Mieliala/masennuslääkkeiden syöjät, HOHOI!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ulrike
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ulrike

Vieras
Olen syönyt sepramia nyt 4 päivää. Päivittäin puoli nappia, eli 10 mg. Annokseni on 20mg mut aloitin näin. Huomenna otan eka kertaa siis annoksen, mikä mulle määrättiin. Kolme eka päivää mulla ei juurikaan ollut oireita, mihin syön tätä. Tänään vähän väliä. Ollut sellanen huono olo koko päivän. Olin ajatellu, et olisin jatkanu niin pitkään puolikkaalla, kun pystyn, mut nyt näyttää et ei ehkä kannatakkaa. kuinka nopeeta teil on elimistö tottunu lääkkeeseen ja tullu pahoinvointia tms? loppuuko se ?
mulla pari h lääkkee oton jälkeen tulee vähän ku raskauspahoinvointi. ja pakko mennä maate..

onko teillä joutunu suurentaan annosta? jos, kuinka pian? meneekö se aina niin että elimistö haluaa aina vaan enemmän ja enemmän ko.lääkettä? vai voiko mulla esim. mennä puoli vuottaki samalla annoksella? onko jollai menny?

kiitos vastauksista. saan lääkäriltäki tietoa tarvittaessa, mut kun niillä ei käyttökokemuksia ittellä, siks kysyn tääl teiltä.

En oo ite Sepramia syöny, mutta esim Sertralinia. Ne "aloitusoireet" kestää noin kaks viikkoa, sitten helpottaa. Se annostusjuttu on kyl vissiin aika yksilöllinen juttu, mut yleensä aloitetaan pienellä annoksella ja sit nostetaan. Kyl se elimistö vissiin vähän tottuu siihen lääkkeeseen niin et tarvitaan sit suurempi annos jotta saa jotain hyötyäkin siitä lääkkeen syömisestä

mulla aloitettiin sepram juurikin noin,että eka viikko 10 mg ja sitten 20 mg.Pari ekaa viikkoa oli hieman kuvotusta,nyt hävinnyt ihan kokonaan.
Syön siis tuota 20 mg ainakin vuoden..näin lekuri ehdotteli. Syön tätä siis paniikkihäiriöön ja kuulemma tuo 20 mg on tehokas määrä paniikkikohtauksiin.

Onpa jännä...itellä cipralex alkoi muutaman kk tauon jälkeen. Aikaisemmin ei ollut sivuoireita aloittaessa, nyt valtava pahoinvointi ja tänään iski pahin - totaalinen epätoivon tunne, mikään ei kiinnosta, kaikki huolettaa ja jopa kaupassa käynti tai oman miehen kanssa ajan vietto, lapsesta puhumattakaan, tuntuu ylivoimaiselta taakalta. Koko elämä tuntuu yhtäkkiä vaan taakalta...mistä tää tuli?! Tekis mieli lopettaa heti, kun vielä viikko sitten olo oli lähes normaali! Ainakin tähän verrattuna :(

Mullakin tuntuu välillä pelottavan entistä enemmän asiat mitkä on ahdistanu...sit enemmän paniikkiolo tulee itellä...jospa tämä tästä..pitäis vaan jaksaa kestää sinne asti et olo helpottuu..ja etenki luottaa siihen..ei oikein jaksa uskoa et noin pienet vaivaiset pillerit vois tuoda ilon elämään...????

Yhteistyössä