Nyt mielipiteitä kehiin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Ikuisuusongelma siis.. Olen maailman suorasanaisin ihminen, mutta näen kuitenkin aina vaivaa jos on kyse ystävistäni tai perheestäni, olen tosin hyvin valikoiva ihminen seurani suhteen ja melkoinen naarastiikeri jos on kyse lapsestani. Mieheni analyysi on, että olen vittumainen ihminen ja just niin ylpee mitä hänen äitinsä väittää. Kyse on siis siitä, että viime yönä kahden aikaan, just kun olin menossa nukkumaan niin meidän ovikello soi ja eräs sukulaismies tulee kaverinsa kanssa umpihumalassa meille. Sanoin heti hyvin tiukasti, että lapset nukkuu joten suu kiinni! Miehet ovat kuusikymppisiä herrasmiehiä joten menivät sitten kohteliaasti pihalle mun mieheni kanssa. Hetken kuluttua menin ovelle ja sanoin, että tarjoan yömyssyt, mutta sitten saavat poistua. Nyt mun mieheni on sitä mieltä, että nyt nekin sitten näkivät, että kaikki mitä äitinsä puhuu on totta.. Kaverini joka oli meillä yökylässä sanoi kyllä ettei ymmärrä miten minä annoin edes avata ovea keskellä yötä saati tarjota konjakkia. Itse olen sitä mieltä, että umpihumalaiselle nyt on just aivan sama mitä sanoo yöllä ja mihin äänensävyyn, ei se selkeesti kuitenkaan tänä aamuna sitä muista. Voi olla, että jopa hävettää, että on saanut päähänsä kuokkia tänne keskellä yötä. Vaikka kuinka rakastan omaa miestäni ja nautin hänen seurastaan niin joskus alkaa mitta täyttyä enkä jaksais olla aina se syntipukki kaikessa, enkä varsinkaan haluais, että mies edelleenkin on anopin aivopesun kohteena! Että hyvää uutta vuota vaan, jotkut asiat ne eivät tunnu muuttuvan, vaikka kuinka vuodet kuluu.

juu, voin kuvitella, että tossa toista harmitti, että sun piti heti mennä sanomaan siitä, että muksut nukkuu, pitää olla hiljaa. Vieraat taasen eivät siitä varmaankaan pahastuneet, tosin minä olen oppinut, että en sano "etukäteen", vasta sitten jos alkaa olemaan jotain häiriötä.
Toinen entinen niuho :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
juu, voin kuvitella, että tossa toista harmitti, että sun piti heti mennä sanomaan siitä, että muksut nukkuu, pitää olla hiljaa. Vieraat taasen eivät siitä varmaankaan pahastuneet, tosin minä olen oppinut, että en sano "etukäteen", vasta sitten jos alkaa olemaan jotain häiriötä.
Toinen entinen niuho :whistle:

Mä en ole niinkään niuho (siis tässä asiassa), mutta minusta mieheni on sellanen nösselö, ettei voi ikinä koskaan kenellekään sanoa suoraan, että tämä olis meille nyt hiukan huonompi homma, joten olen vuosien aikana ehkä jalostunut olemaan tiukasti ja nopeasti jotakin mieltä asioista jos näyttää, että idea on aivan typerä. Niin ja jos kyse ois ollut meidän koululaisesta niin ei ois haitannu, se ei herää vaikka pommin pudottais viereen, mutta kun oli vieraana pikkulapsia.

Eilen oli uusivuosi, joten vähän laimentaa tollaista törttöilyä mutta lapsiperheisiin ei mennä kännissä yöllä örveltämään. En ois tarjonnut mitään muuta kun lämmintä kättä ja nasevan palataan ensi vuonna asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Eilen oli uusivuosi, joten vähän laimentaa tollaista törttöilyä mutta lapsiperheisiin ei mennä kännissä yöllä örveltämään. En ois tarjonnut mitään muuta kun lämmintä kättä ja nasevan palataan ensi vuonna asiaan.

Ei mua se törttöily nyt yhtään haitannut, mutta katsoin itse ihan oikeudekseni sanoa heti ehdot asialle. Mies vetää vaan näistä aina hernettä nenään, että mitä nekin nyt sit ajattelee, puhuvat sitten sinusta selän takana, että aivan karsea akka. Minä kun en ole aikoihin enää välittänyt mitä ihmiset puhuu, anoppini kuitenkin pitää eniten huolta siitä, että mut säännöllisesti haukutaan jossakin. Mä tiedän, että mulla on hyviä ystäviä ja mukavia työkavereita ja perhe, joten miks mun pitäis joka ikiselle ihmiselle olla kahden aikaan yölläkin mukava jos olen oikeasti sitä mieltä, että turpa kiinni??

Mä olisin sanonut että meillä nukutaan, heippa. En olisi päästänyt ketään sisälle. Oli uusivuosi tai ei.
Meillä ei tosin ole ovikellossa edes pattereita, eli tänne on turha kenenkään tulla kelloja soittelemaan B) .
Meillä ei örvelletä, joten kenenkään ei tarvitse tulla örveltämään meillekään...=)
Ja sulla olisi ollut täysi oikeus sanoa yöllä kello kaksi että painukaa v*ttuun tai soitan poliisit, olematta siltikään niuho :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Mä olisin sanonut että meillä nukutaan, heippa. En olisi päästänyt ketään sisälle. Oli uusivuosi tai ei.
Meillä ei tosin ole ovikellossa edes pattereita, eli tänne on turha kenenkään tulla kelloja soittelemaan B) .
Meillä ei örvelletä, joten kenenkään ei tarvitse tulla örveltämään meillekään...=)
Ja sulla olisi ollut täysi oikeus sanoa yöllä kello kaksi että painukaa v*ttuun tai soitan poliisit, olematta siltikään niuho :hug:

No en mä edes halua sanoa noin, tuttuja miehiä kuitenkin, mutta kun tuo mun kaikille maailman ihmisille paitsi mulle kiltti mieheni on sitä mieltä, että olin ilkeä kun käskin olla hiljaa kun lapset nukkuu.

Mä tein kerran kans yhille kavereille tolleen ja ukkohan suuttu siitä. Mut kun sillon 1 v. nukku pienessä kaksiossa niin kamala mölö olis ollut ja lapsi herännyt. Ei sen jälkeen yöllä tullut ketään käymään, ottivat opikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:

No en mä edes halua sanoa noin, tuttuja miehiä kuitenkin, mutta kun tuo mun kaikille maailman ihmisille paitsi mulle kiltti mieheni on sitä mieltä, että olin ilkeä kun käskin olla hiljaa kun lapset nukkuu.

Mies voisi vaikka hankkia itselleen oman kämpän, jossa voi olla kiltti keskellä yötä kutsumatta vierailulle tuleville kännisille sukulaisilleen, eikä tarvitse kärsiä sun "niuhoilustasi" tai miettiä pitäiskö olla hiljaa jos lapset nukkuu :whistle: :kieh: .

Niin, että kun olen sanonut miehelle, että et sä mistään kyllä sellaista muijaa löydä joka kaikkia ideoita sietäis aina hymyssä suin niin se luultavasti myös pitää paikkansa. Annan kuitenkin melkoisesti tuonkin yksinään koheltaa, en ole suuttunut siitäkään, että lauantaina oli poliisien kanssa tekemisissä ravintolaillan päätteeksi, joskus nupisen kotona tekemättömistä töistä, mutta kuitenkin teen ne aina itse enkä juurikaan pyydä edes apua. Ja sitten kun avaan joskus suuni niin oi kauhia!

Mielipiteeni: Et ole niuho :)
Tuo on normaalia käyttäytymistä keneltä tahansa äidiltä, joka haluaa, että lapset saavat nukkua rauhassa.
Voithan sanoa miehellesi, että hänkin voisi ajatella LASTEN PARASTA, eikä sitä mitä joku nyt saattaa ajatella.
Kyse on mielestäni sellaisesta asiasta, minkä jokaisen AIKUISEN ja VANHEMMAN pitäisi ymmärtää...

Sua varmasti harmittaa... :hug:

Terveisiä vaan miehelles, et sillä on kyllä varmaan maailman suvaitsevaisin vaimo. Mulla olis palanu käämit jo siihen, et joku olis tohon aikaan meille tullu, saatikka sitte kännissä. Ei ois meillä sisälle tulemista, enkä kyllä itte edes vaivautuis ovelle, sais mies ihan ite käänyttää vieraansa, ja heti. :kieh:

Yhteistyössä