Mielenkiintoista ulkomaisessa Sello-uutisoinnissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mies

Vieras
on se, että siellä ja sen yhteydessä olevissa yleisökommenteissa havaitaan yhteys suomalaisten massamurhien sekä suomalaisen kulttuurin välillä. Suomalaisessa mediassahan kieltäydytään käsittelemästä asiaa tältä kantilta.

Suomalainen kulttuuri on väkivaltainen ja ahdistava, mies ei saa sanoa puolta sanaa vaikka kuinka ahdistaisi. Kiusaamiseen yllytetään, sinäkin nauroit kun koulussa jotain kiusattiin. Kun päälle lyödään vielä amerikasta tuleva äärimmäinen kilpailu -ole voittaja tai et ole mitään- niin soppa on valmis.

Tämä on sinun syysi, nainen. Sinä voisit antaa miehenkin olla ihminen. Mutta sinä et anna. Sinä teet suomalaisesta kulttuurista paskan, vittumaisen ja ikävän. Sinä vedit Pekka-Ericin, Matin ja Ibrahimin aseiden liipaisimista. Kaduttaako yhtään, suomalainen nainen?

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Musta on outoa vedota tässä kohtaa suomalaiseen kulttuuriin kun tekijä ei ole suomalaisesta kulttuurista lähtöisin, ja omaa selvästi ennestäänkin hyvin väkivaltaisen taustan.

Mutta tuo on ulkomaalaisten näkemys asiasta. Heidän mielestään ampuja oli suomalainen koska hän oli asunut täällä niin kauan. Me syytämme muita kulttuureita emmekä huomaa oman kulttuurimme machomaisuutta. Eikä vertailukohtaa tarvitse etsiä länsinaapuria kauempaa. Meidän kulttuurimme muistuttaa machomaisuudessa paljon jenkkilää, velvollisuudentunnossa ja sitä kautta itsemurhissa taas Japania.

Jäi vähän avoimeksi. miten näihin liittyy juuri suomalainen nainen. Yhteiskunta voi olla sellainen kuin kuvasit. Ja nythän tekijä ei ollut suomalainen, eikä välttämättä syyt liity juuri suomalaiseen yhteiskuntaan, vaan mahdollisesti erilaisista taustoista johtuviin kulttuurieroihin. Saamme joka päivä lukea uutisista, miten islamilainen kulttuuri on väkivaltaista. Turha sanoa, että ne ovat ääri-ilmiöitä. Ei meillä väittämässäsi suomalaisessa yhteiskunnassa räjäytellä toisinuskovia tai vieläpä samanuskoisia kuten lähi-idässä tai balkanilla tehtiin. Jokaisessa kulttuurissa on väkivaltaiset piirtensä. Ne tulevat esiin eri tavoilla. Avaus tuntuu taas kukkahattupsykologialta.

Oooukkei... Haepas nyt ihan vuoden alukai ap apua tuohon sun ongelmaasi, oikeasti. Ehkä sun äitisuhteesi vaatisi hieman pöyhimistä ammattilaisen opastuksella.

Suomalainen mieshän se onkin oikea halipuppeli, avoin, seurallinen, solidaarinen ja lämmin. Jos ne siis hakkaa vastaantulijoita, alistaa toisiaan tai ampuu läheisiään, niin sehän on naisten syy? Justiinsa...

Moni suomalainen nuori mies on kasvanut ympäristössä, joss aon vain naisia läsnä. Koti, päiväkoti ja koulua. Miehet ovat kouluissa ja varsinkin päiväkodeissa aliedustettuina. Olen itse yh ja mulla on sekä tyttö että poika. En tiedä, mitä tuosta pojasta olisi tullut, jos hällä ei olisi ollut jokapäiväisessä elämässään myös se biologinen isä läsnä. Uskon vahvasti siihen, että meillä kasvaa tässä yhteiskunnassa edelleen aikapommi: isättömät pojat. Ja jos me äidit poikiamme oikeasti rakastamme, silloin olemme valmiita myös tarvittaessa antamaan periksi ja nöyrtymään. Niin vittumaista kuin se omalle itsetunnolle onkin.

Tämä ei ole mikään sukupuolikysymys. Miehet ja naiset ovat aivan yhtälailla vastuussa lapsista ja nuorista. Ei se ole varsinaisesti kummankaan syy, että yhteiskunnassa voidaan huonosti. Kyseessä on nimenomaan yhteiskunnallinen ongelma - ei yksittäisen ihmisen ratkaistavissa oleva ongelma.

Moni on sitä mieltä, että yhteiskunta on mätä ja järjestelmä väärä, mutta enemmistö hyväsyy nykyisen menon ja myös yhteiskunnan valvonnan jatkuvan lisääntymisen. Suomi on jo poliisivaltio ja demokratian irvikuva korruptiolla valittuine eduskuntineen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Moni suomalainen nuori mies on kasvanut ympäristössä, joss aon vain naisia läsnä. Koti, päiväkoti ja koulua. Miehet ovat kouluissa ja varsinkin päiväkodeissa aliedustettuina. Olen itse yh ja mulla on sekä tyttö että poika. En tiedä, mitä tuosta pojasta olisi tullut, jos hällä ei olisi ollut jokapäiväisessä elämässään myös se biologinen isä läsnä. Uskon vahvasti siihen, että meillä kasvaa tässä yhteiskunnassa edelleen aikapommi: isättömät pojat. Ja jos me äidit poikiamme oikeasti rakastamme, silloin olemme valmiita myös tarvittaessa antamaan periksi ja nöyrtymään. Niin vittumaista kuin se omalle itsetunnolle onkin.

Tämä on niin totta. Mä peräänkuulutan myös miesten vastuuta lapsistaan.

Kumpikohan sukupuoli niitä aseita yleisesti ottaen heiluttelee tai hakkailee muita ihmisiä? Ei tämä ole mikään kulttuurijuttu tai reppanoiden Suomimiesten tapa käsitellä asioita.

Ne isättömät pojatkaan harvemmin ovat naisten valinta, kyllä ne isät lapsensa ihan itse hylkäävät.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ne isättömät pojatkaan harvemmin ovat naisten valinta, kyllä ne isät lapsensa ihan itse hylkäävät.
Yllättävän monesti ne äidit kuitenkin hankaloittavat tapaamisia. Pitävät mieluiten exänsä kireässä hirressä kuin sopivat lasten asioista tasavertoisina vanhempina. Tälläkin palstalla usein saa lukea, miten niistä etävanhemmista parhaiten pääsisi eroon tai ainakin tekisi niiden elämän mahdollisimman hankalaksi. Varsin harva nainen on valmis lastensa vuoksi nöyrtymään.

Yllättävän monesti ne äidit kuitenkin hankaloittavat tapaamisia. Pitävät mieluiten exänsä kireässä hirressä kuin sopivat lasten asioista tasavertoisina vanhempina. Tälläkin palstalla usein saa lukea, miten niistä etävanhemmista parhaiten pääsisi eroon tai ainakin tekisi niiden elämän mahdollisimman hankalaksi. Varsin harva nainen on valmis lastensa vuoksi nöyrtymään.

Tämä toimitamalli on hyvin inhottava ja surullinen, enkä arvosta tällaisia naisia pätkääkään. Pysyn silti omien sanojeni takana. Yleensä se on mies itse, joka kokee tilanteen liian hankalaksi tavatakseen jälkikasvuaan. Näille lapsiaan henkisesti pahoinpiteleville naisille pitäisi keksiä jonkin sortin rangaistus, mutta ei tästä asiasta nyt tämän enempää, ettei keskustelu aivan poikkea alkuperäisestä.

Totta. Kaverini joutui taistelemaan vuosia kunnes sai yhteishuoltajuuden. Ja äiti vielä ennen oikeudenkäyntiä uhasi että jos mies ei peru aikeitaan niin häviää oikeudessa ja nainen huolehtii ettei mies enää ikinä saa tavata lastaan.

Pekka-Ericillä ja Matilla tais molemmilla olla kotona miehen malli, samoin Ibrahimilla. Ibrahim taisi vain olla ainoa jolla on vaikeuksia mustasukkaisuuden käsittelyssä.

Ei se naisista ole kiinni etteivät miehet saa puhua tunteistaan, sitähän naiset juuri haluavat mutta niiltä miehiltä pitää oikein lypsää että saa edes jotain irti!

Tämä toimitamalli on hyvin inhottava ja surullinen, enkä arvosta tällaisia naisia pätkääkään. Pysyn silti omien sanojeni takana. Yleensä se on mies itse, joka kokee tilanteen liian hankalaksi tavatakseen jälkikasvuaan. Näille lapsiaan henkisesti pahoinpiteleville naisille pitäisi keksiä jonkin sortin rangaistus, mutta ei tästä asiasta nyt tämän enempää, ettei keskustelu aivan poikkea alkuperäisestä.
Mä uskon vahvasti siihen, että suuri osa noista isistä tekee noin ihan siksi, ettei heille edes anneta mahdollisuutta eron jälkeen toimia tasavertaisena vanhempana. Mitä se muka on, että kaks kertaa kuussa saa lapsensa luokseen viikonlopuksi? Miettikää itse, miltä se tuntuisi :/ Ei se mitään täyspainoista vanhemmuutta ole. Se on jotain sossuntätien ja etävanhemman taholta annettua sääliä, jotta lapset ei ihan kokonaan vieraantuisi isästään. Mutta ei ton tarkoitus edes ole isä-lapsisuhteen ylläpitäminen ja kehittäminen.

Alkuperäinen kirjoittaja storm:
Ei se naisista ole kiinni etteivät miehet saa puhua tunteistaan, sitähän naiset juuri haluavat mutta niiltä miehiltä pitää oikein lypsää että saa edes jotain irti!
Naiset eivät halua kuulla asioita, mitkä naisia ei miellytä. Mies saa puhua tunteistaan, kunhan se tunne on naista miellyttävä. Normaalijärkinen mies tietää, että naiselle ei pidä sanoa mitään, mitä nainen ei halua kuulla. Tai muuten on helevetti irti.

Alkuperäinen kirjoittaja storm:
Naiset eivät halua kuulla asioita, mitkä naisia ei miellytä. Mies saa puhua tunteistaan, kunhan se tunne on naista miellyttävä. Normaalijärkinen mies tietää, että naiselle ei pidä sanoa mitään, mitä nainen ei halua kuulla. Tai muuten on helevetti irti.

Puhutko nyt itsesi puolesta vai kaikkien Suomen naisten?

Yhteistyössä