mielikuvitus kateissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *RP*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

*RP*

Vieras
Eli, ei suoraan liity vauvanhoitoon, mutta kotona olemiseen kuitenkin. Onko teillä muilla vastaava olo, että aina ruoanlaitossa pyörii samat sapuskat.

En tiedä onko minulla jotenkin huono mielikuvitus, mutta aina tuntuu pääraaka-aineen olevan jauheliha tai kana. Esimerkkinä viimeisen kahden viikon ruuista joissa on ollut jauhelihaa..

- täytetyt paprikat, lihamakaronilaatikko, jauhelihapihvit, risotto, kaalikääryleet, jauhelihakeitto, bolognese

ja kanaa

- thaimaalaista kanapataa, hapanimeläkanaa, kanaa kermakastikkeessa, kanasalaatti, kana-perunavuoka, aurajuustokanaa...

Jos äkkiä laskee, niin tuossa on 13 päivän ruoka ja se 14.pv olimme vanhemmillani syömässä, jolloin saimme pippuripihviä, hunajamarinoituja juureksia ja sienimuhennosta, eli vaihtelua tuli heti.

Antakaa ideoita ruuanlaittoon! Oma reseptipankkini on varsin köyhä...

itse asiassa teidän ruokalista on vaihtuvaisempi kun meidän...

Mutta tosiaan tuntuu että aina niitä samoja... Mitäs jos listataan kaikki omat "ne aina samat" niin saadaan kaikki vähän vinkkejä vaihteluksi?

Meidän "aina ne samat" on:

-Nakkikastike tai makkarakastike ja keitetyt perunat
-tomaattinen jauhelihakastike ja spaghetti
-juustokalaa uunissa ja pottumuusi
-mitä kaapista löytyy-munakas...
- nakki tai makkarakeitto
-jauhelihakeitto
-kanan kermainen kastike+riisi
-kermainen kastike lihasuikaleista+potut tai riisi

lisänä on ihan perus tuoresalaattia (tomaatti,kurkku,salaatti,feta,sipuli) joskus muutakin

Alkuperäiselle:
Mielestä aika hyviä ruokia ;) Itse en syö kalaa ollenkaan, mutta lapselle pyrin syöttämään sitä pari kertaa viikossa, joten suosittelen sinullekin kalakeittoa ja kalapihvejä, seistä tai lohesta...

Kyllä meilläkin aika samat ruoat on kehissä, kaikkia mahdollisia pataruokia (valmis pussi, lisään itse jauhetun lihan (possun fileestä, naudan paistujauhelihaa, broilerin paistijauhelihaa tai kalkkunajauhelihaa)), makaronilaatikkoa, kinkkukiusausta, jauhelihapihvejä + muusia... Noissa pataruoissa on paljon vaihtoehtoja, suosikkeja meillä karibianpata ja napolinpata... onhan siellä sitten itämaista, intialaista, italianpataa, perunapataa ja vaikka mitä, pakkaseen teen aina isomman satsin... Teen yleensä lapsen ruoat erikseen etenkin kesällä kun itselle grillataan niin paljon... Niin ja makkaraa en ole syöttänyt vielä ollenkaan, lapsi nyt 1,5v.

Alkuperäinen kirjoittaja tiipii....:
tuolla ellien ruokapuolella on pari sellasta listaa missä on 4 vkon ruoat suunniteltu valmiiksi ja niiden reseptit. Jos sieltä löytyis jotain vinkkiä...

Pystysitkö laittamaan linkit keskusteluihin? En löytänyt itse... Täälläkin tarvittaisiin nimittäin apua ruokien keksimiseen, tuntuu että teen aina lihamakaroonilaatikkoa, risottoja tai keittoja ;)

hernekeitto, lihakeitto, kalakeitto, parsakeitto - pidän keitoista...

Ja meidän lasten suosikkeja ovat kinkku-herkkusieni (carbonara) -kastike spagetille, kasvislasagne, kermaperunat + pihvi...

Vaikka aika samoja ruokia meilläkin pyörii, paljon just kanaa ja naudanlihaa. Itse en niin possuun syty - mikä lie kun eipä siinä lihassa mitään vikaakaan ole...

Erittäin hyvä toi ruokalista! Olen nyt vasta alkanut itse tekemään lapselleni ruokaa (1-vuotias) ja ideat ovat tosiaan aika vähissä. Meillä aikuiset syövät mausteisia ruokia ja siksi lapsen ruuan maustaminen on jotenkin tosi hankalaa. Yritän välttää suolaa, joten mausteina käytän paljon carrya, paprikaa, pippuria, valkosipulia, sipulia ja yrttiseosta. Mutta ongelmana on enemmänkin se, että meillä ei aikuiset syö perus perunaa, riisiä, pastaa. kuitenkin monet "lasten" herkkuruuat ovat pastapohjaisia (makaronilaatikko, pastakastikkeet ym). Tuskin kuitenkaan haittaa on, jos nämä jättää lastenkin ruuasta pois? Meillä eniten tehdään broilerista ja naudan jauhelihasta ruokaa. Kalaruokia en osaa juuri ollenkaan tehdä, joten niitä reseptejä kaipailen.

Yhteistyössä