Miehet ja kohteliaisuudet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Osaako teidän miehet sanoa / sanooko ne teille kohteliaisuuksia?

Jos itse kehun miestä jostain tietystä jutusta, se saattaa sanoa jonkun "vastakohteliaisuuden", mutta vain jotain tosi yleistä. Jotain mikä pätis tuhanteen muuhunkin.

Eikä se koskaan oma-alotteisesti sano mitään sellasta. Sitten ehkä jos minä sanon ensin. En tosiaankaan kaipaa mitään ylistystä, mutta olis kiva jos se ees joskus sanois jotain kivaa.

Kyllä tuo muistaa sanoa että näytän hyvältä vaikka lähtisin vaan töihin.

Tosin meillä menee tuo molemmin puolin; itsekin kyllä sanon jos laittautuu ja kysyy että kelpaako näin mennä palaveriin. Sanon ihan suoraan ja lämmittää molempien sydäntä kuulla toisen mielipidettä =)

edit:
ja kyllä meillä puolin ja toisin "kiitetään" esim kodinhoitoon liittyvissä asioissa vaikka ne osa arkea onkin ja yhdessä ne hoidetaan.
On se vaan kiva tulla kotiin kun on esim ruoka pöydässä vaikka on aiemmin sovittu että minä teen ruoan, tai se että tiskikone onkin jo pyörimässä kun kerkiän kotiin jos aamulla ei ole ehtiny :)

ei meilläkään mitään suurempia kohteliaisuuksia sanota.. esim. mä olen tosi huono sanomaan kohteliaisuuksia miehelleni. silloin tällöin sanon jos miehelläni on erityisen hyvännäköiset vaatteet tai muuten ulkonäkö erityisen kiva ja siisti niin siitä sanon.. mieheni useasti kehuu peppuani hyväksi ja jos satun olemaan joskun erityisen hyvännäköinen niin siitä sanoo kans. olemme suomalaisia eli normaalia :D eivais

Meillä on diili, että kumpikin kiittää toista illalla, kun menemme nukkumaan. Eikä sen tarvitse olla mitään hienoa vaan esim. "kiitos, kun tiskasit" tai "kiitos, että olet sinä".

Elän vielä toivossa, että mies oppii sanomaan kivoja asioita, kun sillekin sanotaan.

Tottumuskysymyshän tuokin tietysti aika pitkälti on. Omassa lapsuudenkodissani ei harrastettu kehumista eikä kohteliaisuuksia, mutta itse tykkään kyllä huomioida toisia positiivisessa mielessä. Saa toiselle hyvän mielen, ja itselleenkin :)

En kuitenkaan sano kohteliaisuuksia siinä toivossa, että sitten toinenkin tajuais sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En kuitenkaan sano kohteliaisuuksia siinä toivossa, että sitten toinenkin tajuais sanoa.

Ei miehet tajua. Sun pitää ihan suoraan pyytää miestä sanomaan kohteliaisuus. Miehet ja naiset ovat erilaisia muutenkin kuin haarojen välistä. Hyväksy miehesi tajuamattomuus, niin parisuhteestanne tulee onnellisempi.

Yhteistyössä