Mieleenpainuvimmat lehtimyyjät kautta aikojen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kukkanen2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kukkanen2

Aktiivinen jäsen
13.06.2007
4 369
1
36
Eli minkälainen lehti(puhelin)myyjä on jäänyt erikoisesti mieleesi ja miksi?

Mulle soitti kerran joku nuori mies ja yritti myydä Menaisia, Eevaa ja/tai Reginaa. Vaikka kuinka yritin sanoa hänelle etten osta, hän kyseli oikein sellasella hunajaisella ja venyttävällä äänellä että ''Miiiiiiksi et ostaisi? Saisit palkinnonkin siinä mukana. Sellaisen aivan ihanan helminauhakorun kaulaasi. Olen aivan varma että pitäisit siitä, etkö sinäkin ajattele niin 'Kukkanen'?''
Siinä vaiheessa mulla oli jo vaikeuksia pidätellä naurua, mutta kysyin kuitenkin siltä sälliltä että ''Vai oikein ihana helmikaulanauha? Hmm...tykkäisitsä siitä?''
Myyjä kakosteli jotain ja yritti selittää etteihän hän nyt sellasta vois käyttää. Jatkoin ''No miten se susta sitten on niin ihana?''. Kakomista tuli lisää ja myyjä yritti aloittaa alusta ''Ooooostaisit nyt Kukkaneeeeenn, miiiiksi et ostaisi?''. Totesin lopulta että en viiti ostaa sellasia lehtiä, niitä ei voi oikein käyttää edes sytykkeenä.
Loppuun se myyjä kiitteli erittäin hauskasta soitosta ja toivotti hyvät jatkot :whistle:

Ei lehtimyyjä mutta galluppia tekivät. Asia koski tupakanpolttoa ja silloin aikoinaan kyseessä "yo" merkkinen savuke. Sitten mun piti vastata kysymyksiin ja melkein kokoajan jouduin sanomaan "yo" (jou). Lopulta revettiin molemmat nauruun puhelimessa. Se oli aika hauskaa kun naurulta ei saanut sanaa suustaan.

:D No mulle soitettiin muutama kuukausi sitten jostain lasten kirjakerhosta. Kuulutaan jo Lasten Omaan Kirjakerhoon ja tuumasin heti alkuun, että meille riittää tämä yksi kerho. Tätsä toisessa päässä henkäili hunajaisella äänellään, että "onko sulla lapsia? Minkä ikäisiä?"
minä: "joo yksi lapsi on, 1v8kk"
myyjä: (kiljahtaen) "VOOOOOI ETTÄ!! IHANAA!! Tyttö vai poika?
minä:: "öh.. tyttö"
myyjä: "IHANAAAA! TYTTÖ!! MINKÄ NIMINEN?"
minä: "Aino..."
myyjä: "OI MITEN IIIIIHANA NIMI!! Nyt olisi Ainolle sellainen tarjous josta hän ei voisi kieltäytyä!"
minä: "No äiti taas kieltäytyy nyt tällä kertaa."
myyjä: "Kyllä äitiä vielä kaduttaa!"
minä: "Ok, otan riskin"

:D

no yks kirjakauppias soitti ja tyrkytti satukirjasarjaa,hintaa sil oli 600-800? en muista enää tarkkaan.kaikkensa yritti et oisin tilanu ne.lopulta sanoi mulle et mun lapsista kasvaa tosi tyhmiä kun en anna heille mahdollisuutta lukea niitä satukirjoja.kouluista opettajat on kuulema soitelleet hänelle ja sanoneet että on selvästi havaittavissa kenen lapset lukee näitä kyseisiä satukirjoja,ovat paljon muita fiksumpia ja häiriökäyttäytymistä ei ole yhtään.että sellainen kauppias se :D

eräs nuori poika tyrkytti kaikkia lehtiä mitä heidän firmasta löyty, olin juuri pihatöissä, niin ehdotti jotaki puutarhalehteä, ja kun kuuli että meillä haukkui koira niin lemmikkilehteä.. jä minä vaan ei kiitos, tosi monta kertaa.. sillä pojalla jo itelläki alko naurattaa se tyrkytys..

Mulle soitti joku päivä lehtimyyjä ja keskustelu meni jotenki näin
Minä "sukunimi"
lehtimyyjä "Onko xxx"
M "joo"
l "xxx täällä xxx-firmasta jne"
m "En nyt osta tai tilaa mitään"
l "No en ois mitään sulle myynykään" ja löi luurin korvaan.

Mulle soitettiin ja kaupattiin 2+ ja vauvaa. Sanoin etten osta kerta ei oo lapsiakaan. Rupesi kauppias sitten utelemaan että minkä ikäinen olen (25) ja miksi ihmeessä minulla ei vielä ole lapsia... kyseli ja kyseli...

Mulle seiskan kaupustelija kehui kylkiäisenä tulevaa laukkusarjaa. On kuulemma NIIN upea että itsekin sellaisen haluaisi mutta kun eivät (muka) saa. Mun oli kyllä tarkoituskin sillon tilata tuo lehti ja kuuntelin huvittuneena sen suitsutusta tuosta setistä. No eihän ne kummoisia ole, vastaavia laukkuja kaapit vääränä ja kirppareilta saisi lisää...

Lankapuhelinaikana soitti joku nuori tyttömyyjä. Puhkesi pulputtamaan heti kun vastasin, kimitti hirveätä vauhtia eikä edes henkeä vetänyt. Vissiin luki jostain paperista suoraan, kuulosti ihan nauhoitukselta. Lopulta tein rumasti, katkaisin puhelun. Oli vähän pakko, kun en saanut suunvuoroa itse ollenkaan =)

Mulle soitettiin ja pyydettiin tilaamaan Vauva-lehti. Ei auttanut muuta sanoa kuin että kun eihän meillä ole edes vauva-ikäisiäkään enää niin miten mua noi vauvajutut kiinnostaisi. Puhelinmyyjä sitten uteli lasten lukumäärää johon vastasin että 3 lasta on. Siihen puhelinmyyjä että palataan asiaan kun saatte neljännen...

Meillä vain on lapsiluku täynnä..

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
:D No mulle soitettiin muutama kuukausi sitten jostain lasten kirjakerhosta. Kuulutaan jo Lasten Omaan Kirjakerhoon ja tuumasin heti alkuun, että meille riittää tämä yksi kerho. Tätsä toisessa päässä henkäili hunajaisella äänellään, että "onko sulla lapsia? Minkä ikäisiä?"
minä: "joo yksi lapsi on, 1v8kk"
myyjä: (kiljahtaen) "VOOOOOI ETTÄ!! IHANAA!! Tyttö vai poika?
minä:: "öh.. tyttö"
myyjä: "IHANAAAA! TYTTÖ!! MINKÄ NIMINEN?"
minä: "Aino..."
myyjä: "OI MITEN IIIIIHANA NIMI!! Nyt olisi Ainolle sellainen tarjous josta hän ei voisi kieltäytyä!"
minä: "No äiti taas kieltäytyy nyt tällä kertaa."
myyjä: "Kyllä äitiä vielä kaduttaa!"
minä: "Ok, otan riskin"

:D

:laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Mulle soitti joku päivä lehtimyyjä ja keskustelu meni jotenki näin
Minä "sukunimi"
lehtimyyjä "Onko xxx"
M "joo"
l "xxx täällä xxx-firmasta jne"
m "En nyt osta tai tilaa mitään"
l "No en ois mitään sulle myynykään" ja löi luurin korvaan.

Eikä? Nää myyjät on jotenkin huvittavimpia :laugh: :laugh:

Tämä juttu on taulukauppiaasta, ne jotka joskus kiersi ovelta ovelle.
Tästä on jo varmaan 10 vuotta aikaa, mutta olimme kaverilla kotibileissä ja ovelle tuli puolalainen taulukauppiaspoika kauppaamaan taulujaan. No ei ostettu taulua mutta pyydettiin poika mukaan bileisiin ja hänhän tuli ja loppujen lopuksi otettiin kaikki porukalla drinksuja ja puolalaisen mielestä meidän Kosanderi oli raakanakin aika mautonta :o

Mulle soitti pirtsakka nainen, en muista mikä lehti oli kyseessä muta aloitti näin:
"No HEIPPA!Se on Marja Pakaste xxx-lehdestä päivää!............"
Alkoi myyntipuheensa, ja samalla mulla kolahti, että mulle soittaa parhaillaan PAKASTEMARJA!!!!
Mie repesin aivan täysin ja eihän siittä mitään tullut kun mä nauraakikatin hervottomana. Täti oli vähän ymmällään, ja ilmoitti vaan soittavansa parempaan aikaan uudelleen...
Vähän olen nolo joo, eihän ihminen nimelleen mitään voi, muuta musta se vaan oli niiiin hauska!

se joka kerran koetti myydä mulle kuvaraamattua, hintaa en edes muista. sanoin, että en osta kun on niin kallis, eikä mulla ole sille edes käyttöä. no myyjä jatkoi että miten hyvä perintö se on lapsille, ja että saahan sen ostaa osamaksulla, ja kun edelleen kieltäydyin, niin totesi, että tuleeko minulle konkurssi, jos raamatun ostan. no sillo lailtoinkin sitten jo puhelimen kiinni

Mulle soitettiin Mauri Kunnas-kirjakerhosta jokin aika sitten. Nuorehko naishenkilö luki ihan selvästi suoraan lapusta, monotonisella äänellä, että "Nyt teilläkin on loistava mahdollisuus tutustua Mauri Kunnaksen....blaa blaa blaa" eikä kuunnellut vaikka sanoin että ei kiitos, vaan jatkoi lukemistaan.

Ja sitten on näitä lehtimyyjiä, jotka MUKA tietää elämäntilanteeni: "Täällä sejase Meidän Perhe-lehdestä moi! Eikö niin, että nyt kun sun lapsi on jo puolitoistavuotias, niin sua ei enää kiinnosta nuo KaksPlussan raskaus- ja synnytysasiat samalla lailla kuin lapsen kasvatus jne? Niinhän se menee, että ei ne asiat sitten enää kiinnosta. Mä muistan kun oma lapseni oli ohittanut vauvaiän....". Jne. Mä yritin siihen väliin sanoa että itse asiassa ne kiinnostaa, koska olin silloin raskaana, mutta se ei kuunnellut.

Ai juu, oudoin tapaus taitaa olla se lehtimyyjä, joka alkoi utelemaan että mistä maasta mun mies on, kun mulla on niin erikoinen sukunimi :o. Sanoin, että ulkomailta. Kysyi, että mistä maasta. Sanoin, että sillä tiedolla ei taida olla mitään tekemistä tämän lehden kanssa, vai onko? Ja seuraavaksi se jo kysyikin että onko meillä lapsia ja minkä ikäisiä. Sanoin että on, mutta mentäiskö jo itse asiaan. Ja mä muuten tilasin siltä lehden :D

Joo, ja mulle alko kanssa jonkun ihme tietokirjasarjan myyjä vänkään vastaan.
Sanoin että en osta mutta sikseen ei meille tollanen kymmenen jättikirjan sarja minnekään mahdu edes!!!
Äijä oli aivan varma asiastaan kun alko väittään, että "kuule kyllä tällanen aina mahtuu!Aivan varmasti löytää paikkansa,ja niin ei ole kyllä kukaan sanonut etteikö muka mahtuis!!"
Mistä p**keleestä se tietää missä vaatekomerossa me asutaan?!?!
Ei mahdu kun ei mahdu!!!

Raskaana kun olin tyrkytti joku puhelinmyyjä mulle jotain glooriaa tms. ja kyseli että on tässä muitakin että mikä lehti kiinnostaisi. Sanoin että vauva-lehti kiinnostaa ja se mulle tulee ja on ajankohtainen nyt. Tämä ehdotti sit että no miten olis toi Avotakka. Hmmm... miksi?

Kerran eräs mieshenkilö soitti enkä saanut mitään selvää puheesta kun taustamelu oli niin valtaisa. Ilmeisesti avokonttori ja siinä suodatuksessa jotain vikaa. No minä sitten tervehdin kun sain suunvuoron ja sanoin etten saa oikein selvää puheesta kun on tuota melua. Tämä älykäs asiakaspalvelija alkoi pajattaa ettei voi kuulua melua eikä kukaan muukaan ole valittanut. Sanoin hänelle että niinhän se onkin että minä kuulen omiani. Kiitos ja hei :)

Kolmannen kerran joku mies soitti ja ilmoitti että heillä on nyt kaikista lehdistä hyvät tarjoukset että mikäs kiinnostaisi. No minä kysäisemään että no kerros jostain lehdestä miten suuri se alennus entisiin hintoihin on. Hän sanoi minulle "en ala tässä nyt sinulle kaikkia lehtiä luettelemaan" :))) Johon minä sitten tietenkin "no älä ihmeessä alakaan, kiitos hei"

Mulle soitti tässä pari kuukautta takaperin joku myyjä, mutta pääsin siitä helposti eroon, ku kysy mua tyttönimellä ja sanoin, et ei oo.

Ukko oli joskus taannoin kotonaan vastannu jollekki myyjälle, kuunnellu 10 minuutin litanian ja sanonu, et en tilaa, mutta voin antaa luurin äitille, oli myyjä lyöny äkkiä luurin kiinni.

Minulle soitti joskus vuosia sitten myyjä joka aloitti puhelun suurinpiirtein näin; olet osallistunut kilpailuun ja siitä hyvästä saat lehden todella edullisesti. Minä sitten ihmettelin että mihin kilpailuun minä olen osallistunut... Myyjä vain jatkoi lehtien myymistä. Minä taas kysyin että mihin minä olen osallistunut. Sitten se suostui sanomaan että hänellä lukee niin ei välttämättä tiedä mihin olet osallistunut ja taas alkoi lehtien myyminen, olin että joo. Keskeytin sen papatuksen ja sanoin että ennenkun jatkat mulle kauppaamista niin menet ja otat selville mihin kilpailuun olen osallistunut ja sitten katsomme sitä lehden tilaamista uudelleen. Puhelu loppui siihen.
Meni pari viikkoa niin eikö samasta firmasta täsmälleen samalla tavalla tullut soitto. Siis alkoi taas että olet osallistunut kilpailuun jne.... Keskeytin heti ja ssanoin että ettekö te keksi mitään sanottavaa itse kun kaikki pitää lukea paperista, pikkusen persoonallisuutta peliin kiitos, sitten totesin että kollegasi on selvittämässä mihin kilpailuun olen osallistunut ja lupasi palata sitten asiaan joten ennen sitä en tilaa kiitos ja hei... Enää ne ei minulle soittaneet, ainakaan väittäneet että olisin kilpailuun osallistunut

Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Eli minkälainen lehti(puhelin)myyjä on jäänyt erikoisesti mieleesi ja miksi?

Mulle soitti kerran joku nuori mies ja yritti myydä Menaisia, Eevaa ja/tai Reginaa. Vaikka kuinka yritin sanoa hänelle etten osta, hän kyseli oikein sellasella hunajaisella ja venyttävällä äänellä että ''Miiiiiiksi et ostaisi? Saisit palkinnonkin siinä mukana. Sellaisen aivan ihanan helminauhakorun kaulaasi. Olen aivan varma että pitäisit siitä, etkö sinäkin ajattele niin 'Kukkanen'?''
Siinä vaiheessa mulla oli jo vaikeuksia pidätellä naurua, mutta kysyin kuitenkin siltä sälliltä että ''Vai oikein ihana helmikaulanauha? Hmm...tykkäisitsä siitä?''
Myyjä kakosteli jotain ja yritti selittää etteihän hän nyt sellasta vois käyttää. Jatkoin ''No miten se susta sitten on niin ihana?''. Kakomista tuli lisää ja myyjä yritti aloittaa alusta ''Ooooostaisit nyt Kukkaneeeeenn, miiiiksi et ostaisi?''. Totesin lopulta että en viiti ostaa sellasia lehtiä, niitä ei voi oikein käyttää edes sytykkeenä.
Loppuun se myyjä kiitteli erittäin hauskasta soitosta ja toivotti hyvät jatkot :whistle:

No yx sitkee lehtimyyjä yritti kaupata Aku Ankkaa. Ja mies piti välillä luuria pöydällä. Sitten tokas ettei tlata. Niin viimosex myyjä heitti et mitä pahaa teen lapset on tehny kun niille ei tilata lehtee.

Yhteistyössä