Miehet ja lasten vaatetus

Alkuperäinen kirjoittaja tauntaun:
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Mä laitan valmiiksi.

Muutama viikko sitten kun en ehtinyt vaatteita valmiiksi katsoa niin meidän lapsi meni yöpaita päällä hoitoon. Mä en käsitä kuinka kaapista voi sattua juuri käteen se jota EI pitäisi laittaa päälle.

Niimpä! :o

Sitä mäkin mietin! Enää en uskalla sanoo mitään ku mies aina suuttuu ja sanoo "ihan sama mitä mä noille puen,ni aina on sun mielestä väärät!"
Mies on MONESTI laittanu jotain liian pientä vaatetta tai sit kahta jotain niin epäsopivaa väriä.noh,pääasia kai että lapsella on vaatteet päällä...kai... heh :D

Samoja kokemuksia, eli laitan yleensä vaatteet valmiiksi. Jos on jostain syystä unohtunut (olen itse ollut yötyössä ja mies aamulla vie lapset hoitoon) niin olen aina korostanut että lasten vaatekaapissa on pinoittain sopivankokoisia, puhtaita vaatteita joista voi valita. Mutta sitten kuitenkin on jonnekin ttuolinkarmille jäänyt edellisenä päivänä käytössä olleet likaiset vaatteet tai sattuu huomaamaan että meidän vaatekaapin ylähyllyllä on noita siskolle lähtöä odottelevia liina pieniä vaatteita. Joskus jo epäilen että tuo kaivelee niitä vaatteita pyykkikoristakin... :whistle:

Mutta juu, lopputulos voi olla mielenkiintoinen ja siihen päälle selitykset "no en mä nähnyt että ne oli likaisia", " ei se mun mielestä pieneltä näyttänyt" ja "en mä viitsinyt sieltä kaapista mennä penkomaan". Mutta siis harmillisinta mielestäni on se ettei tuo meinaa muistaa ottaa mukaan niitä vaatteita joita olen pakannut valmiiksi, siis esim sopivat ulkovaatteet tai lisää varavaatteita likaantuneiden tilalle. Kerran jos kymmenennenkin olen kotiin tultuani löytänyt lasten ulkoiluhousuja tms välttämättömiä vaatteita naulakosta johon hän on ne nostanut rattaiden päältä missä olivat valmiina aamua odottamassa. parhaimmillaan huomaan ne itse vasta siinä vaiheessa kun olen jo yövaatteisillani käymässä nukkumaan ja eikun taas pukemaan päälle ja päiväkodille... :headwall:

Ja miehen mielestä sillä ei nyt ole merkitystä sattuuko lapselle olemaan sopivia ulkoiluvaatteita mukana, kyllä ne päiväkodilta sitten jotain kehittelevät! :o

Laitan valmiiksi ulkovaatteet ja esim. kurikset jne. ihan sen vuoksi, että olen paremmin kartalla siitä, mitä muksuilla jo on päikkärissä valmiina.. Ja tulee ainakin keleille sopivat varusteet mukaan. ;) Mies osaa kyllä sisävaatteet löytää ihan hyvin itsekin. Laitan kyllä joskus nekin valmiiksi ihan vain nopeuttaakseni heidän lähtöään, kun miehelle tuppaa AINA tulemaan kiire jokapaikkaan... :)

Joo pakko laittaa valmiiksi. Vähän aikaa sitten mies vei aamu kasiksi hiukka vajaan 2,5v tytön hammaslääkäriin ja olin laittanut pinoon tytölle vaatteet ja siihen samaan 9kk vauvan vaatteet. Tyttö tuli hammaslääkäristä 68cm t-paita ja housut jalassa ja oma mekko siinä päällä :headwall:

Meillä homma menee niin päin, että mies aina katsoo ja huolehtii että vaatteet ovat yhteensopivat. En voi valittaa.

Jos lapsella on pelkästään paita likainen, niin minä en kyllä viitsi yhteensopivuuden takia vaihtaa myös housuja ja sukkia lapselle..

yleensä laitan vaatteet valmiiksi. koska jos en laita niin hyvinkin saattaa mennä pikkuveljen 86 paita isosiskon päälle joka käyttää koko 110. tai pikkuveljellä on siskon housut, mies vaan ihmettelee miten ne ei pysy päällä. muksuilla on kyllä vaatteensa erillisissä kaapeissa :whistle:

joskus esikoisen vauva-aikaan tuli kotiin asioilta ja mies oli pistänyt tyttärelle kestovaipan jalkaan. oli ensin PUL-tasku, sitten sisävaippa päällä ja koko komeuden kruunasi vielä villavaipat :laugh: :heart:

todellakin katson valmiiksi, meillä täälläpäin on sellaine perhekerho missä yleensä käydään, siellä käy syksyisin myös valokuvaaja no sillä kerralla kun se taas oli en päässytkään mutta käskin miehen viedä tytön siihen kuvaukseen , ja laitoin vaatteet valmiiksi rimpsumekon ja pitsisukkahousut mutta mies oli laittanut neidille kumisaappaat jalkaan ja ne oli myös siinä kuvassa, ihme ettei se valokuvaajakaan ollut sanonut mitään no sekin oli mies, naurattaa joka kerta kun katson niitä kuvia

Alkuperäinen kirjoittaja kahden tytön äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja tauntaun:
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Mä laitan valmiiksi.

Muutama viikko sitten kun en ehtinyt vaatteita valmiiksi katsoa niin meidän lapsi meni yöpaita päällä hoitoon. Mä en käsitä kuinka kaapista voi sattua juuri käteen se jota EI pitäisi laittaa päälle.

Niimpä! :o

Sitä mäkin mietin! Enää en uskalla sanoo mitään ku mies aina suuttuu ja sanoo "ihan sama mitä mä noille puen,ni aina on sun mielestä väärät!"
Mies on MONESTI laittanu jotain liian pientä vaatetta tai sit kahta jotain niin epäsopivaa väriä.noh,pääasia kai että lapsella on vaatteet päällä...kai... heh :D

meillä miehellä niin uskomaton tuuri että valitsee aina sen väärän vaikkei olisi kuin kaksi mistä valita, ei kyllä osta ite arpojakaan, aivan turhaa.

Katson valmiiksi, mutta jos ovat vain kotona sen päivän keskenään, en katso.
Mun värisilmään tekee pahaa välillä jotkin yhdistelmät, vaikka on ihan hienoa kyllä että mies osaa etsiä ne vaatteet.
Välillä tosin 92cm kokoa käyttävällä oli viimekesänä 74cm housut-mies luuli shortseiksi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Meillä homma menee niin päin, että mies aina katsoo ja huolehtii että vaatteet ovat yhteensopivat. En voi valittaa.

Jos lapsella on pelkästään paita likainen, niin minä en kyllä viitsi yhteensopivuuden takia vaihtaa myös housuja ja sukkia lapselle..

Kyllä meillä sen verran on vaatteita että löytyy niihin päälläoleviin sopiva paita.

pakkohan ne vaatteet on ite valkata! ukko on nimittäin vissiin taikuri tai jotain koska se löytää lasten päälle semmosta mitä en oo ikinä koko talossa nähnykkää ja ne vaatteet ei oo mitään kovin edustavia :o

lisäys. ukko sano että "eikö nuo tytöt voi käyttää samoja vaatteita?". joo ´jos olisivat samankokoset, toinen 92 ja toinen 80... miehen mielestä nuo "pari" senttiä ei näy vaatteissa ja voivat käyttää toistensa vaatteita :laugh:

:

joskus esikoisen vauva-aikaan tuli kotiin asioilta ja mies oli pistänyt tyttärelle kestovaipan jalkaan. oli ensin PUL-tasku, sitten sisävaippa päällä ja koko komeuden kruunasi vielä villavaipat :laugh: :heart:
[/quote]

No pääasia, että yrittää. Nyt taitaa sujua jo vähän paremmin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Tää on ihan paras ketju :laugh:

Meillä toimii se, että laittaa kaikki käyttökelvottomat vaatteet ihan alimmaiseksi, ei se mies lähde sieltä niitä noukkimaan. :)

Älä nyt ole ihan varma. Minusta taas tuntuu, että oma mieheni oikein kaivaa esiin ne yhteensopimattomat vaatekappaleet. Oikein pistää joskus aamuisin jännittämään millainen peppipitkätossu sieltä aamupesulta oikein tulee :-)

Meillä mies on kyllä oppinut jonkin verran katsomaan, mitä lasten päälle laittaa. Viikonloppuna olin pitkästä aikaa viihteellä yksin, ja aamulla ihmettelin, kun nuorimmaisella oli ollut yöpukuna pitkähihainen ja umpilahkeinen haalari. Siis tällä helteellä. Ja kuulema oli itkeskellyt alkuyön. No en ihmettele...

Ja silloin kun tuo nuorimmainen syntyi, niin kysyi varovaisesti, että mitä laitetaan esikoiselle päälle kun tuo katsomaan pikkusisartaan. No oli löytänyt ihan hyvät vaatteet, kun ohjeistin sen verran, että siltä alimmalta hyllyltä ei kannata laittaa, kun ne on niitä pihavaatteita.

Meillä mies kerran puki pojan yöunille. Yöpuku oli asianmukaisesti päällä, mutta vaipan oli unohtanut laittaa. Onneksi jostain kumman syystä (vaikka oli jo peittokin päällä) huomasin asian kun kävin pojalle sanomassa hyvää yötä.

Onko muka kaikkien mihet tuollaisia???

Minä en ikinä laita mitään vaatteita valmiiksi. Kyllä miehellä on silmät päässä. Aina hyvin pukee ja vielä niin, että värit sopivat yhteen. Eikä ikinä tietenkään likaisia tai säähän epäsovia vaatteita.

Tykätään kumpikin kun vaatteiden värit sointuu yhteen. Mies on alusta asti ollut oma-aloitteinen vauvan hoidossa ja osaa hoitaa/pukea vauvan ihan yhtä hyvin kuin minäkin. Erilaiset tavat ja systeemit on heillä kahdella esim nukutuksessa kuin mulla, mutta kyllä vauva oppii hyvin monia eri tapoja.

Mun elämänsulostuttajani on kunnostautunut useampaan otteeseen näissä asioissa :D Löytää poikkeuksetta vaatekaapin hirveimmät ja yhteensopimattomimmat yhdistelmät pukiessaan tyttöjä. On myös niin uuno, ettei huomaa, jos nuoremman tytön hyllylle on vahingossa eksynyt jokin vanhemman tytön vaatekappale ja pukee tuolle 74 cm:n pituiselle 1-vuotiaalle isosiskon 110-senttisen puseron, joka näyttää pitkältä yöpaidalta. Ja sama toisinpäin. Koetti pari viikkoa sitten pukea vanhemmalle likalle pikkusiskon 80-senttistä bodya :xmas: Body on tämän isosiskon vanha, vauvaiästä pieneksi jäänyt body ja eihän hän nyt tullut ajatelleeksi ettei se enää mahdu, oli vaan tutunnäköinen vaatekappale! Tajusi kyllä sitten pukiessaan jotakin, kun tyttö itse naureskeli että "hehee, isi pukee mulle Lounan vaatteita"

Minä laitan valmiiksi illalla vaatteet,itse olen töissä kun nuo lähtevät hoitoon.
Joskus harvoin kun en jaksa,niin ihan kivoja yhdistelmiä lapsilla on päällä,on miehellä sen verran värisilmää itselläänkin,minä vaan tykkään enemmän pelata vaatteiden kanssa ja mulle sillä on väliä mitä päältä löytyy. :D

Olen ollut varma, että meillä mies tekee vastaavaa ihan vain pilaillakseen mutta näyttääkin olevan yleisempi ongelma. Mies on nimittäin pukenut 9kk:n ikäiselle pojalle 4-vuotiaan tytön pinkin Hello Kitty-paidan ja silmät kirkkaina väittänyt, ettei huomannut ollenkaan. Eipä tietenkään, vauvahan hukkui paidan sisään. Mies pukee säännöllisesti myös lasten kengät vääriin jalkoihin! En tajua, miksi mies ei muka erota, miten päin kengät pitää pukea mutta etenkin talvikengät on tosi usein väärissä jaloissa. Onneksi esikoinen on nyt jo niin iso, että huolehtii omasta pukeutumisestaan ja katsoo vähän 2-vuotiaan veljensäkin vaatteiden päälle :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sossu:

Minä en ikinä laita mitään vaatteita valmiiksi. Kyllä miehellä on silmät päässä. Aina hyvin pukee ja vielä niin, että värit sopivat yhteen. Eikä ikinä tietenkään likaisia tai säähän epäsovia vaatteita.

Tykätään kumpikin kun vaatteiden värit sointuu yhteen. Mies on alusta asti ollut oma-aloitteinen vauvan hoidossa ja osaa hoitaa/pukea vauvan ihan yhtä hyvin kuin minäkin. Erilaiset tavat ja systeemit on heillä kahdella esim nukutuksessa kuin mulla, mutta kyllä vauva oppii hyvin monia eri tapoja.

samaa mieltä. Kyl munkin mies osaa pukea lapsen ihan hyvin ja hienosti.

Alkuperäinen kirjoittaja samma här:
Alkuperäinen kirjoittaja Sossu:

samaa mieltä. Kyl munkin mies osaa pukea lapsen ihan hyvin ja hienosti.

No teillä on vissiin vähän fiksummat miehet kuin meillä. Olkaa onnellisia, niin mekin ollaan :heart:

Yhteistyössä