A
ap
Vieras
Löysin kirpparilta käyttämättömän eskarilaisen tehtäväkirjan muutaman vuoden takaa (Salainen maa). Ostin pois 5-vuotiaalle lapselleni, joka on itse hyvin kiinnostunut kirjaimista, numeroista ja tykkää tuon tapaisista puuhakirjoista. On jo tehnyt muumien numero- ja kirjainpuuhat ja paljon muita vastaavia. Osaa kirjoittaa muutaman sanan ja erottaa tuttuja sanoja ja eroja (tyyliin yhden kaupan nimi on lähes yhden perheenjäsenen nimi, 1 kirjain eroa, niin hän osaa erottaa tämän eron). Oppii siis aika varmaan lukemaan ja kirjoittamaan ennen koulua.
Mutta annanko sittenkään tätä kirjaa hänelle? Tuleeko hänelle tylsä eskarivuosi ja eka luokka, kun nuo kirjaimen kirjoitustehtävät on jo niin tuttuja?
Olen nähnyt millaisia nuo eskarikirjat ja eka luokan kirjat ovat täällä nykyään, täällä käytössä sarja Pikkumetsän aapinen. Mulla on myös vanhempi lapsi (nyt meni tokalle ja viime vuonna oli just sellainen kirjainten tekoaapinen, jossa kirjaimilla on yksi sivu). Joten ihan sama kirja se ei ole. Hyvin samanlainen kylläkin.
Mutta annanko sittenkään tätä kirjaa hänelle? Tuleeko hänelle tylsä eskarivuosi ja eka luokka, kun nuo kirjaimen kirjoitustehtävät on jo niin tuttuja?
Olen nähnyt millaisia nuo eskarikirjat ja eka luokan kirjat ovat täällä nykyään, täällä käytössä sarja Pikkumetsän aapinen. Mulla on myös vanhempi lapsi (nyt meni tokalle ja viime vuonna oli just sellainen kirjainten tekoaapinen, jossa kirjaimilla on yksi sivu). Joten ihan sama kirja se ei ole. Hyvin samanlainen kylläkin.