mielipiteitä ja apuja kehiin nyt,arvon naiset...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja atta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

atta

Vieras
Nyt pitäis saada vertaistukea, tai kommenttia jos joku elänyt samanlaisessa tilanteessa, ja muutenkin valaisevia mielipiteitä...
tilanne siis tämä : Olen ollut nykyisen mieheni kanssa 3 vuotta.Miehellä alkoholiongelma, joka siis jo sellaisenaan pistää normaalin perhe-elämän täysin sekaisin aina kun putki on päällä.Selvinpäin aivan ihana ja rakastettava mies...mutta juominen tuo tullessaan häneltä erittäin rumaa ja v*ttumaista käytöstä, valehtelua ja nyt sitten selvisi että onpa kuvioon mahtunut myös sitten se vieraissakin juokseminen - jopa niin, että minä olen itse ollut mukana...esim:laivalla - minä hytissä nukkumassa, ja mies kännipäissään painamassa jotakin vierasta eukkoa "naapurihytissä"....paha olo ja ahdistus on ollut kovaa jo pelkästään juomisen takia, mutta nyt sitten vielä tämä lisäksi...käsittämättömän pahalta tuntuu.Nyt siis pyydänkin arvon siskot...puhukaas mulle järkeä, että saan itsestäni voimaa, ja otan eron...olen osan miehen tavaroista jo pakannut,mutta millä pysyn tässä päätöksessäni...selvinpäin mies erittäin taitava ollut aina puhumaan minut ympäri ja antamaan anteeksi milloin mitäkin...sanokaa nyt tekin, että mun olis korkea aika lopettaa tälläinen suhde, ennenkuin sairastun ja masennun pahasti itse...

[mun olis korkea aika lopettaa tälläinen suhde, ennenkuin sairastun ja masennun pahasti itse...[/quote]

Siinäpä se, tuossa sun omassa lausessa tulee se sinun vahvistuksesi. :hug:
Tuskinpa uskot ansainneesi tuollaista käytöstä mieheltäsi...
Pystyt kyllä siihen, jos teidän suhteen aika on tullut nyt päähän.
Aikansahan sitä kattelee kaikenlaista, mutta kun se pinna sitten lopulta kärähtää, se on yleensä menoa sitten.
(ja eihän erokaan välttämättä ole lopullinen, jos miehes osoittaa kykynsä muuttaa itseään ja elämäntyyliään?)

Oikeen kovasti tsemppiä sulle tilanteen ratkaisemiseksi!!!!! :hug:

Se on kyllä oikeasti ainoa vaihtoehto! Jo lasten takia. Et varmasti halua tuollaista mallia lapsillesi antaa parisuhteesta. Ja kyllä lapset vaistoavat äitinsä masentuneisuuden.

Mies ei tapojaan paranna, voi sen hetkellisesti tehdä, mutta se on nähty että jos kerran pettää, pettää kyllä aina kun tilaisuus koittaa. Et myöskään todennäköisesti koskaan pysty enää mieheesi luottamaan, vaikka haluaisit, ja mielenterveyttäsi nakertaa epätietoisuus ja suru siitä mitä miehesi milloinkin tekee. Myöskin haavasi eivät parane koskaan, miehesi voi niitä korkeentaan syventää, ei nuolla kuntoon.
Minä katselin 6 vuotta pettävää miestä, oli hyviäkin aikoja, mutta aina niitä juttuja paljastui ja mies itse oli niin raukka että huonon omatunnon iskettyä tunnusti itse päin naamaa.
Elämäni paras päätös oli lopulta hänet jättää, jälkikäteen olen miettinyt kuinka onnellinen olen ollut sen ratkaisun jälkeen kaikin puolin, jokaisella elämän alueella ja ihmettelen miksi en tehnyt ratkaisua aikaisemmin.
Paljon sinulle voimia, pidät vain pään kylmänä, äläkä lankea miehen itkuihin ja selityksiin. Pahaa tekee, mutta se on sinun oikeus! :hug:

teille vastanneille.asiallista tekstiä teiltä,tiivistettyinä sanoina ja ajatuksina joita itsekkin olen miettinyt.Tämä teidän "järjen" ääni on nyt omiaan minulle.jotain tälläista vahvistusta
kaipasinkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja atta:
teille vastanneille.asiallista tekstiä teiltä,tiivistettyinä sanoina ja ajatuksina joita itsekkin olen miettinyt.Tämä teidän "järjen" ääni on nyt omiaan minulle.jotain tälläista vahvistusta
kaipasinkin :)

Pysyt vain vahvana! Älä sorru antamaan anteeksi miehen kyyneleisten selitysten edessä. Sehän se pahin tilanne on, ja minäkin aikoinaan ajattelin että olen paha ihminen kun jätän toisen sillä tavalla.
Mutta täytyy ymmärtää että jos on rakkautta, ei toista pettämällä satuta! Ne oikeat päätökset pitää tehdä silloin, kun lähtee pettämään tai päättää olla pettämättä. Ei itkeä sitten jälkikäteen, kun paska on jo housussa.

Sanotaan näin, että nyt saat ihan luvan kanssa olla pikkusen "narttu" :D Tsemppiä!

kun täälä valetaan tämmöstä uskoa ja voimaa mulle :) Juu..siis näin teen.Olen Narttu :)
ei mutta ihan tosissaan,niin eihän tämmöst henkistä pahaa oloa ikuisuuksiin pysty kestämään, ja päätös on vaan tehtävä, vaikka se on vaikeeta ja sattuu, mutta tämmönen elämä ei ole mistään kotoisin.Täältä teiltä,vierailta,ihanilta ihmisiltä vaan sain sitä uskoa oman päätökseni oikeellisuuteen, mitä tarvitsinkin.Kiitos teille ja upeaa aurinkoista talvipäivää kaikille :)

Alkuperäinen kirjoittaja atta:
kun täälä valetaan tämmöstä uskoa ja voimaa mulle :) Juu..siis näin teen.Olen Narttu :)
ei mutta ihan tosissaan,niin eihän tämmöst henkistä pahaa oloa ikuisuuksiin pysty kestämään, ja päätös on vaan tehtävä, vaikka se on vaikeeta ja sattuu, mutta tämmönen elämä ei ole mistään kotoisin.Täältä teiltä,vierailta,ihanilta ihmisiltä vaan sain sitä uskoa oman päätökseni oikeellisuuteen, mitä tarvitsinkin.Kiitos teille ja upeaa aurinkoista talvipäivää kaikille :)

Saatat, ja todennäköisesti yllätyt, kuinka nopeasti huomaat saavasi ilmaa keuhkoihin entistä paremmin, aamut näyttävät valoisammalle ja olet vapaa huonon parisuhteen kurimuksesta. Mä uskallan jopa luvata sulle, että elämä kohenee hujauksessa ja ikävä korkeentaan pikkuisen pistelee viikon, kaksi. Siis silloin kun eroon on noin painavat syyt =)
Aurinkoista ja valoisaa tulevaisuutta sinulle! Muista, että nyt sitten valitset vain kermat päältä, vanhat kokemukset tuovat kyllä elämän oppia ja seuraavalla kerralla sitä valitseekin paljon paremmin, niin minäkin tein =)

Yhteistyössä