miehistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tea

Vieras
Täällä on ollutkin haluttomista miehistä juttua.
Onko todella niin, että se on yleistä?

Joku mies jossakin ketjussa kirjoitti, ettei mies halua jatkuvasti samaa naista vaan se alkaa tympiä eli tämähän tarkoittaa juuri sitä, että pitemmän päälle mies muuttu haluttomaksi.
Miksi miehet sitten toimivat noin? Pitävät yllä parisuhdetta, mutta se ei tyydytä kumpaakaan ja juoksevat vieraissa?

Oma mieheni on nyt pihannut puolisen vuotta ja en enää jaksa. Tässä yhtenä päivänä yritti suudella sellaiseen aikaa, ettei ollut aikaa mihinkään muuhun aivan kuin tarkoituksella ettei tarvi vaan sekstailla. Minä en antanut suudella.

Olen niin tympääntynyt tähän puutteeseeni, että aion olla antamatta kuukausien välillä, kun hän haluaa, koska hänellä ei ole tarkoitustakaan vastata minun tarpeisiini. Katsotaan ollaanko koko loppuelämä selibaatissa. Häntä asia ei tunnu vaivaavan.

""Miksi miehet sitten toimivat noin? Pitävät yllä parisuhdetta, mutta se ei tyydytä kumpaakaan ja juoksevat vieraissa?""

Tämä johtuu siitä, että mies on kiintynyt puolisoonsa. Kiintymyksen syntymiseen menee tavalliselta heteromieheltä vuosia, joiltain jopa vuosikymmeniä. Tässä ajassa mies myös menettää suurimman seksuaalisen kiinnostuksen puolisoa kohtaan ja lähtee jahtaamaan vieraita hameen helmoja. Miehelle riittää kun kotona on siistiä ja ruoka hyvää. Seksiä haetaan salarakkailta ja maksullisilta naisilta. Biologiasta johtuen miehen peli ei nouse jos naista on tarpeeksi monta kertaa siittänyt. Jos tämä ei olisi totta, niin tietyt evoluution kannalta positiiviset piirteet eivät olisi nykyihmisen etuna. Koska näin ei ole, niin huippumiehet ovat kautta aikojen siittäneet lukuisia jälkeläisiä lukuisten naisten kanssa. Ja jokainen mieshän haluaa, ainakin haaveissaan, olla haaremin kuningas.

tea, lue noita komentajan muita kommentteja niin huomaat, että hän on joku pervorukka, joka yrittää selittää olemustaan biologialla.

Ihan samalla kaavalla nainenkin kyllästyy seksiin saman miehen kanssa. Mieshän se yleensä mielletään suhteessakin siksi aktiivisemmaksi osapuoleksi. Nainen taas tahtoo suhteen kahden ensimmäisen vuoden ajan paljon seksiä (0.5 - 2 vuotta) ja sen jälkeen seksuaalinen mielenkiinto tätä miestä kohtaan tippuu radikaalisti. Mies haluaisi edelleen, mutta nainen kaipaa jo muita miehiä seksiinsä. Nainen haluaisi taas seksiä kuin eläin, jos vaihtaisi miestä.

Normaalissa, lämpimässä rakkaussuhteessa on kuitenkin muitakin ulottuvuuksia kuin seksi. Jos olisimme vain seksin perään, meidän suhteemme kestäisi korkeintaan sen kaksi vuotta. Moni kuitenkin kaipaa jotain muuta. Elinikäistä kumppanuutta, rakkautta, kiintymystä, ystävyyttä, asioiden jakamista, yhteistä elämää. Sekä miehet että naiset kaipaavat tällaista. Se on kehittynyt meidän biologiseksi ominaisuudeksemme jo kymmeniä tuhansia vuosia sitten. Sitä ennen olimme niitä pelkän seksin perässä juoksevia apinoita, joita jotkut edelleenkin ylpeänä(?) kertovat olevansa. He ylpeilevät sillä, että heidän aivokuorensa eli tietoisuutensa ja ihmisyytensä ydin, ei ole niin kehittynyt kuin muilla ihmisillä.

Ihmisen erottaa muista eläimistä juuri aivokuoren kehittyneisyys. Siksi olemme älykkäämpiä ja kykenemme korkeampiin tunteisiin. Kykenemme pariutumaan elämän ajaksi ja olemaan uskollisia jos niin tahdomme. Seksi ja se että sitä on saatava mahdollisimman usein ei ole meille enää se kaikkein päällimmäinen asia. Voimme vastustaa kiusausta, vaikka suhteemme aikana varmasti näemmekin seksuaalisesti kiinnostavia yksilöitä. Jos tähän ei kykene, ei ole niin kehittynyt yksilö.

No biologisestihan asian voisi kasittaa niin, etta jos mies on onnistunut saamaan oman luolansa suojiin hanen kasityksensa mukaan geneettisessa parhaimmistossa olevan yksilon, niin juuri hanta han haluaa siittaa kerta toisensa jalkeen. Erityisesti jos nainen osoittaa myos hyvia taitoja huolehtia miehen jalkikasvusta, nainhan mies tulee vakuuttuneeksi, etta hanen geeninsa on paitsi jalostettu parhaimmalla yksilolla ne myos hoivataan ja kannustetaan kukoistukseen parhaiten juuri taman naisen kanssa. Tama saa myos miehen pysymaan kotona, pitamaan huolen jalkikasvustaan, auttaen sita menestymaan.

Nain mies ei halua ottaa riskeja (kentisen naisella vai hyva fyysinen perima, ei henkinen, miten kay mahd salarakkaan lasten jne) suhteen ulkopuolella, silla hanen biologiset tarpeensa ovat syttyneita ja tyydytettyja hanen suhteessaan.

Huippuyksilot miehissa siis ovat itse niin kokonaisvaltaisen hyvia paketteja etta loytavat veroisensa ja nain tekevat evoluutiollisesti parhaimman ja viisaimmat valinnan siittamalla ja rakastamalla omaa hyvaa vaimoaan.

Nain he ovat varmistaneet otollisimmat olosuhteen oman lalkikasvun luomiseen seka ""jalostukseen"".

Huippumies on siis uskollinen.

Tosi ankeaa, mun mies on pihdannut kohta 2 kk:ta.
eli ei kovin pitkä aika sinuun taukoon verrattuna, mutta en ole koskaan ollut tälläisessä suhteessa (missä pihdataan tai
mielestäni miehen puolelta ollaan kiristäjiä, olen aktiivisempi osapuoli ja kyllähän se repii otsa lumpiosta, parempi mielestäni olisi sitten vaikka haukkua pystyyn, ennen kuin tälläistä, ei rakenna mitään) ja minusta tälläinen on ihan per....tä, sekä outoa, mutta otan kohtapuoliin puheeksi, en viitsi hukata aikaani tälläiseen, jossei selkeää vastausta saa.
Tulee vaan kaunaa, katkeruutta yms. kaikkea ilkeää mistä ei kumpikaan hyödy. Enkä jaksa pyörittää päässä eri vaihtoehtoja, haluan laittaa aikani johonkin parempaan. Elämä on niin lyhyt hukattavaksi tälläiseen, tyhjän saa pyytämättäkin.
Tiedän tunteesi, koko kirjon, se vaan että suhteeni ei ole kovin vanha, pitäisi olla parhaassa ""vedossa"" vielä.

Mutta en usko tuohon koston kierteeseen, olen kyllä tehnyt itse samaa kiukuissani, eipä se hyödytä, molemmat jää ilman että se siitä.
Ehdotan että nostan kissan pöydälle, rauhallisesti ja asiallisesti, syyttäminen ei toimi eikä auta.
parempi sekin kuin pattitilanne, en minä ainakaan halua tulevaisuudessa elää näin.
En ole koskaan kiristänyt seksillä, enkä muullakaan asialla, enkä hemmetissä hyväksy sitä toiseltakaan.

Teet täysin vääriä oletuksia, jotka vaativat korjausta:

""jos mies on onnistunut saamaan oman luolansa suojiin hanen kasityksensa mukaan geneettisessa parhaimmistossa olevan yksilon, niin juuri hanta han haluaa siittaa kerta toisensa jalkeen. ""

Ei vaan parempi on siittää mahdollisimman monta jälkeläistä ja tämä ei käytännössä onnistu kuin vaihtamalla puolisio tai panemmalla lukuisten naisten kanssa. Tässä on miehen vietin ydin. Jälkeläisistähän ei vielä aikaisessa vaiheessa tiedä mitä niistä tulee. Turvallisinta on maksimoida onnistumisen mahdollisuus.

""Tama saa myos miehen pysymaan kotona, pitamaan huolen jalkikasvustaan, auttaen sita menestymaan.""

Totta, mutta muiden naisten siittäminen ei poista tätä. Huippumiehellä on varallisuutta ja mahdollisuudet ylläpitää haaremia, eli elättää useita naisia. Tähän perustuvat nykyisin itämaissa olevat avioliittosäännöt, joissa vain varakkailla miehillä on käytännössä oikeus ottaa useita vaimoja.

""Huippuyksilot miehissa siis ovat itse niin kokonaisvaltaisen hyvia paketteja etta loytavat veroisensa ja nain tekevat evoluutiollisesti parhaimman ja viisaimmat valinnan siittamalla ja rakastamalla omaa hyvaa vaimoaan.""

Edelleenkin mikään ei estä pitämästä hyvää vaimoa ja perhettä ja kuitenkin siittämällä mahdollisimman monta naista siinä sivussa. Huippumiehen velvollisuus on saattaa monta jälkeläistä, koska naiset itse tahtovat huippumiehen spermaa.

Kun ihmislapsen kehitys alkoi viedä niin kauan kuin se nykyään vie, alkoi olla parempi, että kaksi vanhempaa hoitaa lapsiaan. Siksi mies kehittyi sellaiseksi, että halusi pysyvään parisuhteeseen. Näin hän kykeni varmistamaan, että oma jälkeläinen kasvaa aikuisikään asti. Miehen kannattaa valita sellainen kumppani, jonka kanssa hän saa parhaimmat jälkeläiset aikaan. Mies saattoi sen lisäksi tilaisuuden tullen pettää muiden kanssa, sillä eihän siitä haittaakaan ollut.

Nainen haluaa myös pysyvään parisuhteeseen, sillä hänkin haluaa jälkeläistensä säilyvän. Nainen valitsee kumppanikseen miehen, jonka uskoo olevan hyvä kasvattamaan lapsia siten että lapset kasvaisivat aikuisiksi. Siinä sivussa nainen harrasti seksiä muiden urosten aikaan. Nykyäänkin nainen tuntee vetoa miehekkäämmät piirteet omaaviin miehiin ovulaationsa aikana ja muina aikoina häneen vetoaa enemmän perheenisätyypit. Eli nainen siitti lapsensa siitoskykyisillä miehillä ja hoidatti ne perheenisämiehillä.

Nykyään ajat on tietysti muuttuneet entisestään. Parisuhteesta on tullut entistä keskeisempi ja länsimaisessa kulttuurissa usein kaikenlainen pettäminen tuomitaan. Miehelle ja naiselle kuitenkin kehittyi tarve pysyvään parisuhteeseen noista edellämainituista syistä. Nykyään meillä on huomattava empatiakyky ja moraali, joten emme normaalisti petä.

Mä oon oikeesti opiskellut näitä asioita, joten tiedän mistä puhun...

tässä on nyt se ristiriita vaan hyvä komentaja, että harva mies se todella lapsia haluaa useamman eri naisen kanssa.
Salarakkaita kyllä varmaan useatkin miehet pitävät, mutta haluavat se olevan ilman lapsia.
Näinhän miehillä olisi elatusvelvollisuus huipussaan, kun niitä valiotenaviaan elättäisi kaikkien mahdollisten naisten kanssa tehtynä, niitähän olisi kymmeniä.

Tiedän monta miestä, joille on tullut avioero, mutta uusia lapsia he eivät enää halua uudessa suhteessa eli en kyllä ihan usko tuohon, että ongelman syy on lasten siittäminen eri naisten kanssa.

Itse elän pitkässä suhteessa, jossa mies ajoittain haluton. Olen ratkaissut sen siten, että käyn ns.turvallisissa vieraissa silloin kun siltä tuntuu. Ei tarvitse moisista riidellä, ja itsekin olen varmasti parempi avovaimo, kuin silloin kun kärsin puutteessa.

Ongelman syy ei ole lasten siittäminen useiden eri naisten kanssa. Pettämisen syyt vain pohjautuvat biologiaan.

Kehityshistorian mukaan mies halusi omakseen sen geeneiltään itselleen parhaiten istuvan kumppanin. Sen lisäksi mies tilaisuuden tullen pyrki jakamaan siementään muuallekin. Siitä on jäänteenä edelleen se, että muutkin kiinnostavat, vaikkakaan ei enää lisääntymismielessä.

Nainen taas halusi miehekseen isätyypin, joka huolehtisi osaltaan siitä, että lapset kasvaisivat aikuiseksi. Siittäjäksi nainen taas halusi niitä geneettisesti lastentekoon parhaiten sopivia yksilöitä, joten varsinkin piilossa tapahtuvan ovulaationsa aikaan nainen hakeutui pettämään.

Biologisen ja kognitiivisen kehityshistoriamme takia molemmat sukupuolet ovat alttiita pettämään, mutta silti haluavat pysyvään parisuhteeseen.

Nykyään meillä on niin kehittynyt aivokuori, että osaamme säädellä mielihalujamme ja pitkän tähtäimen tavoitteemme ylittävät lyhyen tähtäimen mielihalut (pettäminen) siksi että onnistuisimme pitkän tähtäimen toiminnan ohjauksessamme. Pystymme kontrolloimaan tekemisiämme, emmekä toimi hetkellisten tunteidemme vallassa.

Emme säntää pettämään heti, kun joku muu kiinnostaa. Emme säntää tappamaan heti, kun joku suututtaa. Olemme tietoisia tekojemme seurauksista ja meille on kehittynyt moraali- ja empatiakyky.

Juuri tämä empatiakyky puhuttelee minua miehessä nyt. Nuorempana miehen oli oltava pitkä, komea, ei vatsaa, ei silmälaseja, mutta nyt seksi ei ole mitään ellei se ole suuresti henkistä.

Saan itselleni suurta seksuaalista nautintoa, kun saan antaa miehelle nautintoa, pystyn eläytymään siihen täysin ja saan henkistä ja fyysistä yhteyden tunnetta.

Saan miehiltä paljon tarjouksia, mutta vain tämä rakkaani puhuttelee. Tietenkin olen imarreltu huomiosta, enhän ole ihan nuorikaan. Mutta näin vanhana ehkä saan enemmän huomiota kuin koskaan, olenko löytänyt itseni vai olinko nuorempana liian ""täydellinen""? No eihän tämä trendi voi ikuisesti jatkua. Nykyisestä miesystävästä toivoisin elämänkumppania ja haluaisin rakastaa myös hänen lastaan ja toivoisin hänen rakastavan minun lastani.

Jos nainen on haluton, vikaa etsitaan hormonaalisesta ehkaisysta tai viela yleisemmin miehesta. Kehoitetaan huomioimaan naista tai yksinkertisesti todetaan, ettei seksinpuutteeseen kuole.

Kun haluton osapuoli onkin mies, vastaukset ovat perin erilaisia. Ylensa ensimmaiseksi ehdotetaan, etta mies varmaankin sitten pettaa. Seuraavaksi jankutetaan tata biologia-puppua, jolla ei ole kovin paljoa tekemista nykypaivana, vaikka se varmaankin geeneihimme onkin koodatuna.

Naisen haluttomuutta pidetaan jotenkin luonnollisena, mutta miehen haluttomuus on jotain kauheaa. Se on loukkaus naiseutta kohtaan. Nainen alkaa tuntea itsensa epaviehattavaksi ja itsetunto murenee, ellei sita paikata vieraiden miesten ihailulla.

Kukaan nainen ei koskaan ehdota, etta naisen pitaisi tehda asialle jotain. Harva ymmartaa miehen paineita tai suosittelee miehen huomioimista tai ymmartamista. Ulkonaosta tai seksitaidoista muistuttaja joutaa sylttytehtaalle.

Kertokaapas, mista tama ristiriitainen suhtautuminen johtuu?

Ps. Miksei miehen haluttomuus voi johtua esimerkiksi stressista tai testosteronin puutteesta?

Sinan konsti on hyvä ja sopii naisille ja miehille silloin, kun sexi takkuaa.
Mutta sitten, turvat tukkoon, näistä ei pidä huudella, eikä kehuskella tyttö tai poikaporukoissa, saatu mikä saatu ja annettu mikä annettu, aamen.

Naisille vielä yksi konsti piristämään lätsähtänyttä sexiä ja silloin kun mies on aloitekyvytön.

Kun näet miehen tulevan töistä kotiin, mene keittön pöydälle makaamaan tyyny vatsan alla ilman pikkuhousuja, mutta pitkä kotimekko päällä.
Mies kysyy:""Mitä nyt, mitä olet laittanut ruuaksi""?
Nosta hameesi kainaloihin ja sano:""Rakkaani, lihapöytä on katettu""!
Kun temput on (toivottavasti)tehty, vedä karjalanpaisti uunista nälkäiselle panomiehelle.

Ellei muuta vaikutusta ole, tämän pitäisi ainakin kertoa sen, että sexi on iloinen (kin) asia.

Meillä miehen haluttomuus on suoraan verrannollinen hänen stressin määrään. Työ syö valtaosan miehen ajasta sekä henkisestä kapasiteetista, mistä seuraa se ettei hän jaksa ajatella seksiä.

Asiasta on jopa jonkin verran keskusteltu - ongelmaksi vaan jää se ettemme keksi asiaan ratkaisua. Mies ei tule työntekooan vähentämään, ei pysty. (kyllä, olen harkinnut eroa, enkä tietenkään ainoastaan seksinpuutteen vuoksi)

Tämä se on työnarkomaanien vaimojen kohtalo/tai ongelma.
Ilmeisesti miehesi on yrittäjä, koska toteat, ettei pysty työntekoaan vähentämään.
Tämä on trakikoomillista, pitää ajaa onnensa ohi tekemällä työtä liian paljon.

Muistan hyvin oman oravanpyöräni. Sen kierrokset vain lisääntyivät, kun teki mieli hypätä pois.
Ajattelin kyllä perhettäni(niin varmaamn sinunkin miehesi), että kun vielä tuon urakan teen, sitten helpottaa, mutta paskan marjat. Verottaja on laskuineen kintereillä, niin kauan, kuin arkkusi päällä on 180 sm soraa. Vielä sen jäkeenkin perikunta viuluja makselee, ja mistä, ISÄN AHKERUUDESTA. Surkuhupaisaa.

Ei siinä jaksanut eikä joutanut kulli seisomaan, onneksi vaimo ei ollut sexikästä tyyppiä.
Nyt kun pääsin ""kehästä pois"" panostan vain elämisen mukavuuteen, johon sexi kuuluu ensisijaisesti ja lähimmäisteni hyvinvointi.

Hyvä, Tea, lue viestini stressittömälle.
Ehkä miehesi on työnarkomaanin oravanpyörässä, kuten minäkin aikoinaan.

Miesten haluttomuus ei ole todellakaan yleistä. Mies haluaa AINA. Minusta ainakin tuntuu, että niin kauan, kuin evät vähäkin tärisee haluan Naista.
Aktiivisen työelämänsä aikana mies haluaa vain omaa naistaan, sitä, jonka on elämän kumppanikseen ja lastensa synnyttäjäksi valinnut, tai saanut.

Miehelläsi on tarkoitus vastata haasteisiisi, mutta, mutta, älyääkö hän vähän hellittää ja antaa aikaa rakkaudelle, sinulle.
Monilta katkeaa elämänlanka parhaassa 45-55 iässä.
Kun miehet ymmärtäisivät, ettei sota yhtä miestä kaipaa, he ottaisivat vaimonsa syliinsä ja sanoisivat:"" Sinä olet elämässäni tärkeintä ja sinun hiuksiasi haluaisin silittää lyhyen elämäni loppuajan.

Sitten kun kertoisit vielä Komentaja senkin, miksi miehet nykyään haluavat kuitenkin käyttää raskauden ehkäisyä salarakkaidensa kanssa... Kun kerran biologialla perustelet petturuuden, niin perustelisitkos tämänkin. Jos kerran miehellä on biologinen tarve siittää mahdollisimman monta jälkeläistä mahdollisimman monen naisen kanssa, niin miksette sitten tee sitä? Miksi käytätte ehkäisyä? Miksette kerro puolisoillennekin tästä asiasta? Miksi te valehtelette?

Tätä meilläkin, mies haluton ja itse olen jatkuvasti puutteessa. Jotenkin sen nyt on kestänyt mutta kun joutuu sitten kerjäämään kaikkea hellyyttä. Viime riidan päälle sitten vielä selvisi ettei mieheni rakasta mua, tai ettei edes tiedä mitä rakkaus on. Niin sanotusti hän ei vain kykene empatiaan, melko tunteeton ja myös työnarkomaani.

Tilannetta mielestäni pahentaa vielä sekin että olen kuudennella kuulla raskaana ja yhdessä ollaan oltu kuusi vuotta ja tähän asti on sanonut rakastavansa mua, vaikkei koskaan ole. Tiedän että pikkuhiljaa muutun itsekin tässä suhteessa hirviöksi, enkä tiedä mitä tehdä. Miehelle kyllä kelpaa suihinotot, mutta se että ymmärtäisi ettei se nännin tai sormen pyörittäminen iholla tunnu missään.

Kun elämästä yhtäkkiä viedään hellyys, rakkaus ja seksi, tuntuu elämä melkoisen tyhjältä. Jos jotain saan kerjättyä niin saan rapsutusta, jalkojen hierontaa tai päähän taputtelua. Olen siis päättänyt olla haluamatta ja tyytyä osaani kunnes katkean. Se minne tämä suhde menee en tiedä. Luultavasti en enää jaksa.

Mitta on täysi, varsinkin kun miehen mielestä on oikein loukata ja satuttaa. Olen ymmärtänyt että se on mulle oikein. Kun ennenkin olen kärsinyt sekä henkisestä ja fyysisestä väkivallasta olen päättänyt vastata samalla mitalla. Nyt kun olen raskaana tuntuu siltä että haluan suojella itseäni/lastani ja olla sen arvoinen kuin oikeasti olen. Jos mieheni ei halua muuttua ja nähdä vaivaa perheensä eteen, se on todellakin hänen vahinko.

Tästä tuli melkoinen tunteen purkaus mutta sen piti vaan sanomani että molemmat ovat suhteessa vastuussa toisistaan. Ei ole oikein ottaa itselleen kumppania jos ei sitten edes yritä tyydyttää edes joskus toisen tarpeita. Itsensä rakastaminen ja toisen kunnioittaminen ovat avainsanoja. Meillä oli ennen mahtavaa seksiä, mutta se olikin liian hyvää kestääkseen.

Tea hyvä, syy siihen miksi miehet eivät halua lisää lapsia on tämä holhous ja mies-kustantaa-kaiken yhteiskunta, jossa jokainen lapsi on helvetillinen lovi tavallisen miehen kukkaroon. Huippumiehillä tälläistä ongelmaa ei ole. mm. Peter Nygardilla on käsittääkseni 5-6 lasta, usean erinaisen kanssa.