Mielestäsi ärsyttäviä sanoja ja sanontoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsytys ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sä-passiivi ärsyttää. Se ei kuulu suomen kieleen.
"Kun sä kirjotat Kaksplussan foorumille ja kysyt jotain mikä on jonkun mielestä tyhmää ni heti sua luullaan provoks"

...En MINÄ ole kysellyt mitään, eikä MINUA ole provoksi luultu!

Mua ärsyttää ihmiset jotka luulevat tietävänsä kaikki ja tulee sitten hokemaan "Mitäs mä sanoin?" tai "Mähän sanoin!" Tekis mieli joskus suudella ko. ihmisen jalkoja ja ylistää yli-ihmiseksi!

Alkuperäinen kirjoittaja Tanssija:
RUMBA - "Kun kaikki tulee kotiin, sitten alkaa rumba" "En yritä tätä nuorimmaistä imettää väkisin, en jaksa enää sitä rumbaa" "Nyt se talvivaaterumba alkaa taas"
KIRSK!!!

Mua ei kirskututa, mutta huvittaa vaan, kun puhutaan imetysrumbasta tai joulukorttirumbasta, että millainen tanssi se sellainen on:D No onhan noita synnytystanssejakin, imetysrumba menee kai samaan sarjaan...:D:D Harrastusrumban ymmärtää hyvin. Jos siis harrastaa rumbaa.:)

Alkuperäinen kirjoittaja Hauskaa:
RUMBA - "Kun kaikki tulee kotiin, sitten alkaa rumba" "En yritä tätä nuorimmaistä imettää väkisin, en jaksa enää sitä rumbaa" "Nyt se talvivaaterumba alkaa taas"
KIRSK!!!

Mua ei kirskututa, mutta huvittaa vaan, kun puhutaan imetysrumbasta tai joulukorttirumbasta, että millainen tanssi se sellainen on:D No onhan noita synnytystanssejakin, imetysrumba menee kai samaan sarjaan...:D:D Harrastusrumban ymmärtää hyvin. Jos siis harrastaa rumbaa.:)

Mutta mikä olisi oikeakielinen vastine rumballe? Härdelli on ainoa, mikä tulee mieleen, eikä sekään ole suomea...

Alkuperäinen kirjoittaja No se:
et harmaat käyttää alotuksessa nimee ap

Ap:ta käytetään vasta toisessa viestissa :headwall:

Okei :laugh:

Mut mites jos harmaan nimi oikeesti on vaikka Annikki Putkonen ja hän haluaa laittaa nimimerkikseen nimikirjaimensa?

Jos miespuolinen henkilö sanoo "moi" särähtää korvaan ja pahasti (neitimäinen jotenkin). Sama pätee naisen sanomana "moro" (todella jätkämäistä). Sit nuo isännät, emännät, esikot ym. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
hanipöö :headwall:

:laugh:

Mua ärsyttää oksutauti nimityksen käyttö. Tulee sellanen olo et joku on yrittäny keksiä kivan lempinimen ja asia on niin karsee et..... :o |O

Sitten se, kun käytetään epä- etuliitteenä, että saadaan sanalle vastakohta, siis sellaisten sanojen kanssa kun se ei kuulu siihen ollenkaan. Kattokaa vaikka Innoa kerran edes, niin tiedätte todella hyvin mitä tarkotan. Vaikka epäviihtyisä jne jne,.

Mutta se Innon Marko on silti sellanen tyyppi et sen kanssa haluisin viininmaistajaisiin, olis ihan älyttömän mielenkiintosta kuunnella miten se kuvailis niitä viinejä kun se sen sanavarasto on niin huikee ja mitä ei löydy niin se keksitään :laugh: :laugh: :laugh:

-hani, kultsi, halipula...:D
-Alkaa ärsyttämään. Se on alkaa ärsyttää! Telkkarissaki kaikki selostajat ja juontajat puhuu väärin ja se särähtää korvaan joka kerta :headwall:
-lähetään liikenteeseen

Alkuperäinen kirjoittaja VVOO:
Alkuperäinen kirjoittaja Hauskaa:
KIRSK!!!

Mutta mikä olisi oikeakielinen vastine rumballe? Härdelli on ainoa, mikä tulee mieleen, eikä sekään ole suomea...

Sählinki? Sählääminen?
Älkää nyt ainakaan sitä rumbaa härdelliin vaihtako, pliis!

Yhteistyössä