Mielipiteitä helsinkiläisiltä lapsen metrolla kulkemisesta yksin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No hyvä kuulla :) Olen yrittänyt päästä saatille, muttei huoli :D Eli ei ainakaan tunnu pelkäävän mitään.

Juu, ei pelkää kun ei tiedä mitä kaikkia vaaroja metrolla matkustamiseen sisältyy. Eka vastoinkäyminen ja ei suostu menemään yksin metrolla.

mitä erityisiä vaaroja on metrolla liikkumisessa? siis sellaisia joiden syynä on nimenomaan metro?

Metro nyt vaan on täynnä itä-helsingin paskasakkia. Narkkeja, mamuja, alkoholisteja, työttömiä, yms sontaa.
Kukaan itseään kunnioittava ihminen EI käytä metroa. :attn:

Näitä ihmisiä olen nähnyt myös mm. kasin ja kolmosen spårissa. Ja jopa dösissäkin on joskus tullut vastaan (!) Eli kautta linjan voimme siis todeta, että HKL:n palveluita käyttää pääasiassa ns. "paskasakki" :D

Mä tässä pohdin, että miksihän noin on ja tulin siihen tulokseen, että ko. spårathan kulkee Kallion, tuon pahuuden, rikollisuuden ja alkoholisimin mekan kautta. Täällähän on ne Alppikadun asuntolatkin ja kaikkea ;)

No hyvä kuulla :) Olen yrittänyt päästä saatille, muttei huoli :D Eli ei ainakaan tunnu pelkäävän mitään.

Juu, ei pelkää kun ei tiedä mitä kaikkia vaaroja metrolla matkustamiseen sisältyy. Eka vastoinkäyminen ja ei suostu menemään yksin metrolla.

Vastoinkäymisiä voi tulla lähikaupassakin.

Järkeiltynä metro on todella turvallinen vaihtoehto liikkua paikasta toiseen. 1. siellä on aina muitakin ihmisiä jotka ei kaikki suinkaan ole edellä mainittua paskasakkia. 2. metrossa liikkuu erittäin paljon vartijoita verrattuna muihin liikennevälineisiin. 3. metro on korkeintaan 2-3 minuuttia kerrallaan liikkeessä jonka jälkeen voi vaunua vaihtaa. 4. metrovaunuissa on järjestelmä millä saa yhteyden kuljettajaan heti. 5. Jos lapsen ahdistelijaa ajatellaan uhkana niin todennäköisesti nuo namutkin ymmärtää, että metroasemat on kameravalvottuja ja minkä tahansa rikoksen suorittamispaikaksi metron valinta on todella huono veto.

Itse kaikkia näitä Helsingin kulkuvälineitä monta vuotta käyttäneenä sanoisin, että kaikista kummallisinta porukkaa liikkuu raitiovaunuissa ja jos oma lapsi olisi tuohon aikaan liikkeellä niin näkisin, että turvallisin valinta on metro ja jos se ei riitä niin sitten taksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
muoks. tähän saikin vastata vain hesalaiset. :ashamed:

Saa vastata muutkin :) Kunhan tietää asiasta, eikä ole ajanut metrolla tyyliin kerran keskiyöllä vuonna miekka ja kilpi.

Vuosi taisi olla tuo miekka....... ja olen kulkenut sekä päivällä että illalla.

Saa vastata muutkin :) Kunhan tietää asiasta, eikä ole ajanut metrolla tyyliin kerran keskiyöllä vuonna miekka ja kilpi.

Olet arjen sankari.

Olet arjen sankari.

:ashamed: Pikemminkin köyhä turisti.

Yhteistyössä