Mieletön vauvakuume--> mies ei halua.. MITÄ TEKISIT??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vain

Vieras
Meillä on jo kaksi lasta, vajaa 3v ja 1v3kk. Molemmat poikia. Ihania & kilttejä lapsia. Minulla on jo jonkin aikaa ollut pieni vauvakuume, mutta se voimistuu koko ajan, olen jo nähnyt monia unia vauvoista ja että olen raskaana/synnyttämässä.. Syön e-pillereitä ja silti joka kuukausi salaa toivon, että olisin tullut raskaaksi pillereistä huolimatta. Miehen mielestä kaksi lasta riittää.

Mitä minuna tekisit? Yritänkö suostutella miehen keinolla millä hyvänsä vai tukahdutanko omat haluni ja tunteeni ja annan asisan olla??

ainakin jonkun aikaa antaisin asian olla. teidän lapset on kuitenkin vielä pieniä. jossain vaiheessa saattaa taas mieskin alkaa kaipaamaan vielä yhtä pikkuista. en vielä huolestuis enkä ainakaan painostais.

Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Kerro miehelle toiveestasi ja pyydä häntä miettimään asiaa rauhassa. Älä painosta. Toimi ainakin meillä... :D

Juuri näin, eli mä vaan odottelin kunnes mies oli miettinyt asiaa rauhassa ja päättänyt sitten että kolmas on tervetullut :)

Kerro miehelle rehellisesti, kuinka tärkeä se asia on. Sitten jos mies ei suostu, niin punnitse, että kumpi on sinulle tärkeämpi asia, teidän nykyinen perhe vai vielä yksi lapsi.

Niin kun haluaisin sen kolmannen aika pian, ettei sitten toisen ja kolmannen lapsen ikäeroksi tulisi montaa vuotta että pienin jäisi aina leikistä pois.. Ja tämä kuume on kova! Toivottavasti joku ymmärtää!

Teillä on kaksi niin pienellä ikäerolla, että antaisin kyllä ajan kulua. Ajattelen tilannetta toisinpäin, jos vaikka olisin valvomisesta ym. väsynyt ja mies painostaisi lastentekoon...

Älä rupea painostamaan tai pakottamaan toista - miehellä on myös oikeus päättää. Keskustelkaa asiasta, muuta neuvoa tähän ei ole. Älä ala jankkaamaan, vaan yritä ymmärtää myös miehen kanta. Rakentava keskustelu, muuta neuvoa ei tosiaan ole... Meillä mies aikansa kypsyteltyään halusi vielä kolmannenkin - puhuttiin asiasta ja sitten jätin jutun hälle hautumaan ja parin kk:n päästä hän halusi aloittaa yrityksen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Teillä on kaksi niin pienellä ikäerolla, että antaisin kyllä ajan kulua. Ajattelen tilannetta toisinpäin, jos vaikka olisin valvomisesta ym. väsynyt ja mies painostaisi lastentekoon...

Meillä on molemmat lapset ollut hyväunisia. ihan vauva-aikana vain heräsivät yöllä syömään. Ei siis ole ollut yövalvomisia meillä, ei siis mitään väsymystä lapsista tai vastaavaa.

Kannattaa varmaan keskustella asiasta, ja ilmaista oma mielipide selkeästi, jotta mieskin sen tajuaa. Olen samaa mieltä, että miehesi mieli voi vielä muuttua, kun lapset kasvaa hiukan. Jos ei muutu, niin onhan teillä kaksi ihanaa lasta. Aina ei näissäkään asioissa mielipiteet käy yksiin mutta painostaminenkaan ei varmasti onnistu.

Kiitos teille kaikille! :)
Puhun vielä yhdesti asiasta mieheni kanssa ja tuon ilmi kuinka paljon tuota pikkuista tuhisijaa vielä kaipaisin.. Sitten jätän asian hautumaan. Pitää vaikka syksyllä ottaa asia taas varovasti puheeksi..

Meillä oli sama tilanne noin vuosi sitten. Puoli vuotta kyselin ja kerroin että haluaisin vielä yhden lapsen. Mies oli vakaasti sitä mieltä että kaksi poikaa riittää. Viime vuoden kesäkuussa yhtenä iltana hän sanoi yhtäkkiä: että onhan se sama onko niitä lapsia kaksi vai kolme ja seuraavassa kuussa olin raskaana (ihme kyllä) ja nyt meillä on kolme poikaa, joista nuorin on 4 kk ikäinen! Keskustelu auttaa, ei painostaminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Kerro miehelle toiveestasi ja pyydä häntä miettimään asiaa rauhassa. Älä painosta. Toimi ainakin meillä... :D

näin myös meillä keroin että haluan, mutta en painostanut.. ajan kanssamieskin sanoin että haluaa.. siis kyse on vuodesta ..ajan kanssa :whistle:

Vuoden odottelin miehen lämpiämistä, sitä ennen kärvistelin kamalassa vauvakuumeessa. Meillä auttoi

- kerroin tunteistani
- kerroin tuttavapiirien kokemuksia vauvan yrittämisestä (että se ei tosiaan tärppää välttämättä heti kun haluaa)
- otin asian välillä puheeksi ja lupasin odottaa sitä aikaa, kun mies haluaa

Yhtäkkiä mies käänsi kelkkansa :). Ensin puhui vähän huppelissa vauvoista, mutta myöhemmin tuli ihan arkipäivään ne keskustelut. Ja niin jätettiin ehkäisy pois --> 3:n viikon kuluttua positiivinen testi =)!

Aika kettumaista oli tehdä "vahinko" mun omatunto varmaan kolkuttaisi niin kauan että olisi pakko tunnustaa :ashamed: Keskustele miehesi kanssa ja kerro vauvakuumeestasi avoimesti,ehkä hän ei tajua välttämättä kuinka tärkeää se on =) Jos hän vaikka muuttaa mielensä :heart:

Yhteistyössä