Mielipiteitä asunnoista, miten itse tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
vaihtoehto A:
-nykyinen asunto, hissillinen kerrostalo, 4h+k+parveke. Tilava, mutta paikkana "huono". Lainausmerkeissä siksi että koulu-,päiväkoti- ja työmatkat työläät. Kaupat lähellä, mutta muuten ei uskalla lapsia paljon yksin jättää pihalle jne. Paikka ja asunto ei tunnu kodilta. Aamun kuskauksiin ja työmatkoihin menee noin 1,5-2h.

vaihtoehto B:
-kaksikerroksisen kerrostalon yläkerta, ei hissiä, 3h+k+parveke. Neliöiltään 12neliötä pienempi, yksi makuuhuone vähemmän. Paikkana erittäin hyvä koululaista ajatellen, ei tarvitsisi iltapäiväkerhoa ja pystyisi kulkemaan matkat yksin ihan huoletta. Turvallista ja rauhallista pientaloaluetta, lapset voi leikkiä pihalla vapaasti jne. Päiväkoti samalla alueella kivenheiton päässä. Kaupat vähän kauempana mutta silti suht lähellä ja bussit kulkee lähes kotiovelta. Vuokra ainakin sata euroa kalliimpi.

Ja perheessä vanhempien lisäksi koululainen,kaksi päiväkoti ikäistä ja vauva tulossa. Hissitön toinen kerros toisi varmasti haastetta vauvan ja muiden lasten kanssa (sitä varmaan kirois joka jumalan kauppapäivä :D ), asunto olisi huonetta pienempi/ahtaampi, mutta toisaalta ei olla mitään tavarahamstraajia. JA kalliimpi, mutta paikkana niin sata kertaa mieluisampi ja arkea helpottavampi.

KUMMIN SIIS SINÄ TEKISIT? :|

mahdutteko oikeasti kolmen lapsen kanssa kolmioon?? eikö koululainen kaipaa jo omaa rauhaa?? en muuttaisi tuohon B vaihtoehtoon. odottaisin ja katselisin jos löytyy joku parempi asunto.

Alkuperäinen kirjoittaja Liekki:
vaihtoehto C:
-odottaisin toisenlaisen vuokrakämpän ilmaantumista markkinoille ja iskisin sitten kiinni kuin sika limppuun/ hukkuva pelastusrenkaaseen

Näin minäkin. Neljä lasta ja kolmio on mun mielestä ihan mahdoton yhtälö. Tuo 4h kuulosti myös liian hankalalta.

vaihtoehto C:
-odottaisin toisenlaisen vuokrakämpän ilmaantumista markkinoille ja iskisin sitten kiinni kuin sika limppuun/ hukkuva pelastusrenkaaseen

Kannattaisin tätä. Kolmio kolmen lapsen kanssa kuulostaa pieneltä. Odottakaa, että löydätte paremman.

vaihtoehto C:

Tällä kyseisellä alueella ei oikein ole vuokra-asuntoja, todella harvoin tulee näitä yksityisten asuntoja vuokralle :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
vaihtoehto C:

Tällä kyseisellä alueella ei oikein ole vuokra-asuntoja, todella harvoin tulee näitä yksityisten asuntoja vuokralle :/

Ja lisään vielä että 2vuotta on nyt odoteltu ja tämä on ensimmäinen kaksiota isompi ja tonnia halvempi :/

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
mahdutteko oikeasti kolmen lapsen kanssa kolmioon?? eikö koululainen kaipaa jo omaa rauhaa?? en muuttaisi tuohon B vaihtoehtoon. odottaisin ja katselisin jos löytyy joku parempi asunto.

Varmasti mahtuu. Mä oon sitä ikäluokkaa, että mun lapsuudenkoti oli kaksio, 4 lasta + vanhemmat. Ja noin ahtaasti asuminen oli ihan yleistä silloin. Mulle ei oo jääny mitään traumaa, ettei ollu omaa tilaa. Toki sit isompana muutettiin ja sain siskon kanssa yhteisen oman huoneen. En sit tiedä kuinka paljon mun vanhemmat kärsi tilanteesta. Huomaan kyllä itsekin, että haluan pojalle (3v) oman huoneen. Eli vaatii tiettyä asennetta ja sopeutumiskykyä, mutta uskoisin että hyvin mahdutte! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Hirvi:
vaihtoehto C:

Näin minäkin. Neljä lasta ja kolmio on mun mielestä ihan mahdoton yhtälö. Tuo 4h kuulosti myös liian hankalalta.

No tässä vaihtoehto Aassa asutaan nyt. Ja etsitään tuolta B alueelta asuntoa, 2vuoden aikana on tosiaan löytynyt nyt tämä yksi joka on tonnia halvempi ja kaksiota isompi.

Tuossa mietin että voisihan olohuoneesta jakaa "makuuhuoneen" vanhemmille. Tämä 2h työmatka tälleen raskaana alkaa ottaa todella voimille. JA ensi syksynä asia ei helpotu yhtään kun lapset menee eskariin samaan paikkaan joten joudun kuskaamaan edelleen,nyt vaan ns "turhaan" kun en itse mene töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Miksi pitäisi koululaisella olla oma huone? Meillä on pojilla ikäeroa 10 vuotta ja ovat aina olleet samassa huoneessa.

Ei minustakaan tarvi =) Ei itsellänikään ole koskaan ollut omaa huonetta.
Mutta meillä kyllä koululaisella on oma ollut.

Tuossa B asunnossa mietin tosiaan tuota huonejärjestelyä niin, että vanhin saisi oman, sitten kaksi seuraavaa jakaisi toisen (niinkun nytkin). Vanhemmat sitten nukuttaisiin olohuoneessa nykyisen oman huonen sijaan.