Mielialalääkkeen annoksen nostaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siu

Vieras
Aloitin lääkärin määräyksestä cipralexin 10 mg:n annoksella, nyt piti nostaa 20 mg:aan. Vaihdoin halvempaan versioon nimeltä Escitalopram Actavis.

Cipralexin kanssa ei ollut hirveästi sivuoireita, vähän pahoinvointia, pistelyä ja tutinaa. Nyt kun aloitin actaviksen niin tuntuu että pahoinvointi palasi ja mulla on alkanut ahdistaa enemmän. Johtuuko tuosta annoksen suurentamisesta? Lääkkeestä ei varmastikkaan koska samat aineethan niissä on.
Lisäksi mulla on levottomuutta. Siis huomaan tahtomattani tärisyttävän ja liikuttavan jalkojani, koko ajan.

ai sulla aloitettiin suoraan 10 ja sit 20?

mulla aloitettiin 2vkoa 5mg, nyt menee 10mg neljättä viikkoa. Parin viikon päästä lääkäri ja katsotaan nostetaanko 15milliin.
onko sinulla muita lääkkeitä tuon lisänä?

[QUOTE="moi";24816457]ai sulla aloitettiin suoraan 10 ja sit 20?

mulla aloitettiin 2vkoa 5mg, nyt menee 10mg neljättä viikkoa. Parin viikon päästä lääkäri ja katsotaan nostetaanko 15milliin.
onko sinulla muita lääkkeitä tuon lisänä?[/QUOTE]

Juu, suoraan aloitettiin kympistä. Itsekkin ihmettelin sitä kun yleensä just monella aloitetaan viidellä. Mutta johtuisko siitä että olen joskus 7 vuotta sitten syönyt samaa lääkettä jonkin aikaa. En tiiä.

Ei ole muita lääkkeitä lisäksi.

Todellakin voi merkin vaihtaminen myös aiheuttaa noita sivuvaikutuksia. Mulla eräs lääke kun vaihdettiin valmistajaa, aiheutti voimakasta pahoinvointia.

Vaikka niissä on sama lääkeaine kyseessä, voi se vaikuttaa silti eritavalla. Ja rinnakkaisvalmisteissa voi lääkeainepitosuuksissa olla jopa 30% heittoa.

Yhteistyössä