaa.

Samoin roskiksen kanssa. Jos olet jo sen vienyt, niin eihän sitä miehelle enää jäänyt hommiakaan. Anna olla roskiksessa vaikka niin kauan, että se alkaa lemuta. Kyllä se mies hiljalleen tajuaa, että jos hän ei sitä vie vaikka on luvannut, niin se sitten myös jää tekemättä.

roolijako on tossa perheessä sellanen, että mies on yksi lapsi, joka olettaa että äiti käskee. onko miehesi masentunut vai muuten vaan opetettu kotoaan siihen, että passataan? vinkkaapa seuraavan kerran näistä asioista anopin kuullen: että mimmonen kotikasvatus se on tuolla munki miehellä ollu, ku ei osaa omatoimisesti viä roskia? luulis liikauttavan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
roolijako on tossa perheessä sellanen, että mies on yksi lapsi, joka olettaa että äiti käskee. onko miehesi masentunut vai muuten vaan opetettu kotoaan siihen, että passataan? vinkkaapa seuraavan kerran näistä asioista anopin kuullen: että mimmonen kotikasvatus se on tuolla munki miehellä ollu, ku ei osaa omatoimisesti viä roskia? luulis liikauttavan.

Tuo ei ole fiksua. Sillä loukkaa anoppia kun myös miestä, sotkemalla anoppi suhteeseen.

Fiksumpaa on kysellä mm. onko mies joutunut tekemään mitenkään töitä kotona, millainen roolijako anopin perheessä miehen lapsuudessa oli yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Hempu:
No ne miehet välillä tuppaa olemaan tuollasia :| . Yritä ymmärtää, hänhän on saikulla ja niin ollen pipi. Jotenkin tuntuu, että miehillä ne saikut on nimenomaan sairastamista varten, naisilla taas lähinnä siksi, että saadaan taas koti kuntoon jos on rästihommia jonossa :whistle:

PEESI!

:laugh:

Yhteistyössä