Mielestäsi ärsyttäviä sanoja ja sanontoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsytys ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
olla kuka. ARGH.
sitten kun kirjoiteaan niimpä, ompas -->ARGH, ne on n-kirjaimella!
ärsyttää kun ei osata kirjoittaa yhdyssanoja, kuten tämän ketjun aloittajan nimimerkkikin...

sanontojen ykkösärsykki:
-ei väliä kumpi tulee, kunhan on terve

RUMBA - "Kun kaikki tulee kotiin, sitten alkaa rumba" "En yritä tätä nuorimmaistä imettää väkisin, en jaksa enää sitä rumbaa" "Nyt se talvivaaterumba alkaa taas"
KIRSK!!!

Ärsyttää ELI/ELIKKÄ, etenkin viestien aloituksessa. "Eli olen 25-vuotias nainen ja kysyisin..." Onneksi tällä palstalla sitä ei niin paljon esiinny, mutta esimerkiksi Plazan Elleissä on joka toinen aloitus... Hassua muuten, miten eri palstoilla on erilaiset tavat:)

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Se kun sanotaan "ei millään pahalla mutta..."
ja sen jälkeen alkaa sataa pjaskaa. :/

Totta, tuo on niin turha lause! Samoin nykyisin on alkanut ärsyttämään selitykset että "on niin pitkä juttu" ja sitten sen oikeasti voi sanoa lauseella tai kahdella.. Että olipa piiitkä juttu, mitä ei heti voi kertoa.

Ärsyttää myös tuo sana läyhätä. Ja nyt karmivin sanonta jonka kuulin äsken: revi reikää :o

- vuosikas (mulle tulee aina siitä mieleen joku lehmä/vasikka)
- äippä, äitykkä, äitiliini
- penska, pentu, penikka
- emäntä, akka, isäntä, ukko
- vaimo (naimisissa mies saa edelleen olla mies, mutta nainen muuttuu vaimoksi)
- ketä
- tavan

Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd-:
- vuosikas (mulle tulee aina siitä mieleen joku lehmä/vasikka)
- äippä, äitykkä, äitiliini
- penska, pentu, penikka
- emäntä, akka, isäntä, ukko
- vaimo (naimisissa mies saa edelleen olla mies, mutta nainen muuttuu vaimoksi)
- ketä
- tavan

Jeah, mua ärsyttää myös äippäloma tai vielä pahempi äippä loma, äippäraha, mammahousut, mammaloma, äipykkä, äittä, mammaliivit jne.jne. Ja kodin hoito tuki.

"Kun äiti voi hyvin, niin lapsi voi hyvin" Ihan totta kyllä, mutta kyllästyttää kun se on tuollainen muotihokema, jota kuulee joka tuutista. Ja kun sillä puolustellaan vaikka mitä itsekkyyttä. Esimerkiksi avioeroa, kun ruoho sattui olemaan vihreämpää aidan toisella puolella. Tai että äiti voi tehdä ja harrastaa ihan mitä vaan ja asettaa itsensä perheessä aina etusijalle. Tällaisissa tapauksissa lapsi ei varmasti voi hyvin...

Ja HUOM! En sitten tarkoita, etteikö äiti saisi pitää huolta hyvinvoinnistaan, toivottavasti kukaan ei niin ymmärtänyt.

Yhteistyössä