Mielenterveys- ja päihdetyöhön suuntautunut lähihoitaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelemaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opiskelemaan

Vieras
Hei,

Onko ketään kuka työskentelisi lähihoitajana mielenterveys- ja päihdekuntoutujien parissa? Kertoisitteko työstänne? Jos valitsee tuon suuntautumisalakseen, kuinka paljon opiskeluun/ työhön kuuluu ns. hoidollisia tehtäviä?

Itseä ei varsinainen hoitotyö kiinnosta, enemmänkin ohjaus ja henkinen tukeminen. Sosionomiksi haen opiskelemaan, mutta koska alanvaihto on edessä jokatapauksessa, olisi tuo lähäri plan B jos en sosionomiksi vielä pääse...

Saako tällaisia oppisopimuspaikkoja kuinka helposti? Entä jos aikuispuolella opiskelee lähäriksi, kuinka paljon päivittäin/viikottain käytännön opetusta on?

Kiitos jos joku osaisi auttaa :)

No, itse kun opiskelin lähihoitajaksi (tuo suuntaus siis) niin ei ollut paljon terveydenhoidollisia juttuja. Vanhustyössä piti olla yksi harjoittelu ja silloin piti opetella esim. verenpaineenmittaus yms.
Luulen että nuo vähän riippuu oppilaitoksestakin. Itse opiseklin sosiaalialan oppilaitoksessa.
valmistuttuani olin päihdetyössä, eikä siinä ollut mitään varsinaisia hoidollisia tehtäviä, koska kyseessä oli päiväkeskus.

itse olisin kyseiselle alalle lähtenyt oppisopimuksella, mutta sanottiin ettei sellaisiin paikkoihin ole mahdollista päästä, eli koulun kautta mentävä. Kouluun sitten hain enkä päässy, aina niin paljon hakijoita. taidan unohtaa kokonaan nuo lähihoitaja haaveet, ku ei niihin pääse ;)

Kiitos vastauksista. Osaako joku sanoa työllisyystilanteessa, otetaanko lähäreitä esim. Psykkan polille tai kuntoutuslaitoksiin vai täytyykö olla psyk. Sairaanhoitaja? Pk- seutu kyseessä..

Yhteistyössä